اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه شهید چمران اهواز خبر داد

برگزاری انتخابات الکترونیکی برای نخستین‌بار در دانشگاه چمران اهواز

معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: دانشگاه شهید چمران اهواز جزء نخستین دانشگاه‌هایی است که انتخابات را به صورت الکترونیکی و غیردستی به اجرا در می‌آورد.

برگزاری انتخابات الکترونیکی برای نخستین‌بار در دانشگاه چمران اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، سامانه انتخابات الکترونیکی شورای صنفی ـ رفاهی دانشگاه شهید چمران اهواز طی نشستی در مدیریت امور دانشجویی این دانشگاه رونمایی شد.

در این نشست که با حضور معاون و مدیر امور دانشجویی، مدیر امور فرهنگی، اعضای شورای صنفی کنونی و کاندیداهای انتخابات این شورا برگزار شد، ابتدا معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در سخنانی هدف از تشکیل این شورا را برای حاضران تشریح کرد و جایگاه قانونی این تشکیلات را نیز عنوان کرد.

عباس چرچی گفت: شورای صنفی ـ رفاهی محلی برای مشارکت دانشجویان در کمک به مسئولان و همیاری به آن‌ها در یافتن و حل مسائل صنفی و دادن ایده‌های جدید برای حل مشکلات است و از اعضای جدید شورا انتظار می‌رود شرایطی را فراهم آورند که با سال‌های گذشته متفاوت باشد.

وی درباره نحوه برگزاری انتخابات نیز گفت: برای نخستین بار به پیشنهاد مدیر امور دانشجویی، انتخابات شورای صنفی مرکزی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و دانشگاه شهید چمران اهواز جزء نخستین دانشگاه‌هایی است که انتخابات را به صورت الکترونیکی و غیردستی به اجرا در می‌آورد.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در پاسخ به اعتراض برخی دانشجویان به نبود کاندیدا از برخی دانشکده‌ها، تصریح کرد: مسائل صنفی ـ رفاهی دانشجویی مشترک است و شورای صنفی مرکزی موظف است مسائل همه دانشکده‌ها را ببیند و کل فضای دانشگاه را پوشش دهد.

در ادامه مدیر امور دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص اهمیت شورای صنفی گفت: در هر دوره‌ای که شورای صنفی ـ رفاهی عملکرد مناسبی داشته، مسائل به درستی انتقال داده شده و به نحو احسن برطرف شده است.

ذکی دیزجی دلیل تأخیر در برگزاری انتخابات را عمل به بخشنامه صندوق رفاه دانشجویی و تغییر آیین‌نامه‌ها و اعضا دانست و افزود: با برطرف شدن محدودیت‌های گذشته، انتخابات شورای صنفی به صورت سراسری شده و همه می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی تصریح کرد: طبق آیین‌نامه، برای دانشگاه‌هایی که 12 هزار نفر دانشجو داشته باشند تعداد کاندیداها حداقل 18 نفر باید باشد که از میان آن‌ها پس از اخذ رأی، 9 عضو ثابت و سه عضو علی‌البدل برای عضویت در شورای صنفی ـ رفاهی مرکزی انتخاب خواهند شد.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز به تلاش‌های انجام شده در هفت ماه اخیر برای برگزاری انتخابات شورای صنفی به صورت الکترونیکی اشاره کرد و گفت: برای تحقق این ایده، نشست‌های بسیاری با مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه و شرکت ایمن آریا به عنوان طراح این سامانه برگزار شده و اکنون سامانه برای انجام انتخابات آماده است.

به گفته وی، دانشجویان مقاطع کارشناسی و دکترای ورودی 88 به بعد و دانشجویان کارشناسی ارشد و کاردانی ورودی سال 90 به بعد مجاز به شرکت در انتخابات هستند.

گفتنی است،‌ در پایان این نشست مقرر شد به منظور مشارکت هر چه بیشتر دانشجویان، انتخابات شورای صنفی ـ رفاهی مرکزی امروز و فردا از طریق ورود دانشجویان به پورتال دانشگاه و با ارائه کد ملی و شماره دانشجویی آن‌ها انجام شود.

کمیته نظارت با سرپرستی سید عباس رضوی، مدیر امور فرهنگی این دانشگاه کار نظارت بر حسن اجرای انتخابات را بر عهده خواهد داشت.

انتهای پیام/72001/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول