اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور استان مرکزی خبر داد

افزایش 387 درصدی برخورد با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی در استان مرکزی

رئیس پلیس راهور استان مرکزی از افزایش 387 درصدی برخورد با تخلفات حادثه ساز رانندگی و کاهش 22 درصدی تصادفات فوتی و جرحی در این استان خبر داد.

افزایش 387 درصدی برخورد با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان مرکزی، ابوالفضل امیدی گفت: انسان، وسایل نقلیه و شبکه معابر از مهم‌ترین علل موثر در عرصه ترافیک شهری هستند و نقش انسان به عنوان مهم‌ترین عامل در مقوله بی‌نظمی‌های ترافیکی و به ویژه در تخلفات و تصادفات ترافیکی بسیار چشمگیر است.

وی تصریح کرد: بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی و قانون گریزی به عنوان یکی از علل بروز مشکلات، معضلات و حوادث ترافیکی هر ساله زیان‌های جبران ناپذیر اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی متعددی را به همراه دارد.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی ارتقاء ‌اخلاق ترافیکی را مهم‌ترین رویکرد پلیس راهنمایی و رانندگی استان خواند و گفت: در کنار اقدامات فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته توسط پلیس راهنمایی و رانندگی استان در ارتقاء فرهنگ ترافیکی، برخورد با تخلفات حادثه ساز به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفت که در مقایسه با سال گذشته حدود 387 درصد افزایش داشته است.

وی به اثرات مثبت این طرح اشاره کرد و گفت: کاهش 22 درصدی تصادفات فوتی و 14 درصدی تصادفات جرحی از ابتدای سال در مقایسه با سال گذشته در مجموعه راهنمایی و رانندگی استان از بازخوردهای اجرای این طرح بوده است.

امیدی اضافه کرد: در همین راستا تعداد نزدیک به چهار هزار و 421 دستگاه موتورسیکلت متخلف و 445 دستگاه خودرو توقیف و برای سیر مراحل قانونی به پارکینگ دلالت شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی با تاکید بر لزوم همراهی مردم با طرح‌های انتظامی و ترافیکی خاطر نشان کرد: خود تنظیمی یکی از اصلی‌ترین متغیرها در بعد شخصیت رانندگان است که تاثیر مستقیم در بروز حوادث رانندگی دارد و امید است شهروندان با ارتقاء‌ دانش ترافیکی خود و احترام به قوانین بیش از گذشته در اجرای و ارتقاء انضباط ترافیکی در استان همراه با پلیس باشند.

انتهای پیام/87001/ق/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول