اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان اردبیل:

تولید 13 عنوان کتاب در حوزه هنری / کمبود اعتبار ما را رنج می‌دهد

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: ما در یک سال اخیر موفق به تولید 13 عنوان کتاب با محوریت تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حوزه هنری استان اردبیل شدیم.

تولید 13 عنوان کتاب در حوزه هنری / کمبود اعتبار ما را رنج می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ساسان ناطق صبح امروز در مراسم رونمایی از کتاب‌ «تلگراف‌چی پنج ستاره» در اردبیل اظهار داشت: ما علاوه بر تولید 13 عنوان کتاب و برخی حرکت‌های پژوهشی موفق شدیم 13 عنوان فیلم را نیز به عنوان فیلم‌های کوتاه‌، داستانی و انیمیشن تولید کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.

وی با ابراز گلایه از کمبود اعتبارات به عنوان بزرگترین مانع پیش‌روی فعالیت‌های فرهنگی و هنری حوزه در اردبیل ادامه داد: انتظار می‌رود امسال در تامین اعتبار این مجموعه همتی والا صورت گیرد تا بتوانیم آثار ارزشمندی را به همت جوانان و نسل خلاق به وجود آوریم.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل با اشاره به اهمیت تولید آثار در بخش ادبیات پایداری و تهیه کتاب «تلگراف‌چی پنج ستاره» خاطراتی از صابر قره‌داغلو یادآور شد: تولید چنین آثاری نشان می‌دهد که همچنان میل و رغبت به خلق آثار ارزشمند هنری و ادبی بسیار بالاست.

ناطق توجه به این ادبیات را یکی از سرمایه‌های افتخار‌آمیز برای جمهوری اسلامی ایران و افق روشن این مجموعه توصیف کرد و گفت: ما معتقدیم این حرکت‌ها و نگرش‌ها سبب می‌شود تا بهترین گنجینه‌های اسرار رزمندگان و سلحشوران هشت سال دفاع مقدس مکتوب شده و جاودانه بماند.

این مسئول همراهی خوب رزمندگان، جانبازان و آزادگان را در خلق آثار بدیع بسیار ارزشمند و قابل توجه توصیف کرد و بیان داشت: انتظار ما این است که فضای خوبی فراهم بیاید تا هنرمندان ما بتوانند ارزشمند‌ترین هنر خلاقانه و متعهدانه خود را به منصه ظهور برسانند.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل در خصوص کمبود سالن برای اجرای برنامه‌های حوزه هنری نیز افزود: اگر فاز دوم مجتمع فرهنگی ـ هنری حوزه تکمیل شود قطعاً ما قادر خواهیم بود چنین برنامه‌هایی را در سالن مجهز و مهیا به امکانات مختلف برگزار کنیم که در این زمینه دست همکاری و یاری به سوی مسئولان کشوری و استانی دراز می‌کنیم تا فضایی فراهم آید که بتوان با جمع کردن هنرمندان خلاق به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خدمتی ماندگار انجام داد.

ناطق با بیان اینکه در تولید این اثر سختکوشی‌ها و انگاره‌های مختلف مورد توجه قرار گرفت، تصریح کرد: حوزه هنری مسابقه خاطره‌نویسی «فرمانده من» را که در سه سال پیاپی برگزار کرده است تداوم می‌بخشد تا آثار ادبیات پایداری غنا و محتوای واقعی پیدا کند.

وی ادامه داد: کتاب «تلگراف‌چی پنج ستاره» که شرح حالی از ایثارگری‌های رزمنده شاعر صابر قره‌داغلو است گزیده‌ای از زندگی و حضور ارزشمند وی در صحنه‌های دفاع مقدس است که در فاصله سال‌های 59 تا 61 در جبهه‌ جنگ حق علیه باطل حضور داشته و به درجه جانبازی نائل آمده است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: صابر قره‌داغلو از جمله وزنه‌های سنگین ادبیات پایداری است که خود به عنوان هنرمند در این عرصه آثار ارزشمندی را نیز به یادگار گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم صابر قره‌داغلو جانباز 70 درصد جنگ تحمیلی به بیان خاطراتی از دوران حماسه و شهادت پرداخت و آرزوی خود را ملحق شدن به صف شهدا و افتخار‌آفرینان این سرزمین اعلام کرد.

در پایان این مراسم ضمن رونمایی از کتاب «تلگراف‌چی پنج ستاره» خاطرات جانباز 70 درصد صابر قره‌داغلو از نویسنده این کتاب و پدید‌آورندگان آن با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/62007/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول