اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش وزارت بهداشت و درمان:

عدالت آموزشی و محرومیت‎زدایی اولویت وزارت بهداشت/ در سیستم اداری بروکراسی بدی حاکم است

معاون آموزش وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: مهمترین رسالت ما عدالت آموزشی و محرومیت‎زدایی در سراسر کشور است که نه فقط در ایران بلکه در دنیا این مهم مورد توجه قرار گرفته است.

عدالت آموزشی و محرومیت‎زدایی اولویت وزارت بهداشت/ در سیستم اداری بروکراسی بدی حاکم است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بهرام عین‎اللهی عصر امروز در حاشیه نشست با مدیران گروه‎های آموزشی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: در کل دنیا مقاله در زمینه عدالت آموزشی بسیار ناچیز ارائه شده است و تنها مقاله‎ای که در این زمینه در کشور ارائه شده از سوی یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان است.

وی با بیان اینکه انقلاب جمهوری اسلامی ایران بر مبنای آرمان‎ها شکل گرفته است، تصریح کرد: تمام تلاش‎ها در این راستا صورت می‎گیرد، لذا اگر قرار بود در این مملکت تنها چند دانشگاه ممتاز باشند و امکانات فقط به آنها داده شود دیگر نیازی به انقلاب نداشت.

همه استعدادها باید شکوفا شود/ آمایش محدود کردن دانشگاه‎ها نیست

معاون آموزش وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی افزود: اتفاقی که در انقلاب اسلامی افتاد بحث محرومیت‎زدایی بود لذا باید آنچه مورد نیاز مردم است استفاده کنیم و معتقدیم که باید همه استعدادهای جوانان ایرانی در کل کشور شکوفا شود.

عین‎اللهی با تاکید بر اینکه آمایش موجب محدود کردن دانشگاه‎ها نمی‎شود، متذکر شد: در حال حاضر بهترین نانوفناوری کشور در زنجان وجود دارد، دانشگاه همدان نیز در زمینه بهداشت حرفه‎ای فوق‎العاده است و تمام تلاش‎مان این است که استعدادها باید به اهل آن سپرده شود.

وی افزود: باید دانشگاه‎ها را به طور کلی ببینیم و ماموریت‎ها را بر اساس توانمندی آنها واگذار کنیم چه بسا دنیا نیز در این راستا پیش می‎رود و این تصور که هر علمی باید در دانشگاه مادر بیاید و سپس به دانشگاه‎های شهرستان‎ها صادر شود موافق نیستیم چراکه این نظریه به‎روز نیست.

توسعه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گلستان رو به پیشرفت است

معاون آموزش وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بر لزوم توسعه آموزشی تاکید کرد و ابراز داشت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان از صفر شروع کرده و در حال حاضر دارای 100 هیئت علمی است که اگر شیب منحنی برای آن کشیده شود رو به پیشرفت بوده و با وجود همه مشکلات، رشد بسیار خوبی داشته است.

عین‎اللهی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از پیچ و خم‎های زیادی عبور کرده است، اظهار داشت: رسیدن به این همه پیشرفت به برکت خون شهدا و ایثارگری‎های جانبازان است، اکنون انقلاب ما در پیچ تحریم و محدودیت قرار گرفته اما انگار هنوز باورمان نشده که در جنگ با دشمن قرار داریم.

وی اضافه کرد: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی است که همه تکلیف داریم در حد امکان، صرفه‎جویی کنیم.

معاون آموزش وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با ابراز نارضایتی از اینکه در سیستم اداری بروکراسی بدی حاکم است، اذعان کرد: اینکه بخواهیم همه کارها را دیگران انجام بدهند اصلاً خوب نیست.

انتهای پیام/83001/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول