اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر گلستان:

برگزاری مانورهای امداد و نجات برای هلال‌احمر فرصت است

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان گفت: برگزاری مانورهایی با موضوع امداد و نجات در استان برای مجموعه هلال‌احمر یک فرصت ارزشمند محسوب می‌شود.

برگزاری مانورهای امداد و نجات برای هلال‌احمر فرصت است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجتبی اکبری ظهر امروز در جلسه ارزیابی مانور طرح اضطراری در محل فرودگاه گرگان اظهار داشت: مرور بر عملکرد گروه‌های امداد و نجات و شناسایی نقاط ضعف و قدرت آنان تنها در زمان برگزاری چنین مانورهایی میسر است.

وی تصریح کرد:‌ این جمعیت در هر مانوری سرعت عملکرد و صحت انجام کار در زمینه وظایف محوله و مورد انتظار را ارزیابی و بر اساس این ارزیابی‌ها برنامه‌ریزی خواهد کرد.

آموزش تخصصی و تامین امکانات تخصصی یک ضرورت است

رئیس کارگروه تخصصی آموزش همگانی و امداد و نجات استان با تاکید بر آموزش تخصصی و تامین امکانات تخصصی به عنوان یک ضرورت برای این جمعیت ادامه داد: هلال‌احمر برای انجام ماموریت‌های تخصصی خود در عرصه مدیریت بحران و امداد و نجات نیازمند تجهیزات تخصصی است.

اکبری افزود: تامین و به‌روز رسانی تجهیزات انفرادی، ماشین‌آلات سنگین و اقلام آواربرداری از جمله نیازهای این مجموعه محسوب می‌شود.

به گفته وی؛ نیازسنجی و رفع این نیازها، در اجرای ماموریت‌های این جمعیت در چارچوب چهار چرخه مدیریت بحران موثر است.

اکبری یادآور شد: مجهز شدن هلال‌احمر به این امکانات وظایف آن را افزون‌تر می‌سازد اما از تعدد و افزایش حجم کاری در این عرصه استقبال می‌کنیم.

با 8 دستگاه اجرایی گلستان برای آموزش کارکنان آنان تفاهمنامه آموزشی امضا شد

وی با اشاره به برگزاری آموزش‌های تخصصی در اداره متبوع خود اضافه کرد: این مجموعه توسعه آموزش همگانی را نه تنها برای افراد جامعه بلکه برای نیروهای بدنه خود نیز به عنوان یک ضرورت مورد توجه قرار داده است.

این مسئول گلستانی تصریح کرد: با بیش از هشت دستگاه اجرایی استان نیز برای آموزش کارکنان آنان تفاهمنامه آموزشی امضا شده و بخشی از این تفاهمنامه‌ها نیز عملیاتی شده است.

وی با تاکید بر تعامل مناسب این جمعیت با مجموعه مدیرت بحران استان یادآور شد: توان‌افزایی مدیریت بحران در استان در گرو تقویت دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این مدیریت به وی‍ژه جمعیت هلال‌احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان با اشاره به گستردگی پوشش خدمات هلال‌احمر به ویژه در مناطق روستایی اذعان داشت: بیشترین مشکل این جمعیت در حادثه‌هایی است که در چنین مناطق روی می‌دهد.

برای ایفای نقش بهتر هلال‌احمر در بلایایی طبیعی نیازمند تامین امکانات هستیم

اکبری ادامه داد: برای ایفای نقش بهتر هلال‌احمر در بلایایی چون سیل، زلزله و آبگرفتگی معابر  هلال‌احمر نیازمند تامین وسایل و تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین هستیم.

وی با تقدیر از کمک‌هایی که تاکنون از سوی اداره کل مدیریت بحران به هلال‌احمر استان انجام گرفته، افزود: افزایش این کمک‌ها در توانمندی هرچه بیشتر این مجموعه موثر خواهد بود.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد این استان به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، هرساله شاهد حوادث و بلایای طبیعی متعدد در این منطقه شمالی کشور است.

انتهای پیام/83002/ش‌40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول