اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل خبر داد

آمادگی یک‌هزار و 932 نفر نیروی امدادی هلال احمر اردبیل برای مقابله با حوادث

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: در سال گذشته بیش از 98 فراخوان را در مقاطع مختلف سال داشتیم که در طی این فراخوان یک‌هزار و 932 نفر نیرو آمادگی خود را نشان دادند.

آمادگی یک‌هزار و 932 نفر نیروی امدادی هلال احمر اردبیل برای مقابله با حوادث

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهرام غیبی صبح امروز در نشست مدیران و مسئولان جمعیت هلال احمر استان اردبیل با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار داشت: با راه‌اندازی این دو دستگاه آمبولانس شاهد ارتقای سرویس‌دهی به بیماران و حادثه‌دیدگان اورژانسی خواهیم بود که قطعاً این تعداد در سال‌های آتی افزایش خواهد یافت.

وی عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده چهار پایگاه بین شهری به مجموع پایگاه‌های جمعیت هلال احمر استان افزوده خواهد شد و همزمان با سوم خرداد پارکینگ ترابری هلال احمر استان نیز راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از عقد تفاهم‌نامه با فرودگاه و استانداری مبنی بر استقرار یک دستگاه بالگرد در استان اردبیل خبر داد و افزود:‌ فرودگاه اردبیل متعهد شده است 5 هزار متر‌مربع زمین را در اختیار هلال احمر قرار دهد و استانداری نیز متعهد شده است از اعتبارات سال 92 مشکلات و معایب مربوط به آشیانه استقرار این بالگرد را برطرف کند تا جمعیت هلال احمر بتواند یک دستگاه بالگرد را در اختیار استان قرار دهد.

غیبی به برگزاری مانور مختلف امداد و نجات با هدف حفظ آمادگی و همچنین فراخوان تیم‌های امدادی داوطلب و جوان اشاره کرد و ادامه داد: واقعیت این است که ما سرمایه اصلی جمعیت هلال احمر را نیروی انسانی متخصص و متعهدی می‌دانیم که سعی داریم در تمام زمینه‌ها از ظرفیت‌ آنها استفاده کنیم.

این مسئول از ساماندهی 51 هزار امدادگر جوان و داوطلب هلال احمر خبر داد و تصریح کرد: با برگزاری دوره‌های آموزشی 15 هزار نفر از این امدادگران در قالب تیم‌های 45 نفره در آمادگی کامل به سر می‌برند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل یادآور شد: وظیفه ما علاوه بر جذب نیرو، نگهداری، آموزش و حفظ آمادگی نیروهای داوطلب و جوانمان است که در قالب طرح‌های مختلف فراخوان این کار انجام می‌شود.

غیبی گفت: در سال گذشته بیش از 98 فراخوان را در مقاطع مختلف سال داشتیم که در طی این فراخوان یک‌هزار و 932 نفر نیرو آمادگی خود را نشان دادند.

وی تاکید کرد: نیروهای ما در این فراخوان در کمتر از 12 دقیقه در محل وقوع حادثه حضور پیدا کرده و با آمادگی کامل زمینه برای امدادرسانی حقیقی فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در پایان سخنان خود بیان داشت: ما در بحث ماشین‌آلات با خرید 37 دستگاه به نوسازی ناوگان رسیده‌ایم و تلاش می‌کنیم تعداد پایگاه‌های خودمان را نیز به 21 مورد افزایش دهیم.

انتهای پیام/62005/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول