اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از یک نشست اداری

کلنگ‌زنی‌های بی‌حساب و کتاب برخی سیاسیون/ راز کلنگ نزدن استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پروژه‌ها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از بی‌حساب و کتاب بودن کلنگ‌زنی‌های برخی سیاسیون و مدیران انتقاد کرد و گفت: ‌اینکه ما در جیبمان کلنگی بگذاریم و هر جا هوس کردیم بر زمین بزنیم نتیجه‌اش این می‌شود که پروژه‌ای تمام نشده، مستهلک می‌شود.

کلنگ‌زنی‌های بی‌حساب و کتاب برخی سیاسیون/ راز کلنگ نزدن استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پروژه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، همواره در نشست‌ها و جلسات اداری مسائلی در حواشی این جلسات مطرح می‌شوند که بدون شک اثرگذاری آن‌ها گاها" بیشتر از خود متن است.

نشست امروز استاندار کهگیلویه و بویراحمد با کارشناسان فنی و برخی اعضای شورای فنی در ادارات مختلف نیز حاشیه‌هایی داشت.

سید حسین صابری در حاشیه این نشست با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان در 23 سال گذشته نسبت به خطراتی که مردم روستای پی‌زرد بهرام‌بیگی را تهدید می‌کند، گفت: ‌در این روستا وقتی یک خودروی پیکان از کنار روستا رد می‌شود همه ستون‌ها و دیوارهای خانه‌های مردم تکان می‌خورد و خدا رحم کرده که با این وجود تاکنون اتفاقی پیش نیامده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با سنگین خواندن مسئولیت مهندسان عمران در تهیه نقشه و نظارت بر اجرای بناهای مستحکم، گفت: همه ما از نقشه‌های آماده‌ای که در کشوی میز بسیاری از مهندسان ما است و فقط روی آن‌ها مهری می‌زنند و به متقاضیان می‌دهند خبر داریم و یکی از مشکلات ما در حوزه ساختمان نیز همین است.

* حساب برخی ادارات پر از پول است/ کلنگ‌زنی‌های بی حساب و کتاب برخی مدیران و سیاسیون

از دیگر حواشی این نشست اشاره آقای آرام از سازمان اقتصاد و دارایی به حساب‌های مالی برخی دستگاه‌های اجرایی بود. وی بیان کرد: در این پایان سال حساب مالی برخی ادارات پول‌های خوبی دارند که نمی‌دانیم چرا هزینه نمی‌کنند؛ استاندار در پاسخ گفت: احتمالا" نگه می‌دارند برای روز 31 تیرماه که آن روز هزینه کنند.

صابری همچنین در حاشیه این نشست به مدیران گفت: هرگاه دیدید به شما تلفن کردم و گفتم که فلان پروژه فلان ایراد را دارد شما شک نکنید که من در محل پروژه حاضر هستم.

وی همچنین گفت:‌ برخی مدیران شانس آوردند که در برخی نقاط کور آنتن‌دهی موبایل امکان تماس با آن‌ها از محل پروژه‌ها نیست.

وقتی هرمزی، مدیرکل مالی استانداری از استاندار برای صحبت کردن یک دقیقه وقت خواست، استاندار به او گفت: ‌پول‌ها دست شما است کی جرأت دارد وقت ندهد، اصلا" دو دقیقه صحبت کنید.

از دیگر حواشی این نشست خبر استاندار از کاری بود که به زودی شروع می‌کند. وی ادامه داد: ‌من دلم برای تک تک آجرهای این مملکت می‌سوزد که در همین زمینه کاری را می‌خواهم شروع کنم که صدایش بعدا" در می‌آید.

*رازی که برملا شد

صابری همچنین یکی از رازهای مدیریتی خود را در این نشست برملا کرد؛ وی ابراز داشت:‌ من در کلنگ‌زنی به جیب خودم نگاه می‌کنم و از این همه پروژه نیمه‌تمام وحشت می‌کنم برای همین هم هست که هیچ جا کلنگ نمی‌زنم به جز پروژه‌ای مانند مصلی‌ها که می‌دانم پول هم نباشد خود مردم می‌سازند.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد:‌ اینکه ما کلنگی در جیب خود بگذاریم و هر جا هوس کردیم بر زمین بزنیم نتیجه‌اش این همه پروژه نیمه‌تمام است که تا بخواهند به بهره‌برداری برسند مستهلک می‌‌شوند و دوباره باید از جیب ملت و بیت‌المال هزینه کرد. 

وقتی یکی از مدیران در اواخر جلسه قصد صحبت کردن داشت، مدیرکل دفتر فنی استانداری به او گفت که دیگر وقت نیست ولی استاندار گفت: اتفاقا" خیلی هم وقت داریم و اینجا مسائل فنی باید مطرح شوند و خیلی هم خوب است که وقت بگذاریم تا این مسائل مطرح شوند.

حاشیه دیگر این نشست شوخی و کنایه استاندار به خبرنگاران بود. صابری که داشت مدیران را از حضور خبرنگاران در جلسه آگاه می‌کرد، گفت:‌ مثلا" ما می‌گوییم ساختمان دادگستری به لحاظ فنی ضعیف است و این مسائل ولی برخی خبرنگاران تیتر می‌کنند که استاندار گفته دادگستری ضعیف است.

از دیگر حواشی این نشست صحبت بیدارپور در مورد هماهنگ کردن وقت با دفتر استاندار بود. بیدارپور به صابری گفت: من برای بازدید از پروژه‌ای با دفتر شما هماهنگ کردم ولی هنوز وقتی تعیین نشده است؛ استاندار به او گفت:‌ دفتر را ول کن به من بچسبید، من که 24 ساعته آمادگی دارم؛ شما 10 شب بگویید جلسه‌ای بگذاریم به پروژه‌ای سر بزنیم من آماده‌ام.

* امکانات و ماشین‌آلات راهداری برای مانور نیستند، آن‌ها را به کار بگیرید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از این نشست با اشاره به لزوم استفاده از امکانات راهداری برای ترمیم راه‌ها و رفع نقایص فنی تصریح کرد:‌ من از مانور نوروزی خودروها و امکانات لوکس و صفر اداره‌کل راه و شهرسازی کیف کردم؛ حالا شما این امکانات را به کار و کارگاه بیاورید و امکانات خود را به کار بگیرید که بسیاری از ایرادات با همین امکانات اداری و بدون نیاز به مناقصه و مزایده برطرف می‌شوند.

از دیگر حواشی این نشست خطاب استاندار به مدیران بود در مورد اینکه مردم دو کیلومتر آسفالت روستایشان را می‌بینند و پل و مدرسه‌ای که ساختیم نه حرف‌ها و آمارها و سخنرانی‌های شما مدیران را.

به گزارش فارس وقتی تصاویر برخی ایرادات فنی پروژه ها از طریق پاورپوینت برای حاضرین پخش می‌شد و یک ستون در یک ساختمان ضخامت‌های متفاوتی در طبقات مختلف داشت و انتهای ستون پوشش بسیار کمی از بتن داشت، استاندار به شوخی گفت: ‌احتمالا" آخر وقت بود و بتن کم آوردند که انتهای ستون را لاغر کردند.

تصویر دیگری پخش شد و یکی از کارشناسان گفت:‌‌‌‌ به علت ضخامت کم بتن، میلگردهای سقف پیدا شدند که استاندار گفت: مگر میلگردهای سقف گم شده بودند که حالا پیدا شدند!!

صابری در این نشست به اعضای شورای فنی گفت: اگر بپرسم چه کسی آیین‌نامه‌ها و شرح ‌وظایف شورای فنی را خوانده است احتمالا" همگی می‌گویید نه!

یکی از مدیران که از بی‌پولی حرف می‌زد، بیان کرد: باور کنید ما این پروژه را به زور جلو می‌بریم که صابری به او گفت: پس زورگو هم هستید ما نمی‌دانستیم؟!

در پایان این نشست فرماندار کهگیلویه از مدیرکل دفتر فنی آمارهایی را خواست که چون آماده نبودند و این سؤالات آقای فرماندار غیر منتظره بود، استاندار به او گفت:‌ آقایان نمی‌دانستند شما اینجا آمار می‌خواهید و گر نه آماده می‌کردند!

صابری در حاشیه این نشست به مدیران حوزه راه خاطرنشان کرد: شما مردم را با پرتگاه‌ها و قتلگاه‌های جاده سوق به دهدشت رها کرده‌اید.

از دیگر حواشی این نشست اظهارنظر یکی از کارشناسان مسائل فنی در مورد پارک‌بام چرام بود. این کارشناس گفت: پروژه بزرگ پارک‌بام چرام مشاور و ناظری ندارد و شهرداری چرام به صورت دیمی در حال اجرای این پروژه است که بدون شک مشکلات زیادی را به بار آورده و می‌‌آورد.

انتهای پیام/82005/خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول