اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی صورت گرفت

افتتاح و کلنگ‌زنی چهار طرح عمرانی و صنعتی در بستان‌آباد

سه طرح عمرانی و صنعتی با اعتباری بالغ بر 44 میلیارد ریال با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی در بستان‌آباد افتتاح و عملیات اجرایی یک طرح عمرانی دیگر نیز آغاز شد.

افتتاح و کلنگ‌زنی چهار طرح عمرانی و صنعتی در بستان‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، شرکت توسعه پروفیل سهند یکی از طرح‌های افتتاح شده در سفر علیرضابیگی به بستان‌آباد بود که با بهره‌برداری از آن، سالانه 3.6 میلیون متر مربع انواع پروفیل‌های آلومینیومی تولید می‌شود.

این واحد تولیدی که با سرمایه‌گذاری 40 میلیارد ریالی بخش خصوصی راه‌اندازی شده، برای 25 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرده است محصولات این واحد تولیدی ضمن عرضه در داخل کشور به کشورهایی همچون عراق و افغانستان نیز صادر خواهد شد.

همچنین با حضور استاندار آذربایجان شرقی بهره‌برداری از طرح آبیاری تحت فشار در 27 هکتار از اراضی کشاورزی روستای کردکندی بستان‌آباد آغاز شد.

این طرح با صرف 950 میلیون ریال اعتبار از محل کمک‌های بلاعوض دولت و 270 میلیون ریال توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا شده است.

اجرای این طرح از طریق سیستم آبیاری بارانی سنترپیوت صورت گرفته که نسبت به آبیاری غرقابی 70 درصد و نسبت به سایر روش‌های آبیاری 50 درصد صرفه‌جویی دارد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در سفر به بستان‌آباد، یک دستگاه سامانه ضدبارش تگرگ را در اراضی باغی روستای جانبهان این شهرستان افتتاح کرد. این سامانه که قابلیت پوشش 100 هکتار از اراضی اطراف خود را دارد، مجهز به سیستم هوشمند کنترل از راه دور است.

همچنین با حضور استاندار آذربایجان شرقی عملیات اجرایی میدان میوه و تره‌بار شهریار  با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بستان‌آباد آغاز شد.

این طرح که فاز اول آن در زمینی به مساحت 6 هکتار اجرا خواهد شد شامل واحدهای تجاری، سردخانه و سورتینگ است و برای اجرای آن 700 میلیارد ریال هزینه برآورد شده است. 

انتهای پیام/60002/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول