اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر مشهد مطرح کرد

ضرورت رعایت انصاف در اظهارنظرها از سوی کاندیداهای شورای شهر

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه برای رای آوردن نیازی به تخریب گذشتگان نیست، گفت: کار سنگینی در شهرداری انجام می‌شود و کاندیداهای شورای شهر باید در اظهارنظرهایشان انصاف و عدالت را رعایت کنند.

ضرورت رعایت انصاف در اظهارنظرها از سوی کاندیداهای شورای شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس شیرمحمدی ظهر امروز در یکصد و شصت و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در ارائه گزارش عملکرد شش ساله شورای سوم مشهد، اظهار داشت: شورای شهر سوم جزو نخستین کلان شهرهایی بود که شهردار را انتخاب کرد و از این بابت مورد تقدیر وزارت کشور قرار گرفت.

وی افزود: شورای سوم تا امروز 168 جلسه برگزار کرده و بالغ بر یک هزار و 163 مصوبه داشته است؛ که از این تعداد، 916 مصوبه بر اساس نظر کمیسیون برنامه و بودجه، 226 مصوبه بر اساس نظر کمسیون حمل و نقل، 330 مصوبه نظر کمیسیون عمران، 192 نظر کمیسیون فرهنگی، 105 نظر کمیسیون مشارکت‌های کلان اقتصادی و 214 مصوبه بر اساس نظر کمیسیون خدمات شهری و محیط  زیست بوده است.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر زمان ابلاغ مصوبات شورا به شهرداری به طور میانگین کمتر از دو روز بوده است.

شیرمحمدی با بیان اینکه آغاز به کار شورای سوم همزمان با تصویب بودجه شهرداری بود، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه شورای سوم به صورت قانونی بعد از تصویب بودجه شهرداری در سال 86 تشکیل می‌شد، اما با همکاری اعضای شورای دوم، اعضای شورای سوم نیز در برنامه‌ریزی و تصویب بودجه شهرداری دخیل بودند و این بودجه به صورت مشترک بررسی شد.

وی افزود: برای بودجه سال 86 شهرداری مشهد مبلغ 245 میلیارد تومان مطرح بود، این در حالی است که بودجه سال 92 شهرداری 9 هزار و 500 میلیارد تومان است و یکی از افتخارات شورای شهر سوم این است که تفریغ بودجه شهرداری را به موقع بررسی و تصویب کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: بودجه سرمایه‌ای تمام دستگاه‌های استان در سال 92 برابر 585 میلیارد تومان است در حالی که بودجه مصوب شهرداری‌های استان در سال 91 معادل 6 هزار میلیارد تومان بود که 91 درصد آن متعلق به شهرداری مشهد است.

وی افزود: در سال 91 از بودجه اسمی 720 میلیارد تومانی دستگاه‌های استان، 39 درصد، یعنی کمتر از 500 میلیارد تومان جذب شده است.

شیرمحمدی به انتقادهای کاندیداهای شورای چهارم شهر مشهد اشاره و تصریح کرد: کار سنگینی در شهرداری انجام می‌شود و کاندیداها باید در اظهارنظرهایشان انصاف و عدالت را رعایت کنند، تفریغ بودجه‌ها در شورای شهر به موقع انجام می‌شود و حسابرسی‌های دقیق از شهرداری صورت می‌گیرد؛ در سال‌های اخیر شاهد انضباط مالی خوبی در شهرداری بوده‌ایم که نمود آن در گزارش حسابرسی از شهرداری است که در گذشته در قالب 30 بند ارائه می‌شد اما امسال در 14 بند خلاصه شده است.

وی افزود: شورای شهر سوم مشهد شورایی کم حاشیه بود و با همدلی کار کرد، برای رای آوردن نیازی به تخریب گذشتگان نیست، کاندیداها تنها برنامه‌های خود برای شهر را ارائه دهند، ضمن اینکه به قول‌هایشان فکر کنند تا قولی ندهند که عملیاتی و قانونی و در حد اختیارات شورا نباشد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به تصویب بودجه عملیاتی برای شهرداری مشهد برای نخستین‌بار، تصریح کرد: این یک تحول بزرگ در مشهد است، همچنین درآمدهای نقدی از غیرنقدی در بودجه جدا شده است که این امر نیز تحول خوبی در بودجه شهرداری ایجاد کرده است.

شیرمحمدی همچنین به تشکیل کمیسیون اقتصادی، مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری در شورای شهر اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون در بخش سرمایه‌گذاری 2 هزار و 661 میلیارد تومان قرارداد تعیین تکلیف شده است و 691 میلیارد تومان قرارداد دیگر نیز در دست بررسی است.

رئیش شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه شورای اسلامی شهر مشهد در امور فرهنگی اجتماعی هم موفق بوده است، خاطرنشان کرد: در این شورا 5 میلیارد تومان برای توسعه مساجد هزینه شد و همچنین فرهنگسراهای مختلفی در شهر ایجاد شده است.

وی در رابطه با سایر اقدامات صورت گرفته در مشهد در دوره شورای اسلامی سوم شهر مشهد، تاکید کرد: استفاده از توان بخش خصوصی در اتوبوسرانی، ایجاد پارکینگ‌های مکانیزه و غیر مکانیزه، الکترونیکی کردن بلیت اتوبوس‌ها، بهره‌برداری از خط یک قطار شهری و آغاز عملیات اجرایی خط دو قطار شهری، ساماندهی تبلیغات و بیلبوردهای شهری، ایجاد بازارهای میوه و تره‌بار، ایجاد پارک‌ها و فضای سبز انبوه، به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام باقی مانده از مدیریت گذشته شهرداری و شورای شهر از جمله اقدامات مهم صورت گرفته در دوره مدیریت شورای سوم شهر مشهد است.

شیر محمدی با اشاره به ایجاد مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد تاکید کرد: مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد یکی از مراکز موفق پژوهشی در کشور است که تاکنون 29 قرارداد پژوهشی به امضا رسانده، در 61 پایان‌نامه دانشجویی مشارکت کرده و هفت عنوان کتاب نیز به چاپ رسانده است، ضمن اینکه تاکنون شش کنفرانس برنامه‌ریزی مدیریت شهری را نیز برگزار کرده است.

وی افزود: همچنین در این دوره از شورا کمیته نظارت و پاسخگویی در شورا فعال بود و یک هزار و 424 جلسه توسط این کمیته برگزار و به 31 هزار و 589 پرونده، نامه و درخواست و شکایات مردمی رسیدگی شد.

رئیس شورای شهر مشهد در ارتباط با عملکرد شورای سوم شهر مشهد خاطرنشان کرد: تعداد پارک‌های مشهد نسبت به سال 86، 125 درصد رشد داشته، ایستگاه‌های آتش‌نشانی در سال 86، 21 عدد بود که امروز به 45 ایستگاه رسیده است،

شیرمحمدی تصریح کرد: اسکان زائر نسبت به سال 86، 20 برابر شده و در سال 91 به 567 هزار نفر رسید، تعداد فرهنگسراهای مشهد از دو عدد در سال 86 به 16 عدد در سال 91 رسید، مساحت فضای سبز مشهد نیز نسبت به سال 86، 52 درصد افزایش یافت، همچنین تعداد پایانه‌های مسافربری مشهد نسبت به ابتدای دوره شورای شهر سوم دو برابر شده و به 16 عدد رسید.

وی افزود: در سال 86، 288 بوستان در مشهد داشتیم که این آمار به 420 عدد در سال 91 رسید، تعداد خودروهای آتش‌نشانی مشهد نیز از 92 عدد در سال 86 به 212 عدد رسیده است، ضمن اینکه تعداد بازارهای میوه و تره‌بار مشهد در حال حاضر 27 عدد است در حالیکه در سال 86 تنها چهار عدد بود.

شیرمحمدی به افزایش ناوگان اتوبوسرانی در مشهد اشاره و خاطرنشان کرد: پس از سال 86 تا امروز یک‌هزار و 188 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد اضافه شده است، ضمن اینکه تعداد تقاطع‌های غیر همسطح مشهد که در سال 86 برابر 11 عدد بود، امسال به 28 عدد رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به تلاش شهرداری برای خدمت‌رسانی به حاشیه شهر تصریح کرد: بر اساس مصوبه‌ای که برای نخستین‌بار در مشهد به تصویب رسید، مبالغی از حق انشعاب آب مناطق برخوردار شهر مشهد جهت ایجاد و یا اصلاح شبکه آب و فاضلاب مناطق حاشیه شهر که پس از سال 86 رسما به شهر الحاق شده بودند اختصاص یافت.

وی افزود: به واسطه این مصوبه، 37 میلیارد تومان از سال 87 تا 91 تحصیل شد که شرکت آب و فاضلاب با این بودجه 26 کیلومتر از شبکه آب را اصلاح کرد، یک‌هزار انشعاب را بهسازی کرد و 89 کیلومتر نیز شبکه فاضلاب ایجاد کرد.

انتهای پیام/70004/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول