اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مازندران پیشتاز در حماسه سیاسی - 74

باقرزاده: اعتکاف امسال رنگ و بوی انتخاباتی نگیرد

امام جمعه شهرستان نور گفت: به شدت مراقبت شود تا مراسم معنوی اعتکاف در سال جاری رنگ و بوی انتخاباتی نگیرد و انتخاباتی نشود.

باقرزاده: اعتکاف امسال رنگ و بوی انتخاباتی نگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت‌الاسلام عبدالرحمان باقرزاده صبح امروز در جلسه ستاد اعتکاف شهرستان نور اظهار داشت: به برکت انقلاب و خون شهدا شاهد رویش‌های معنوی مختلف در جامعه هستیم، برگزاری مراسم ادعیه‌های عمومی، برنامه‌های شب‌های قدر و ... از شاخص‌های این رویش‌های معنوی انقلاب اسلامی است.

امام جمعه نور با اشاره به رویکرد جامعه به موضوع اعتکاف اظهار داشت: قبل از انقلاب در چند شهر مانند قم، تهران و مشهد آنهم بسیار محدود و توسط افراد خاص قشر روحانی یا افراد مسن‌تر برگزار می‌شد و خیلی فراگیر نبود.

وی ابراز داشت: پس از انقلاب اسلامی و توجه وی‍ژه به جایگاه اعتکاف در سنت نبوی هر ساله با اقبال مضاعف روبرو هستیم و در بسیاری از مساجد جامع روستاها، این مراسم با استقبال پرشور جوانان برگزار می‌شود.

باقرزاده با فراگیر دانستن فضای معنوی اعتکاف تصریح کرد: فضای معنوی اعتکاف از مساجد به جامعه پراکنده می‌شود و موجب تصفیه روحی و کسب فیوضات معنوی و بهره‌مندی و فراگیری عمومی می‌شود، بنابراین باید قدرشناس اعتکاف از جهات مختلف باشیم.

امام جمعه نور فراهم‌سازی بستر مناسب برای برگزاری و استقبال به ویژه جوانان همچنین غنی‌سازی مراسم معنوی اعتکاف را ضروری دانست و افزود: باید انگیزه مضاعف در جامعه ایجاد شود تا مردم داوطلبانه نیازمندی‌های معتکفان را فراهم کنند و این امر نیاز به فرهنگ‌سازی و مشارکت معتکفان دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نور هم با اشاره شرکت 450 نفر در اعتکاف سال گذشته در 10 مکان اعتکاف در شهرستان نور ابراز داشت: 60 درصد از این معتکفان در شهر نور معتکف شدند.

حجت‌الاسلام اسماعیل رمضانی افزود: در بحث پذیرایی در سال گذشته مبلغ 15 هزار تومان از معتکفان اخذ شد و امسال این مبلغ به 20 هزار تومان افزایش یافت و بقیه از طریق دیگر مبادی تامین شود.

انتهای پیام/86023/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول