اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته هلال‌احمر صورت گرفت

بازآموزی توان تخصصی امدادگران هلال‌احمر خراسان جنوبی

در هفته هلال‌احمر امدادگران خواهر و برادر جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی با شرکت در اردوهای تخصصی اسکان اضطراری و کوهستان به تقویت روحیه امدادی خود پرداختند.

بازآموزی توان تخصصی امدادگران هلال‌احمر خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی ظهر امروز در جمع امدادگران هلال‌احمر استان با بیان اینکه در این دوره‌ها بیش از 120 امدادگر و نجاتگر خواهر و برادر حضور داشتند، اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی در قالب اردو ضمن تقویت توان امدادی امدادگران در زمان بروز حوادث به تقویت روحیه ایثار، نشاط، پویایی و شادابی آنان کمک می‌کند.

عارف‌زاده افزود: اردوی توان‌افزایی برادران در ارتفاعات باقران بیرجند برگزار شد و دو روز به طول انجامید.

وی ادامه داد: در این مدت امدادگران و نجاتگران ضمن تجربه زندگی کردن در شرایط سخت به ارزیابی و محک خود در فعالیت‌هایی همچون حمل و جابه‌جایی مصدوم در مسیرهای صعب‌العبور، صعود و فرود از ارتفاعات کوهستانی، مسیریابی از طریق ستارگان، نقشه‌خوانی در شب و آشنایی با بیماری‌های کوهستان و اقدامات اولیه لازم در مواجهه با آنها پرداختند.

معاون امداد و نجات استان خراسان جنوبی همچنین به برگزاری اردوی استانی توان‌افزایی امدادگران و نجاتگران خواهر جمعیت هلال‌احمر استان در طبس اشاره کرد و گفت: در این اردو 50 نفر از امدادگران و نجاتگران خواهر به ایجاد یک اردوگاه اسکان اضطراری پرداختند.

عارف‌زاده ادامه داد: همچنین این امدادگران با حضور دو روزه در این اردوگاه ضمن تمرین زندگی در شرایط سخت و بحرانی 20 کیلومتر نیز کوهپیمایی در مسیرهای صعب‌العبور کوه شتری طبس را تجربه کردند.

عارف‌زاده با اشاره به ابراز خرسندی و رضایت امدادگران از برگزاری این اردو‌ها تصریح کرد: از مهم‌ترین عوامل برپایی این اردوها و اینگونه دوره‌ها بازآموزی قرار دادن امدادگران در وضعیت واقعی یک حادثه است.

وی یاد‌آور شد: این دوره‌ها به تفکیک جنسیت در مدت چهار روز به صورت اردویی برگزار شد.

انتهای پیام/69008/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول