اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری:

رئیس جمهور شخصیتی در تراز انقلاب اسلامی باشد / ایجاد امید در جامعه زمینه‌ساز حماسه سیاسی

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه رئیس جمهور باید شخصیتی در تراز انقلاب اسلامی باشد، گفت: اگر مردم به پیروزی انقلاب اسلامی و پیشرفت این حرکت امیدوار باشند می‌توانند تصمیم ثواب و صحیحی بگیرند و حماسه سیاسی را رقم بزنند.

رئیس جمهور شخصیتی در تراز انقلاب اسلامی باشد / ایجاد امید در جامعه زمینه‌ساز حماسه سیاسی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری در نخستین همایش مبلغین گفتمان انقلاب اسلامی که در مسجد اهل بیت (ع) برگزار شد اظهار داشت: در فضایی که دشمنان نظام اسلامی، معاندان و مخالفان و حتی بعضی از دوستان از سر غفلت یاس پراکنی کرده و به جای با عدالت برخورد کردن، مغرضانه با مسائل برخورد می‌کنند و سیاه نمایی کرده و اصل نظام را زیر سئوال می‌برند، نخستین مسئله ایجاد امید در جامعه است.

وی ادامه داد: اگر مردم به پیروزی انقلاب اسلامی و پیشرفت این حرکت امیدوار باشند می‌توانند تصمیم ثواب و صحیحی بگیرند و شرط رسیدن جامعه به امید، بیان پیروزی‌های مداوم و پی در پی انقلاب اسلامی در طول نیم قرن اخیر به ویژه از بعد از پیروزی انقلاب است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با تاکید بر اینکه گرچه در طول 34 سال با چالش‌های عمیق و بزرگ در جهان مواجه بودیم ولی هر روز به موفقیت‌های بزرگی دست یافتیم بیان داشت: این موفقیت‌ها سبب شد امواج انقلاب اسلامی از مرزها عبور کند و تمام انقلاب‌های عدالتخواهانه در جهان بر محور اسلام و معنویت شکل بگیرد.

میرباقری ادامه داد: امروز سوریه را در منطقه می‌بینید که همه قدرت‌های جهانی علیه آن وارد جنگ شده‌اند و حقیقتاً تنها قدرت جدی که از دولت سوریه حمایت کرده و معتقد است که این دولت باید به عنوان حامی مقاومت سر کار بماند تا جبهه مقاومت تضعیف نشود جمهوری اسلامی ایران است و امروز می‌بینیم وضعیت میدانی به نفع جمهوری اسلامی تغییر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر روسیه امروز به صورت جدی از سوریه حمایت می‌کند به سبب حمایت ایران از سوریه است اظهار داشت: مواضع روسیه در چندی قبل برای حمایت از سوریه جدی نبود و بعد از اینکه فضای میدانی با حضور ایران تغییر کرد روسیه برای اینکه این پیروزی به نام اسلام و جمهوری اسلامی تمام نشود به میدان آمده و نقش بازی می‌کند و این مسئله به معنای این است که جمهوری اسلامی به رغم تلاش‌های مخالفان به یک ابرقدرت جهانی تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید دائماً با بیان نقاط قوت و پیروزی‌های نظام، در ملت امید ایجاد کنیم اظهار داشت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که امام می‌فرمودند انقلاب اسلامی سر آغاز نهضت جهانی اسلام به پرچمداری حضرت بقیه الله (عج) است و اگر از امام سوال می‌شد برای چه قیام کردید، می‌فرمودند به منظور آمادگی جهان برای ظهور حضرت مهدی (عج)، این گفته یعنی د‌کترین ما دکترین انتظار و ظهور است.

میرباقری ادامه داد: نکته دوم که باید مد نظر قرار گیرد این است که گفتمان ما نفی دیگران نباشد، وظیفه ما تبیین گفتمان انقلاب است و در همین چارچوب فرد اصلح را معرفی می‌کنیم، نکته دیگر این است که حتی المقدور اگر می‌خواهیم به مباحث تخصصی ورود کنیم اول با الزامات آن آشنا شویم، والا لزومی ندارد ما به این حوزه‌ها بدون تخصص کافی ورود کنیم.

وی افزود: همین اندازه که گفتمان انقلاب اسلامی را تبیین کنیم و توضیح دهیم سکاندار اجرایی کشور باید کسی باشد که در ریل انقلاب اسلامی حرکت کند برای اینکه انتخاب اصلح اتفاق بیفتد و مردم تصمیم خوبی بگیرند کفایت می‌کند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی ادامه داد: ما باید این مطلب را توضیح دهیم که رئیس جمهور ایران باید شخصیتی در تراز انقلاب اسلامی باشد، اینکه کسی اهل تقوی و نماز شب باشد گرچه شرط اساسی است ولی کافی نیست.

میرباقری تصریح کرد: رئیس جمهور ایران به عنوان ام القرای انقلاب اسلامی که سکان انقلاب اسلامی در دست اوست و امید انقلابیون دنیای اسلام و آزادی خواهان جهان متوجه اوست باید کسی باشد که در قد و قامت رئیس جمهوری انقلاب اسلامی آشکار شود و درک صحیحی از انقلاب اسلامی داشته باشد.

وی انقلابی بودن را ویژگی دیگر رئیس جمهور انقلاب اسلامی دانست و گفت: برخی انقلابی‌گری را به افراطی‌گری تفسیر می‌کنند همان طور که غرب از مقاومت با عنوان تروریست نام می‌برد، ما نباید بگذاریم این اتفاق بیفتد، خروج از چارچوب‌های انقلاب اسلامی خروج از اعتدال است، بنابراین تلقی ما این است کسی باید در قامت ریاست جمهوری این نظام آشکار شود که انقلاب اسلامی را فهمیده باشد و درگیری همه جانبه انقلاب اسلامی را با غرب و این چالش تمدنی را درک کند و دنبال این باشد که در این چالش موازنه را به نفع اسلام حل کرده و همه مسائل داخلی را بر اساس تغییر موازنه جهانی حل و فصل کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دشمنان در منطقه به دنبال تغییر جغرافیای خاورمیانه و تجزیه دولت‌ها به ویژه ایران هستند ابراز داشت: دشمنان این موضوع را آشکار کرده‌اند و طراحی‌های آنان نیز کاملاً روشن است، بنابراین اگر کسی فکر کند می‌شود از طریق پذیرش ابرقدرتی آمریکا و اینکه ما در چارچوب تعاریف جهانی به حقوق خودمان برسیم یک توهم بیشتر نیست.

میرباقری با تاکید بر اینکه تا ما چارچوب‌های جهانی را تغییر ندهیم امکان رسیدن مستضعفین جهان به حقوقشان فراهم نمی‌شود اظهار داشت: تردید نکنید از نظر اقتصادی راه را بر ما خواهند بست و تردید نکنید اگر آمریکا ما را از حمایت از مقاومت منصرف کرد درگیری که الان در بیرون مرزها داریم به درون کشور ما خواهد رسید و تردید نکنید که القاعده درون مرزهای ما به مبارزه خواهد پرداخت.

وی با بیان اینکه تردید نداشته باشید که امروز بر سر یک دوراهی قرار گرفته‌ایم بیان داشت: امروز باید به شدت بر ابرقدرتی جمهوری اسلامی پا فشاری کرده و همه مسائل را با توجه به این مطلب حل کنیم، به تعبیر دیگر قطار جمهوری اسلامی نه قابل توقف است و نه مسیرش تغییر می‌کند، این قطار در مسیر خودش باید در حال حرکت باشد و در این حال اگر نیاز به اصلاحاتی داشت انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: ما باید به دنبال تعامل جهان با دکترین انقلاب اسلامی باشیم نه با دکترین نظریه اعتدال که نظریه لیبرال دموکراسی است.

انتهای پیام/78009/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول