اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر دوگنبدان:

مصوبات عمرانی به دلیل عدم تأمین اعتبارات مالی راکد می‌ماند

عضو شورای اسلامی شهر دوگنبدان با بیان اینکه درآمد سالانه شهرداری صرف پرداخت حقوق به کارکنان می‌شود، گفت: مصوبات عمرانی به دلیل عدم تأمین اعتبارت مالی راکد می‌ماند.

مصوبات عمرانی به دلیل عدم تأمین اعتبارات مالی راکد می‌ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، شاپور روانبخش صبح امروز در مراسم افتتاح ستاد انتخاباتی خود با بیان اینکه وظایف شورا بر اساس قانون وظایفی راهبردی و نظارتی است، اظهار داشت: در مدتی که عضو شورای اسلامی شهر دوگنبدان بودم، دغدغه و هدف ما با توجه به وجود منابع سرشار و ظرفیت‌های موجود ایجاد شهری زیبا بود، اما دریغ از آن چیزی که فکر می‌کردیم و آن چیزی که وجود داشت.

وی با بیان اینکه از ابتدای ورودم به شورای شهر تمامی نقاط شهر را با توجه به تجارب 40 ساله‌‌ام مورد مطالعه، بررسی و شناسایی قرار دادم، افزود: دوگنبدان به زیباسازی، ایجاد مکان‌های ورزشی، تفریحی، پارک‌ها، زیرساخت شهری، جداول‌گذاری، زیرسازی، واوسازی خیابان‌ها، ترمیم کنده‌کاری‌ها، رفع  معضل ترافیکی، ایجاد پارکینگ، توسعه شهری و شرکت دادن مردم در کارهای فرهنگی نیاز دارد.

روانبخش تصریح کرد: زمینه‌سازی برای جذب سرمایه‌گذار بر اساس ماده 44 قانون اساسی و ده‌ها طرح عمرانی دیگر از دیگر نیازهای شهر دوگنبدان برای عمران و آبادی است، اما این سئوال مطرح می‌شود که چرا تاکنون این برنامه‌ها انجام نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر دوگنبدان یادآور شد: برای آغاز هر کاری نیازهای اولیه‌ای از جمله برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، سرمایه، تخصص، مدیریت و نظارت لازم و ضروری است و اگر یکی از این پارامترها وجود نداشته باشد یا در این زمینه کوتاهی و سهل انگاری شود دیگر پارامترها دچار اختلال شده و نتیجه‌ مطلوب نیز به دست نمی‌آید.

روانبخش با بیان اینکه نیازهای شهر دوگنبدان برای عمران و آبادی شناسایی شد، اما برای عملیاتی کردن پارامترها مشکل بزرگی با عنوان عدم تأمین اعتبارات مالی وجود دارد.

وی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر دوگنبدان در جلسات متعدد با ساعت‌ها کار و مطالعه پروژه‌های مورد نیاز شهر دوگنبدان برنامه‌ریزی کردند اما متأسفانه به دلیل عدم تأمین اعتبارات مصوبات و برنامه‌ریزی‌ها بی‌نتیجه ماند.

روانبخش با تشریح دلایل مشکلات مالی شورای اسلامی شهر دوگنبدان برای پیشبرد اهداف توسعه‌گرایانه این شهر ابراز داشت: اعتبار مصوب سالانه شهرداری دوگنبدان در شورای اسلامی شهر دوگنبدان 60 میلیارد ریال است و این مبلغ درآمد شهرداری از تمام سرفصل‌های درآمد شهری بود.

عضو شورای اسلامی شهر دوگنبدان بیان داشت: بر اساس قانون از این درآمد 60 درصد صرف هزینه‌های عمرانی و 40 درصد نیز به هزینه‌های جاری اختصاص دارد، اما با توجه به این‌که پرداخت حقوق و دستمزد توسط شهرداری به کارکنان ماهانه حدود 5 میلیارد ریال بوده و در سال نیز با احتساب عیدی، پاداش و اضافه‌کاری 16 ماه حقوق پرداخت می‌شود؛ شهرداری در سال مبلغی افزون بر 80 میلیارد ریال پرداخت حقوق داشته باشد.

روانبخش عنوان کرد: اعتبارات عمرانی شهرداری از 2 درصد نفت و اعتبارات استانی نیز در مجموع از 15 میلیارد ریال تجاوز نمی‌کند و حالا مردم خود قضاوت کنند با چه سرمایه‌ای شهر دوگنبدان که به علت بی‌برنامگی و عدم تخصص شهرسازی برخی مسئولان این‌گونه شده، پیشرفت کند.

وی با بیان اینکه گچساران یک چهارم نفت کشور را تولید می‌کند، متذکر شد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کارهای بزرگ و زیادی برای مردم این شهر انجام شده است، اما این حق مردم گچساران نیست.

روانبخش تأکید کرد: مردم گچسارانی در طول عمر پر برکت انقلاب اسلامی نشان دادند که مردمی ولایت‌مدار، انقلابی و همیشه در صحنه هستند و آمار اعزام به جبهه، شهدا، جانبازان، ایثارگران، آزادگان و شرکت در انتخابات این شهر نسبت به جمعیت آن در سطح کشور نشان دهنده این موضوع است که حق مردم گچساران بالاتر از داشته‌های کنونی آنها است.

انتهای پیام/82014/ن40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول