اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‎ها در خرداد 92 - 201

محمدخانی: فتح خاکریز اقتصادی با «حماسه سیاسی» محقق خواهد شد

رئیس ستاد سعید جلیلی در گلستان گفت: کسانی که در هشت سال دفاع مقدس ایستادگی کرده‎اند امروز نیز با همان تفکر برای دفاع از ارزش‌ها در خاکریز اقتصادی ایستاده‎اند تا پیروزی‎های نظام جمهوری اسلامی ایران تداوم داشته باشد.

محمدخانی: فتح خاکریز اقتصادی با «حماسه سیاسی» محقق خواهد شد

محمد محمدخانی امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم حضور یافته‎ایم تا با خلق «حماسه سیاسی» راه را برای رسیدن به حماسه اقتصادی هموارتر ساخته و همچون گذشته با تبعیت‌پذیری و ولایت مداری در دفاع از ارزش‎ها تمام توان خود را به کار بگیریم.  

این جانباز هشت سال دفاع مقدس با تاکید بر اینکه ملت ایران همیشه دوستدار نظام و ارزش‎ها بوده‎اند، افزود:  نزدیک شدن به مبانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی یک ضرورت است و این اقدام موجب سربلندی، عزت و اقتدار کشورمان خواهد شد.

اقتصاد مقاومتی یعنی تشخیص حوزه‎های فشار و تبدیل آن به فرصت

محمدخانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی تشخیص حوزه‎های فشار یا در شرایط کنونی تحریم و در ادامه نیز تلاش برای کنترل و بی‎اثر کردن و در شرایط آرمانی تبدیل چنین فشارهایی به فرصت، که قطعاً باور و مشارکت همگانی و اعمال مدیریت‌های عقلانی و مدبرانه پیش شرط و الزام چنین موضوعی است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی‎ها را در پی خواهد داشت و عاملی برای بدست آوردن خوداتکایی خواهد شد که البته با اقتصاد ریاضتی متفاوت است.

رئیس ستاد تبلیغاتی سعید جلیلی در استان گلستان با اشاره به اینکه باید برنامه‌ریزی داشته باشیم تا تمام ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کشور شکوفا شود متذکر شد: چیزی که به ‌عنوان اقتصاد مقاومتی از آن یاد می‌کنیم، یک نوع ایستادن مقابل هجوم اقتصادی دشمن خارجی است که می‌خواهد از ما امتیاز بگیرد و یا ما را پای میز مذاکره بنشاند.

وی افزود: این چیزی است که غربی‌ها با اسم ریاضت اقتصادی با آن مواجه شدند، در واقع به بن‌بست رسیدن اقتصادشان و قرار گرفتن در بحران مالی به دلیل ناکارآمدی طراحی‌های اقتصادی است.

خاکریزهای اقتصادی ما محکم نبوده و باید امروز آن‎ها را مستحکم کنیم

محمدخانی یادآور شد: هدف در اقتصاد مقاومتی آن است که بر فشارها و ضربه‌های اقتصادی از سوی نیروهای متخاصم که سد راه پیشرفت جامعه است، بتوان غلبه کرد.

وی ادامه داد: در واقع اقتصاد مقاومتی به‌عنوان یک نوع سبک مدیریت اقتصاد کشور در مقابله با دسیسه‌های خارجی برای ضربه‌زدن به اقتصاد کشور و به عبارت دیگر ضربه زدن به نظام از طریق ابزارهای اقتصادی است.

وی اضافه کرد: دشمنان با این فشارها نقاط آسیب‌پذیر اقتصاد ایران و بخش‎هایی که ما با اقتصاد جهانی مرتبط و وابسته‌ هستیم را نشانه رفته است، در واقع خاکریزهای اقتصادی ما محکم نبوده، دشمن از آن قسمت حمله کرده و ما باید استحکام‎ها را تحکیم کنیم.

محمدخانی با تاکید بر اینکه نتیجه مذاکرات آلماتی و کوتاه نیامدن از حق مسلم و واقعی ملت ما دشمن را بر این داشته که از حربه‎های اقتصادی بر علیه ما استفاده نماید، افزود: این فشارها و تحریم فرصت مناسبی است تا سبک زندگی، فرهنگ مصرف صحیح و بهره‌وری مناسب را در کشور نهادینه کنیم و صداقت بیشتر در عرصه اقتصادی باعث رونق سلامت رفتاری بهتر در جامعه و از نظر فرهنگی نیز باعث رشد متعالی می‌شود.

رئیس ستاد دکتر جلیلی در گلستان یادآور شد: امروز ایران اسلامی با همه سختی‎ها و مشکلات پیش رو توانسته اقتدار و صلابت خودش را در جوامع بین‌المللی بدست آورد و تحریم‎های دشمن در موضوع هسته‎ای نیز نشان‎‎دهنده این امر است که آنچه منطق جمهوری اسلامی ایران است یک منطق کاملاً قابل دفاع است اما آنها نمی‌خواهند پیشرفت ما را ببینند.

انتهای پیام/83004/و40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول