اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری آذربایجان غربی:

هیچ راهی برای پیشبرد اهداف دشمنان ایران وجود ندارد

رئیس دادگستری آذربایجان غربی گفت: مادام که پیوند ناگسستنی بین مردم و نظام وجود داشته باشد هیچ راهی برای پیشبرد اهداف دشمنان در ایران وجود ندارد.

هیچ راهی برای پیشبرد اهداف دشمنان ایران وجود ندارد

توکل حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن اشاره به وظایف مهم رسانه‌ها در خلق حماسه سیاسی در کشور، اظهار داشت: با توجه به حساسیت انتخابات پیش رو، اکنون رسانه‌ها با رعایت برخی خطوط قرمز، رسالتی پیامبرگونه در آگاهی بخشی به مردم دارند.

وی به توطئه‌های مختلف دشمن در سال‌های پس از انقلاب اشاره کرد و افزود: دشمن در عرصه‌های مختلف با توطئه‌های گوناگون وارد عمل شده و مدام رنگ و قالب عوض می‌کند، اما آنچه مهم است هوشیاری و بصیرت مردم در خنثی سازی این توطئه‌ها است.

حیدری تصریح کرد: اکنون دشمن به این نتیجه رسیده است که تنها راه تضعیف قدرت ایران، قرار دادن مردم در مقابل نظام و انقلاب است و مادام که پیوند ناگسستنی بین مردم و نظام وجود داشته باشد هیچ راهی برای پیشبرد اهداف آنان در ایران وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن از سال 88 به طور جدی با تلاش‌های گسترده رسانه‌ای و با پیش کشیدن بحث تقلب در انتخابات، قصد دارد عده‌ای را به آشوب و بلوا علیه نظام بر انگیزد، اما اکثریت مردم با بصیرت به عمق این توطئه‌ها پی برده و نقشه‌های شوم آنان را نقش بر آب می کنند و دشمن باز هم به نتیجه مطلوب خود نمی‌رسد.

حیدری با اعلام این مطلب که دشمن عرصه انتخابات را بهترین عرصه برای پیاده‌سازی اهداف شوم خود انتخاب کرده است، تصریح کرد: دشمن هم اکنون می‌خواهد با القای تقلب، عدم دموکراسی و ایجاد شبهاتی از این دست، مردم را نسبت به نظام بدبین کرده و آنان را برای قیام علیه حکومت بر انگیزاند.

وی به توطئه‌های جدید دشمن اشاره کرد و ادامه داد: اکنون دشمن می‌خواهد با پیش کشیدن گفتمان سازش و حذف تحریم‌ها، فردی سر کار آید که طرفدار مذاکره با آمریکا و غرب باشد و به این ترتیب استقلال، عزت و پیشرفت ایران را به تدریج متزلزل کند.

حیدری گفت: خوی استکباری غرب و آمریکا نه تنها بر ملت ایران، بلکه بر تمام دنیا شناخته شده است، بنابراین هرگز ملت ایران در مسیر خواست دشمن حرکت نخواهد کرد.

وی به نقش خطیر رسانه‌ها در پرده برداشتن از توطئه‌های دشمنان اشاره و تصریح کرد: مردم باید بدانند که مشکلات موجود کشور با سازش با غرب رفع نمی‌شود.

حیدری بر لزوم اطلاع رسانی صحیح و آگاه ساختن مردم از عمق توطئه‌های دشمنان نسبت به آنان، تاکید کرد.

وی با تاکید بر وظایف مهم رسانه‌ها در این رابطه، اعلام کرد: رسانه‌ها می‌توانند با انجام درست این وظایف و با پرداختن به اصل مسائل نظام مایه خیر و برکت برای مردم و نظام ایران باشند.

حیدری به تبیین رسالت مطبوعات و رسانه‌ها از منظر قانون اساسی پرداخت و گفت: روشن ساختن افکار عمومی و ارتقای سطح دانش مردم، مبارزه با فرهنگ استعماری و تبلیغ فرهنگ اسلامی در راستای زدودن فقر فرهنگی از بدنه جامعه را بخشی از وظایف اساسی این قشر فرهنگی در جامعه می‌توان برشمرد.

وی همچنین به لزوم رعایت خط قرمزها و ممنوعیت‌های رسانه‌ای اشاره داشت و گفت: نشر مطالب الحادی و مخالف موازین اسلامی، ایجاد تفرقه بین اقشار جامعه از طریق طرح مسایل نژادی، ترغیب افراد به ارتکاب اعمالی علیه امنیت و منافع کشور، اهانت به مقدسات، تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی، پخش شایعات بی اساس، انتشار مطالبی علیه قانون اساسی و نقد نابه‌جای مطالب دیگران از نکاتی است که رسانه‌ها و اهل قلم باید از آن‌ها بر حذر باشند.

انتهای پیام/61006/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول