اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جم:

شبکه بهداشت جم بر رستوران‌های بین‌راهی نظارت کند

فرماندار جم گفت: شبکه بهداشت و درمان جم بر رستوران‌های بین‌راهی نظارت بیشتری داشته باشد.

شبکه بهداشت جم بر رستوران‌های بین‌راهی نظارت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، عبدالرسول زارع بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان جم اظهار داشت: در برنامه‌های میان مدت پنج ساله توسعه کشور به منظور تحقق اهداف و نیازهای جامعه در حوزه سلامت، شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در سطح استان‌ها و کارگروه سلامت و امنیت غذایی در سطح شهرستان‌ها پیش‌بینی شده است.

فرماندار جم افزود: این کارگروه با انجام کارهای سخت‌افزاری (همانند پیگیری احداث و تجهیز پایگاه‌های امداد جاده‌ای و یا پیگیری اعتبارات مصوب شورای برنامه‌ریزی استان) و کارهای نرم‌افزاری و فرهنگی (نظیر اجرای برنامه‌های هفته سلامت، روز بهورز و پرستار و...)، برای نیل به اهداف تعریف شده خود تلاش می‌کند.

وی اضافه کرد: امیدوار هستیم با اجرای برنامه‌هایی از قبیل تجلیل از خادمان حوزه سلامت، تبیین اهداف حفظ سلامت، جلب مشارکت‌های عمومی برای ایجاد جامعه سالم، تبیین شعار انسان سالم محور توسعه پایدار و جلب همکاری‌های بین‌بخشی بتوانیم نقش و رسالت واقعی خود را در این حوزه برای خدمات‌رسانی هر چه شایسته‌تر به اجتماع ایفا کنیم.

فرماندار جم با بیان اینکه امروزه در کشورهای پیشرفته، بهداشت و سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است، ابراز داشت: کارگروه سلامت و امنیت غذایی نقش مستقیمی را در سلامت جامعه ایفا می‌کند و به همین دلیل از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

زارع تصریح کرد: برای ارتقای سلامت و بهبود کیفیت زندگی مردم باید همکاری‌ها و هماهنگی‌ها گسترش یابد، چرا که تضمین سلامت و امنیت غذایی جامعه در گرو اجرای دقیق مصوبات این کارگروه است.

وی با تأکید بر اجرای مصوبات این کارگروه خاطر نشان کرد: در صورت تحقق این اهداف، مردم می‌توانند با امنیت و آرامش مواد غذایی را مصرف کنند.

زارع بیان داشت: بازرسی‌های بهداشتی در این زمینه باید مرتب و پیوسته انجام گیرد و فروشندگان مواد غذایی و غذاخوری‌ها باید از لحاظ بهداشتی کنترل شوند تا بتوان از بروز بیماری و آلودگی در سطح جامعه جلوگیری کرد.

وی بر لزوم نظارت شبکه بهداشت و درمان بر رستوران‌های بین‌راهی تأکید کرد و گفت: شبکه بهداشت و درمان باید نظارت کامل بر وضعیت اماکن عمومی شامل رستوران‌ها، غذاخوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین راهی داشته باشد.

فرماندار جم اضافه کرد: شهرستان جم به مدت چهار سال است که تولد بیماری‌های تالاسمی ماژور نداشته و از سال 1388 تاکنون هیچ مورد تالاسمی ماژوری در شهرستان جم تولد نیافته است.

انتهای پیام/2451/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول