اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:

تونل خلخال ـ گیلان به ‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود / انتقاد از تعطیلی عملیات احداث سد گیوی

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: تونل خلخال ـ گیلان که راه ارتباطی دو استان اردبیل و گیلان را کوتاه می‌کند به زودی کلنگ‌زنی خواهد شد.

تونل خلخال ـ گیلان به ‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود / انتقاد از تعطیلی عملیات احداث سد گیوی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل جلیل جعفری‌بنه‌خلخال صبح امروز در نشست هفتگی خود با اهالی خلخال اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی و پیگیری‌های مستمر و مداوم با هدف محرومیت‌زدایی از چهره خلخال و کوثر در قالب کمیسیون تلفیق مجلس مصوبات و تصمیمات شایسته‌ای اتخاذ شد که می‌تواند بخشی از مشکلات منطقه را تقلیل دهد.

وی از پیش‌بینی اعتبار لازم برای تکمیل سد گیوی و بفراجرد و محور کلور ـ درام و آغاز احداث تونل خلخال ـ گیلان در بودجه 92 خبر داد و عنوان کرد: انتظار می‌رود با تزریق آن تکمیل این پروژه‌ها سرعت بگیرد.

این نماینده مجلس افزود: از آنجا که چند پروژه مهم در حال اجرا که می‌توانند در بهبود وضعیت این شهرستان تحول‌آفرین باشند برای پیشرفت و به ثمر رسیدن نیازمند اعتبارات بیشتر هستند ما توانسته‌ایم اعتبارات خوبی را برای این مجموعه مصوب کنیم.

جعفری‌بنه‌خلخال ادامه داد: محور ارتباطی خلخال ـ فیروز ـ درام که در آینده یکی از محورهای مواصلاتی استان با مرکز کشور خواهد بود در چهار قطعه تعریف شده که در حال اجراست و برای مسیر کلور ـ درام مبلغ 7 میلیارد تومان در بودجه سال 92 پیش‌بینی شده است که با این اعتبار قسمت اعظمی از این پروژه به سرانجام می‌رسد.

وی تصریح کرد: ‌سدهای گیوی و بفراجرد نیز که می‌‌توانند در تامین آب شرب و کشاورزی منطقه موثر باشند و هم در حوزه اشتغالزایی و عمران و آبادانی تاثیر‌گذار باشند با پیگیری‌هایی که در ماه‌های انتهایی 91 انجام شد، مجدداً فعال شده‌اند.

این استاد دانشگاه بیان کرد:‌ با پیش‌بینی‌های لازم در بودجه 92 شاهد تسریع در فعالیت‌های اجرایی این دو سد خواهیم بود که در روزهای گذشته به دلایل مختلف عملیات اجرایی آنها متوقف شده که این رضایت‌بخش و امیدوارکننده نیست.

جعفری‌بنه‌خلخال یادآور شد: اعتبار خوبی نیز برای این دو سد در نظر گرفته شده است که از این میان برای سد گیوی 4 میلیارد تومان پیش‌بینی اعتبار شده است.

وی تاکید کرد: بنده از روزهای آغاز فعالیت نمایندگی‌ام پیگیر احداث تونل ارتباطی خلخال ـ گیلان بودم که در سال گذشته موفق به اخذ مجوز احداث آن شدم.

رئیس کمیته هسته‌ای و انرژی‌های نو مجلس بیان کرد: در بودجه سال 92 نیز برای احداث این پروژه اعتبار لحاظ شده به طوری که در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اعتباری در حدود 2 میلیارد تومان برای آغاز فعالیت‌های اجرایی آن پیش‌بینی شده که امیدواریم با کلنگ‌زنی این پروژه در آینده نزدیک شاهد فعالیت و احداث آن در خلخال باشیم.

جعفری‌بنه‌خلخال افزود: به رغم مشکلات اعتباری موجود می‌توان با پیگیری‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی و در راستای عملی کردن منویات مقام معظم رهبری اقدامات زیر‌بنایی و ماندگار مهمی که می‌تواند منطقه را نجات دهد انجام داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود گفت: در همین راستا و نیز تعهدی که به مردم داده‌ام به صورت شبانه‌روزی به دنبال برداشتن گام‌های موثر و ماندگار برای خلخال و کوثر هستم که در این فرایند همراهی و همگامی مسئولان استانی و شهرستانی بسیار ضروری است تا بتوان در مسیر تحقق شعار حماسه اقتصادی و سیاسی جهاد‌گونه وارد شد.

انتهای پیام/62007/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول