اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جلیلی در جمع مردم جیرفت:

انحراف با زاویه گرفتن از ولایت آغاز می‌شود/12 گام برای ایجاد حماسه اقتصادی‌

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: 12 گام برای ایجاد حماسه اقتصادی باید برداریم و نخستین گام این است که آنچه مانع تولید کشاورزی است را برطرف کنیم.

انحراف با زاویه گرفتن از ولایت آغاز می‌شود/12 گام برای ایجاد حماسه اقتصادی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، سعید جلیلی ظهر امروز در جمع مردم جیرفت اظهار داشت: 12 گام برای ایجاد حماسه اقتصادی باید برداریم و نخستین گام این است که آنچه مانع تولید کشاورزی است را برطرف کنیم و همچنین ظرفیت‌های لازم را به کار بگیریم برای اینکه تولید کشاورزی را در حداکثر ظرفیت آن بهره‌برداری کنیم.

جلیلی تصریح کرد: برای این کار برنامه‌ای خارج از قوانین موجود نمی‌خواهم، بگویم که بعد بگویم می‌خواستم، انجام بدهم، مجلس تصویب نکرد یا بودجه نبود و مشکلات بود، ما قوانین خوبی داریم، برنامه پنج ساله و چشم‌انداز 20 ساله قوانین زیادی داریم و این قوانین مصوباتی دارد و چون این ماشین که رئیس جمهور در رأس آن است، اشکال دارد، نتوانسته این قوانین اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث کشاورزی طبق قوانین موجود 15 هزار میلیارد تومان از بودجه کشور در صندوق توسعه ملی فقط برای کشاورزی کنار گذاشته شده، این را می‌توان با ساز و کارهایی به شکل عادلانه توزیع کرد که ظرفیت‌های کشاورزی آزاد شود، نمی‌گویم با این میزان تمام ظرفیت‌های کشاورزی آزاد می‌شود، 9 هزار میلیارد تومان آن هنوز دست نخورده است.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید به کشاورزان کمک شود، افزایش کشاورزی سبب افزایش تولید و افزایش اشتغال و افزایش تولید و اشتغال سبب تولید کالا و افزایش کالا سبب افزایش تورم و گرانی می‌شود و کسی که در منطق اقتصادی است، نمی‌تواند ایراد بگیرد، اگر ما این سرمایه کشور را در بهترین شکل در تولید و کشاورزی عادلانه اجرا کنیم.

جلیلی بیان داشت: عدالت باید ساختاری باشد، یکی همین عدالت در تخصیص منابع است، نمی‌شود در شهرستان کهنوج هنوز کپرنشین ببینید و در تهران یا شهرهای دیگر مناظر و جلوه‌هایی ببینید که در کشورهای اروپایی هم نمی‌بینید، این عدم توازن و عدم عدالت در تخصیص منابع است.

وی افزود: در بحث کشاورزی در مسیر آمدن به جیرفت نامه‌های زیادی دادند که کمک نیاز داریم و پیشنهاداتی در راستای استفاده از ظرفیت‌های منطقه دارند که اگر درست است، باید از ظرفیت‌های منطقه استفاده کرد و به کار انداخت، آن موقع هم قدرت و ثروت تولید می‌شود و می‌توانیم یک جامعه نمونه برای تمدن اسلام و برای جهان باشیم.

جلیلی تصریح کرد: باید جیرفت و جنوب کرمان ما یک مجموعه‌ای باشد که بتوان هرکس به ایران آمد این منطقه را به او نشان دهیم، نه که فقط خیابان تهران را نشان دهیم و بگوییم این پیشرفت ایران است، بلکه پیشرفت ایران را هم در جیرفت نشان دهیم.

وی اظهار داشت: اگر ما ظرفیت‌ها را به خوبی استفاده کنیم باز هم می‌توانیم با عزت بیشتر در صحنه جهانی پرچم اسلام ناب را بلند کنیم و با افتخار به اهتزاز درآوریم و این ممکن است.

جلیلی گفت: این باور ایمانی و تجربه 34 سال ما است که هر جا موفقیت و پیشرفتی داشتیم، جایی است که عمل به دستورهای اسلام و پیروی از ولایت فقیه کردیم و هر جا دچار کاستی و توقف شدیم جاهایی بوده که زاویه گرفتیم و دچار انحراف شدیم، این ادعا نیست و قابل اثبات است.

وی عنوان کرد: اگر می‌خواهیم، کشور در یک مسیر پرشتاب و توفنده همراه با پیشرفت و تعالی هم در بعد معنوی وهم در بعد مادی و با یک رفاه و آرامشی که مطلوب قرآن هستیم، باشد، این با ایمان و عمل صالح شکل می‌گیرد.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بعد از 24 خرداد در این حماسه سیاسی که به دست ملت ایران رقم می‌خورد، باید منتخب مردم این حماسه اقتصادی را کلید بزند و با قدرت و قوت مبتنی بر گفتمان اسلام ناب که همان گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری است، مسیر پیشرفت کشور را دنبال کنیم.

انتهای پیام/80002/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول