اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای امر به معروف:

برنامه راهبردی احیای امر به معروف تهیه شد

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: برنامه راهبردی امر به معروف و نهی از منکر در کشور تهیه شده و به‌زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

برنامه راهبردی احیای امر به معروف تهیه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد زرگر صبح امروز در همایش ویدئو کنفرانس طرح تذکر زبانی شهرهای منتخب گیلان همزمان با سراسر کشور با تاکید بر جدی گرفتن احیای امر به معروف و نهی از منکر در اداره‌ها اظهار کرد: روسای ستادهای امر به معروف در استان‌ها باید به منظور احیای امر به معروف در جامعه، جلسه‌های ماهانه برگزار کنند.

وی از اجرای طرح "یادآوران" با هماهنگی آموزش و پرورش در مدرسه‌های کشور خبر داد و افزود: اجرای طرح مذکور نیازمند پیگیری است.

زرگر با بیان اینکه امر به معروف باید از کودکی آموزش داده شود، تصریح کرد: آموزش امر به معروف در کودکان بسیار تاثیرگذار است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بازرسی از طرح عفاف و حجاب را از وظایف این ستاد برشمرد و بیان کرد: در بعضی از استان‌های کلان و تهران مشکلاتی وجود دارد.

این مسئول در ادامه بر آموزش احکام شرعی به اصناف تاکید کرد و گفت: تاکنون 20 عنوان کتاب درباره احکام شرعی اصناف منتشر شده و تا 120 عنوان افزایش می‌یابد.

وی همچنین خواستار ایجاد ستادی در دادگستری‌ها به منظور حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر شد.

زرگر با اشاره به تهیه برنامه راهبردی امر به معروف و نهی از منکر، افزود: برنامه مذکور با بهره‌گیری از کارشناسان تدوین شده و پس از بررسی نهایی به‌زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر نقدپذیری در بحث تذکر، تصریح کرد: نیروهای حزب‌اللهی و خانواده شهدا آماده ترویج تذکر زبانی در جامعه هستند و در طرف مقابل باید نقدپذیری وجود داشته باشد.

وی اجرای تذکر کتبی را از جمله برنامه‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد و گفت: طرح مذکور با هماهنگی وزارت کشور اجرا می‌شود.

زرگر به روایتی از امام محمد باقر (ع) اشاره کرد و یادآور شد: سیستم اقتصادی کشور با محوریت امر به معروف و نهی از منکر احیا می‌شود.

*حماسه اقتصادی با امر به معروف تحقق می‌یابد

این مسئول خلق حماسه اقتصادی را نیازمند نهادینه شدن احکام شرعی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: بحث تذکر زبانی مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خواستار عمومی شدن فرهنگ تذکر زبانی در جامعه شد و بیان کرد: مسلمانان و شیعیان باید برای انجام تذکر زبانی برنامه‌ریزی داشته باشند.

*اجرای طرح تذکر زبانی در 200 شهر

وی از اجرای طرح تذکر زبانی در 200 شهر کشور در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: امسال شهرهای در نظر گرفته شده برای اجرای طرح تذکر زبانی، علاوه بر شهرهای سال‌های گذشته است.

انتهای پیام/84001/و40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول