اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 24 ساعت گذشته انجام شد

تردد بیش از 700 هزار خودرو در جاده‌های استان البرز

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز گفت: طی 24 ساعت گذشته در مجموعه تردد بیش از 700 هزار خودرو در جاده‌های مختلف این استان ثبت شده است.

تردد بیش از 700 هزار خودرو در جاده‌های استان البرز

محمدجواد عطرچیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با توجه به تعطیلات 14 و 15 خرداد و حضور اقشار مختلف مردمی در مراسم سوگواری سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) طی روزهای اخیر حجم خودروهای حاضر در محورهای استان البرز رشد چشمگیری داشته است.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی این امر قرار گرفتن استان البرز در کنار پایتخت و  مرقد مطهر امام خمینی (ره) است که بسیاری از زائران حرم امام (ره) به ویژه در استان‌های شمالی و شمال غربی کشور برای حضور در مراسم سوگواری از جاده‌های استان البرز استفاده کردند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز بیان داشت: به همین دلیل در روزهای اخیر شاهد حجم زیاد تردد خودروها در جاده‌ها و آزادراه‌های برون‌شهری این استان بودیم؛ به صورتی که در 24 ساعت گذشته در مجموع تردد بیش از 700 هزار خودرو در این محورها ثبت شده است.

* آزادراه کرج – قزوین بیشترین حجم تردد خودروها را داشته است

عطرچیان ادامه داد: براساس آمارهای استخراج شده، آزاد راه کرج – قزوین در هر دو باند شمالی و جنوبی در این مدت شاهد تردد 211 هزار و 158 خودرو بوده که در مقایسه با دیگر محورها بیشترین حجم خودورها را داشته است.

وی افزود: همچنین در هر دو محور شرق به غرب و غرب به شرق آزادراه تهران – کرج در 24 ساعت تردد 197 هزار و 501 خودرو ثبت شده است.

به گفته مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز در این مدت جاده مخصوص تهران – کرج نیز در هر دو باند شرقی و غربی پذیرای 105 هزار و 625 خودرو بوده است.

عطرچیان ادامه داد: جاده چالوس نیز در بیست و چهار ساعت گذشته شاهد حجم زیاد خودروها بوده که براساس آمار ثبت شده در منطقه آدران در این مدت زمانی 37 هزار و 557 خودرو از این محور عبور کرده‌اند.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه از ظهر روز سه‌شنبه 14 خرداد بسیاری از مردم سفرهای خود را در تعطیلات آخر هفته آغاز کرده‌اند، پیش‌بینی می‌شود که در 24 ساعت آینده استفاده از جاده چالوس رشد چشم‌گیری داشته باشد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز افزود: هر دو باند رفت و برگشت جاده اشتهارد به بوئین‌زهرا در این مدت شاهد تردد 173 هزار خودرو بوده است.

عطرچیان افزود: مجموع تردد خودروهای ثبت شده در محورهای مختلف استان البرز رقم جالب توجه بیش از 723 هزار خودرو را نشان می‌دهد که این امر نشان دهنده اهمیت محورهای مواصلاتی استان البرز در مقایسه با دیگر استان‌های کشور است.

وی در پایان تأکید کرد: از صبح روز سه‌شنبه در اکثر محورهای استان البرز از جمله آزادراه تهران – کرج، کرج – قزوین و جاده چالوس ترافیک خودروها را شاهد بودیم و ماموران نهادهای مختلف تلاش بسیاری برای کاهش بار ترافیکی در این محورها انجام داده‌اند.

انتهای پیام/2302/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول