اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد:

کمیته امداد واسطه‌ای برای شناسایی استعدادهای نیازمندان است

سرپرست کمیته امداد امام خمینی گفت: کمیته امداد واسطه‌ای برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای نیازمندان و محرومین جامعه است تا آنها را شکوفا کرده و زمینه رفع محرومیت را فراهم سازد.

کمیته امداد واسطه‌ای برای شناسایی استعدادهای نیازمندان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسین انواری در جشن خودکفایی 5 هزار و 638 مددجویان کردستان در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: حتی دانشمندان و علما که علمشان افزون است تا در پای عمل و کار نیاید، ارزشی ندارد.

وی با اشاره به تاکیدات و احادیث پیامبر عظیم‌الشان اسلام در مورد اهمیت کار و تلاش گفت: استعداد و توانایی‌های انسان تنها با کار و تلاش شکوفا می‌شود.

به گفته سرپرست کمیته امداد امام خمینی، کار و تلاش موجب افزایش اعتماد و ایجاد تحول در زندگی انسان شده و نشاط و سرزندگی را افزایش می‌دهد.

انواری با بیان اینکه داشتن مهارت لازمه ایجاد شغل و کار است، تصریح کرد: شناسایی و شکوفایی استعداد در انسان‌ها نیازمند مهیا بودن برخی بسترها است.

وی تصریح کرد: یکی از ابتکارات و فعالیت‌های مهم امداد به برکت انفاس قدسی امام راحل و کمک مردم سنجش استعدادها و آوردن آن به حوزه عمل است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد:‌کمیته امداد با فراهم کردن بسترها در قالب امکانات و برگزاری دوره‌های آموزشی با توجه به نیاز بازار زمینه شکوفایی استعداد مددجویان و ایجاد اشتغال برای توانمندساختن آنان را فراهم کرده است.

انواری با بیان اینکه کار امداد مدد به حیات، مدد به کار و مدد به زندگی شرافتمندانه است، اضافه کرد: انسان‌ها تنها زمانی می‌توانند در جامعه سربلند و شرافتمندانه زندگی کنند که نیازهای خود را با کمک از توان خود تامین کنند.

به گفته سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره)، افرادی که با وجود توانا بودن در زیر چتر حمایت دیگران قرار دارند نمی‌توانند با سربلندی زندگی کنند.

انواری توانمندسازی نیازمندان را مستلزم همت و تلاش مسئولین و خود این افراد دانست و با اشاره به نام‌گذاری امسال به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت:‌ اگر بخواهیم جزو حماسه‌سازان باشیم باید با جدیت در میدان عمل حاضر شویم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره)  از اشتغال به عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های رفع فقر و محرومیت در جامعه نام برد و گفت: تحقق اهداف در حوزه اشتغال نیازمند مشارکت خوب مسئولین و همکاری و مساعدت بانک‌هاست.

انواری بر مشارکت بیش از پیش افراد خیر و نیکوکار در برنامه‌های این نهاد تاکید کرد و گفت: مشارکت‌های مردمی به عنوان یکی از پشتوانه‌های مهم کمیته امداد نقش مهمی در عملیاتی شدن اهداف به ویژه توانمندسازی افراد زیرپوشش است.

به گفته وی، استان کردستان نیز با توجه به استقبال بسیار خوب مردم در بحث کمک به نیازمندان در بسیاری از سرفصل‌ها به ویژه پرداخت زکات جزو استان‌های پیشرو کشور است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی کشور تصریح کرد: ترویج و توسعه بیش از پیش فرهنگ پرداخت زکات در این استان می‌تواند بستری مناسب برای توانمندسازی مددجویان به ویژه در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال و مسکن باشد.

انواری در پایان برگزاری جشن اشتغال و خودکفایی بیش از 5 هزار و 638 خانوار زیرپوشش این نهاد در استان را اقدامی فرخنده و ارزشمند دانست و ابراز امیدواری کرد با تلاش همه مسئولین و امدادگران این نهاد در استان خودکفایی تمامی مددجویان زیرپوشش کمیته امداد در آینده‌ای نزدیک را شاهد باشیم.

انتهای پیام/79002/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول