اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استانداری قزوین مطرح کرد

محور قزوین ـ الموت ـ تنکابن افقی در راستای رونق گردشگری الموت

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: احداث پروژه محور قزوین ـ الموت ـ تنکابن با هدف ورود به منطقه الموت و تأثیر در رونق گردشگری و پیشرفت اقتصادی این منطقه نقش بسیار ارزشمندی را ایفا می‌کند.

محور قزوین ـ الموت ـ تنکابن افقی در راستای رونق گردشگری الموت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، با ابتکار مهندسان ایرانی و موافقت دولت دهم، زمان تقریبی 27 ساله اجرای پروژه محور قزوین ـ الموت ـ تنکابن به سه سال کاهش یافت که با توجه به تنگناهای اقتصادی موجود و با تخصیص اعتباری بالغ بر 540 هزار میلیارد ریال می‌توان این مهم را انقلابی در زمینه راه‎سازی و اجرای پروژه‌ها‌ی عمرانی دانست که تحقق آن در کشور و حتی در استان قزوین بسیار فوق‌العاده است.

در خصوص آگاهی از جزئیات این طرح گفت‌و‌گویی با منوچهر حبیبی، معاون عمرانی استانداری قزوین انجام دادیم که در پی می‌آید.

احداث این پروژه چه تأثیری در ارتباط جاده‌ای استان قزوین خواهد داشت؟

محور قزوین ـ الموت ـ تنکابن یکی از محور‌های مهم و پدافندی کشور به شمار می‌رود.

این محور استان‌های تهران، کرج و قزوین را به استان‌های شمالی کشور متصل می‌کند.

احداث این پروژه با هدف ورود به منطقه الموت و تأثیر در رونق گردشگری و پیشرفت اقتصادی این منطقه نقش بسیار ارزشمندی را ایفا می‌کند.

ویژگی‌های عمرانی این محور مواصلاتی را بیان کنید.

طول این محور نزدیک به 148 کیلومتر است. این محور در سه فاز تعریف شده که فاز نخست آن به طول 62 کیلومتر در حوزه استان قزوین واقع است.

سه پیمانکار در بخش‌های مختلف این سه فاز مشغول فعالیت هستند.

پیشرفت این پروژه را تاکنون چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تقریبا 300 کیلومتر از این محور در استان قزوین آسفالت شده است که 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به‌دلیل وجود هزینه زیاد تأمین قطعات مورد نیاز برای تکمیل پروژه در فاز‌های دوم و سوم، مسئولیت ساخت و تکمیل این پروژه به قرارگاه خاتم‌الانبیا واگذار شده است.

قرارگاه خاتم‌الانبیا با روحیه بسیجی و جهادی موفقیت‌های با ارزشی را در عرصه عمرانی کشور رقم زده است که بهره‌گیری از این ظرفیت در این پروژه کمک زیادی به پیشرفت به موقع آن کرده است.

محل تأمین اعتبار این پروژه کجاست؟

منبع تأمین اعتبار این پروژه از سهام کارخانه ذوب آهن فولاد خوزستان است که برای اجرای پروژه از سهام این شرکت هزینه‌‌ای بالغ بر 540 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به‌منظور تسریع در ساخت این پروژه چه اقداماتی در نظر گرفته‌ شده است؟

برای تسریع در امر ساخت و تکمیل این پروژه دو مؤسسه وابسته به قرارگاه خاتم‌الانبیا به نام‌های مؤسسه عاشورا و سید‌الشهدا در حال حاضر از دو سمت استان‌‌های قزوین و مازندران همکاری می‌کنند. پیش‌بینی شده که تکمیل این پروژه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا ظرف مدت زمان سه سال دیگر به اتمام برسد.

ساخت حدود 52 کیلومتر این محور به مؤسسه عاشورا واگذار شده که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

حدود 10 کیلومتر از این مسیر تونل احداث شده که می‌توان گفت این تونل با طول تقریبی 4 هزار و 300 متر از جمله بزرگ‌ترین تونل‌های کشور محسوب می‌شود.

ساخت 30 کیلومتر دیگر این محور از طرف استان مازندران به مؤسسه سید‌الشهدا واگذار شده که عملیات اجرایی این قسمت نیز آغاز شده است.

قرارگاه خاتم‌الانبیا توانایی چشم‌گیری در اجرای پروژه‌های بزرگ کشور به خصوص در زمینه راه‌سازی دارد.

توان فنی فوق‌العاده و وجود امکانات پیشرفته یکی از دلایل واگذاری ساخت و تکمیل این پروژه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا است.

انتهای‌‌پیام/77012/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول