اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی بویراحمد عنوان کرد

بی‌توجهی برخی دستگاه‌های حفار بویراحمد به میراث فرهنگی

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از بی‌توجهی برخی دستگاه‌های این استان در حفاری‌ها به میراث فرهنگی و آسیب رساندن به آن‌ها انتقاد کرد.

بی‌توجهی برخی دستگاه‌های حفار بویراحمد به میراث فرهنگی

محمدکاظم رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اشاره‌ای به بیانات مقام معظم رهبری در راستای قانونمداری مسئولان کرد و اظهار داشت: جای بسی تأمل است که برخی اداره‌ها و نهادهای دولتی با بی‌توجهی به امر قانونمداری اقدام به حفاری می‌کنند.

وی با ابراز تأسف از اقدام اخیر دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در حفاری‌های اخیر عنوان کرد: این دانشگاه مجدداً در حاشیه بیمارستان امام سجاد یاسوج به منظور ساخت کتابخانه اقدام به خاکبرداری کرده است.

رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به دلیل حساسیت موضوع و وجود اشیاء تاریخی موجود در محل خاکبرداری دانشگاه علوم پزشکی، پروژه متوقف و پیمانکار کتابخانه علوم پزشکی به دادگاه معرفی و اقدامات قانونی آن مطابق قانون اجرا خواهد شد.

رحمانی در ادامه با بیان اینکه هر دستگاهی در زمان اجرای طرح‌های عمرانی باید استعلام حفاری را از میراث فرهنگی اتخاذ کند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی هیچگونه استعلامی نسبت به خاکبرداری در نزدیکی بیمارستان امام سجاد یاسوج نکرده است.

این مسئول تأکید کرد: دستگاه‌ها در صورت مشاهده هرگونه آثاری که نشان از زیست انسان و یا اشیاء تاریخی دارد مراتب را به میراث فرهنگی و گردشگری اطلاع دهند تا اقدامات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

رحمانی با تأکید مجدد به کلیه نهادها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان بویراحمد عنوان کرد: به منظور حفظ و حراست از آثار فرهنگی و تاریخی در سطح استان باید دستگاه‌های اجرایی در هنگام هرگونه حفاری و اجرای طرح‌های عمرانی استعلام لازم را از میراث فرهنگی أخذ کنند.

انتهای پیام/82011/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول