اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

آموزش‌های همگانی جمعیت هلال‌احمر گسترده‌تر شود

امام جمعه فردوس با بیان اینکه آموزش در هلال‌احمر در اولویت کارها است، گفت: آموزش‌های همگانی امداد باید در جمعیت هلال‌احمر گسترده‌‌تر شود.

آموزش‌های همگانی جمعیت هلال‌احمر گسترده‌تر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام محمدرضا بابایی صبح امروز در جمع امدادگران هلال‌احمر با بیان اینکه امدادگران هلال‌احمر همیشه در تمام صحنه‌ها حضور دارند، اظهار کرد: محبوب‌ترین مخلوقات خداوند کسانی هستند که بیش از دیگران به مردم نفع و سود برسانند.

وی تلاش و خدمت‌رسانی جمعیت هلال‌احمر را مؤثر و ارزشمند برشمرد و افزود: رحمانیت خداوند شامل حال همه بندگان خدا و رحیم بودن تنها متعلق به خدمتگزاران بشر است بنابراین صفت رحیمیه خداوند شامل حال امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر شده که این یک نعمت بوده و باید قدردان بود.

امام جمعه فردوس احیای جان یک انسان را در حکم احیای جامعه دانست و تصریح کرد: اگر همه اقشار آموزش‌های لازم را فرا بگیرند در مواقع بروز حادثه و بلایای طبیعی آسیب‌دیدگان سریع و اصولی به مراکز درمانی منتقل می‌شوند.

بابایی بحث آموزش را در جمعیت هلال‌احمر ضروری دانست و افزود: امروز همان ‌طور که سوادآموزی اجباری و مورد نیاز بشر است آموزش‌های امداد و نجات نیز باید به همه اقشار جامعه آموزش داده شود.

وی ادامه داد: نقش هلال‌احمر در جامعه‌ای که افراد هر روز با حوادث طبیعی و غیر طبیعی مواجه هستند باید پررنگ‌تر باشد و آموزش همگانی امداد حیطه وسیع‌تری را شامل شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر فردوس به خدمات این مجموعه اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال‌احمر یکی از نهادهای مردمی و خیریه‌ای و همچنین خدمتگزار به نیازمندان و مستمندان است و خدمات آنها از ارزشی‌ترین فعالیت‌های جوامع اسلامی به شمار می‌آید.

سید حسین لاژوردی با بیان اینکه یکی از توصیه‌های پیشوایان دینی در راستای خدمات امدادی و کمک‌رسانی به مستضعفان است‌، افزود: دین اسلام دین جامع‌نگر بوده و به همه نیازهای جامعه توجه ویژه دارد و در تمام دستورات دینی کمک به همنوع از مهم‌ترین وظایف فرد مسلمان یاد شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه جمعیت هلال‌احمر فردوس در هفته هلال‌احمر برنامه‌های متعددی دارد، گفت: غبارروبی مزار شهدا، عیادت از بیماران، برگزار مانور امدادی و تخلیه اضطراری، برپایی ایستگاه‌های سلامت در شهرستان و آموزش کمک‌های اولیه و امداد بخشی از برنامه‌های مهم این جمعیت در هفته هلال‌احمر است.

انتهای پیام/2248/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول