اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد گچساران:

شهید مطهری معلم جاویدان تاریخ جمهوری اسلامی ایران است

رئیس دانشگاه آزاد گچساران گفت: شهید مطهری دانشمندی برجسته و معلم جاویدان تاریخ جمهوری اسلامی ایران است.

شهید مطهری معلم جاویدان تاریخ جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، آرمین محمودی امروز در مراسم رونمایی از آثار تألیفی فرهنگیان گچساران با اشاره به اهمیت جایگاه عالمان و معلمان اظهار داشت: براساس روایات آسمان و زمین بعد از مرگ عالمان و معلمان برای آنها گریه می‌کند و خاک بدن آنها را نمی‌پوساند.

وی با بیان این‌که در جوامع مختلف جایگاه معلم برجسته دانسته شده است، افزود: پس از جنگ‌ جهانی اول و ورشکستی آلمان، آلمانی‌ها به این نتیجه رسیدند که تنها راه نجات این کشور از ورطه نابودی، ارزشمند دانستن مقام معلم است.

در دین اسلام نقش انبیاء به جایگاه معلمان اختصاص یافته است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران تصریح کرد: آلمانی‌ها در پی رسیدن به این موضوع لقب صدراعظمی آلمان را به معلمان این کشور دادند که این حرکت نشان‌دهنده شأن و جایگاه مهم معلم نزد آلمانی‌ها بود.

محمودی با تشریح جایگاه معلم در دین اسلام و بیان این‌که معلمی در دین اسلام از جایگاه برجسته‌ای برخوردار است، یادآور شد: در دین اسلام نقش انبیاء به جایگاه معلمان اختصاص یافته است.

وی با بیان‌ این‌که براساس احادیث و روایات، قلم نویسندگان از خون شهدا بالاتر عنوان شده است، گفت: پاسداشت آثار و اندیشه‌های اندیشمندان حوزه و دانشگاه و عرصه فرهنگ و آموزش و پرورش کشور که عمر گرانمایه خود را در راه تعالی فرهنگ و اعتلای فرهنگ و دین گذاشته‌اند، یکی از گام‌های مؤثر در پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی و هدایت نسل‌ها به سوی رستگاری است.

آثار و اندیشه‌های شهید مطهری سبب هدایت نسل جوان ما به سوی رستگاری شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران، شهید مطهری را فیلسوفی بزرگ و معلم جاویدان تاریخ جمهوری اسلامی ایران دانست و ابراز داشت: ایشان عمر گرانمایه خود را در راه خدمت به رسالت خطیر معلمی صرف کرد و امروز آثار و اندیشه‌های وی سبب هدایت نسل جوان ما به سوی رستگاری شده است.

محمودی، برگزاری نمایشگاه‌های هنری و سخنرانی‌های آکادمیک در راستای نشر و معرفی آثار شهید مطهری را گامی مهم در راستای تبیین اندیشه‌های وی دانست و بیان داشت: وصایای پرمحتوای شهید مطهری در ابعاد و زوایای مختلف زندگی بشر امروز در آثار وی مشهود بوده و این اثرگذاری در توصیه به پیشرفت علم، دانش و فرهنگ در قلم، قدم و زبان وی بسیار برجسته است.

وی، توجه به فرهنگ را یکی از تأکیدات استاد شهید مطهری عنوان کرد و تصریح کرد: در تفکر ساختارگرایان عقلی دنیا میان علم و فرهنگ فرق قائل شده‌اند و مقوله علم  را از فرهنگ تفکیک کرده‌اند.

محمودی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه علم و فرهنگ گفت: از دیدگاه رهبری علم یک مقوله فرهنگی است و تعبیر ایشان از فرهنگ به معنای عام بوده است.

گسترش فرهنگ عام انسانی در قالب بیداری اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران با بیان این‌که معلمان سفیران فرهنگ عام انسانی هستند، خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ عام انسانی در قالب بیداری اسلامی در تمام طول و عرض گیتی گسترش یافته است و این توسعه فرهنگی به جهانیان عرضه شده است.

محمودی، مقوله علم را یکی از دیگر تأکیدات شهید مطهری دانست و ابراز داشت: اگر شرایط و تحولات جاری جهان بررسی شود به روشنی می‌توان دریافت که امروز اقتدار ملت‌ها تنها به توانمندی‌های سخت‌افزاری و تجهیزات نبوده؛ بلکه امروز اقتدار ملت‌ها به شدت تحت تأثیر مؤلفه‌های نرم‌افزاری به ویژه توسعه علم و فناوری است.

وی گفت: در ایران اسلامی توسعه مراکز علم و فناوری به همت اساتید، فرهنگیان و دانشمندان حوزه و دانشگاه سبب تحولات بزرگی در عرصه پژوهشی، آموزشی و علمی شده است.

انتهای پیام/82014/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول