اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد قالیباف در کردستان:

قالیباف مرد عمل است/ وعده‌های قالیباف در چارچوب قوانین و مقررات است

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در کردستان گفت: محمدباقر قالیباف مرد عمل، مجری قانون و ولایت‌مدار است و این شاخصه لازمه یک کاندیدای اصلح برای پست ریاست جمهوری است.

قالیباف مرد عمل است/ وعده‌های قالیباف در چارچوب قوانین و مقررات است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کمتر از یک هفته به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی مانده و ستادهای انتخابات کاندیداهای مختلف هر کدام به نحوی برای پیروز شدن نامزد منتخبشان در تکاپو و تلاشند.

فارس برای افزایش شور و نشاط انتخاباتی و تشویق مردم به حضور در پای صندوق‌های رأی اقدام به سلسله مصاحبه‌هایی کرده است که گفت‌وگو با سیدمهدی تخت‌فیروزه رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در این راستا انجام شده است.

تخت‌فیروزه در این گفت‌و‌گو از قالیباف به عنوان مرد عمل نام می‌برد و مجری قانون بودن و لایت‌مداری را از ویژگی‌های مهم این کاندیدای ریاست جمهوری می‌داند.

وی انتقادات و ورود در لایه‌های پنهانی زندگی خانوادگی کاندیداهای انتخاباتی را خلاف شرع می‌داند و بر این عقیده است که باید افراد را براساس میزان توانمندی و تخصص و همچین گذشته مدیریتی آن‌ها انتخاب کرد.

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در کردستان هزینه و اعتبار ستاد استانی قالیباف را کمتر از ستادهای شوراها می‌داند و به عقیده وی در برخی ستادهای شورا در سطح استان سه برابر ستاد قالیباف هزینه می‌شود.

به گفته تخت‌فیروزه، رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی تنها خواسته مردم کردستان است و برای تحقق این مهم مدیریت کارآمد در رأس دولت نیازی اساسی است.

وی سابقه موفق قالیباف در شهرداری تهران را بهترین الگو برای معرفی وی به مردم عنوان می‌کند و بر این عقیده است با سرکار آمدن محمدباقر قالیباف با توجه به سابقه مدیریتی موفقش در تهران شاهد رفع بسیاری از مشکلات در سطح کشور و استان خواهیم بود.

گفت‌وگوی ما با تخت‌فیروزه در قالب پرسش و پاسخ در پی می‌آید.

فارس: جناب آقای تخت‌فیروزه وضعیت فعالیت ستادهای دکتر قالیباف در کردستان چگونه است؟

در حال حاضر در کل شهرها و دو شهرستان استان ستاد تبلیغاتی فعال است و سعی کردیم بیشتر مردم را به سمت رسانه‌های گروهی هدایت کنیم و یا به صورت چهره به چهره نامزد انتخاباتی خود را به مردم معرفی کنیم.

تبلیغات ما از طریق پوستر و پلاکارد هم به منظور جلوگیری از اصراف بسیار کم و فقط در حد یک اعلام موجودیت است.

فارس: دوری از تخریب و سیاه‌نمایی و بی‌انصافی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب به کاندیداهاست آیا این مهم را در تبلیغات خود لحاظ می‌کنید؟

در تمام جلسات که برگزار کردیم از زمانیکه مسئولیت جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی را بر عهده گرفتم و همچنین ستاد انتخاباتی در تمام جلسات همواره تاکید شده شان سایر کاندیداها حفظ و به هیچ عنوانی کسی را تخریب نکنیم.

معمولا در انتخابات برخی از آدم‌ها بی‌مهری می‌کنند و با کم لطفی با ورود به لایه‌های عمقی خانواده‌های سایر کاندیداها به امید پیروزی خود دیگران را تخریب می‌کنند که این به لحاظ شرعی هم درست نیست.

معرفی توانمندی‌ها و تخصص افراد باید به جای تخریب موقعیت و جایگاه اجتماعی افراد قرار بگیرد.

هشت کاندیدایی که از سوی شورای نگهبان تائید صلاحیت شده‌اند همگی انسان‌های لایق و بزرگی هستند و با هدف انجام کار و خدمت به میدان وارد شده‌اند و احترام آن‌ها برای مردم و طرفداران آنان واجب است.

بیانات حکیمانه رهبری را با جان و دل پذیرفته و از آن تبعیت می‌کنیم و هیچگاه حاضر نیستیم بخاطر منافع کاندیدای مورد علاقه خود دیگر کاندیداها را تخریب کنیم.

فارس: هزینه‌ انتخاباتی از کجا تامین می‌شود؟

در گذشته متاسفانه به گونه‌ای عمل شده که هر کس وارد ستادهای تبلیغاتی انتخابات می‌شود بیشترین چیزی که مد نظر دارد بحث مالی است و این در حال حاضر با توجه به اینکه ما در ستاد هزینه مالی آنچنانی نداریم موجب شده بیشتر توانمان را صرف توجیه این افراد کنیم که به آن‌ها بفهمانیم ورود به این میدان پولی نیست و باید با عشق برای انتخاب اصلح در این وادی خدمت کنند.

سه برابر کل اعتبار تبلیغاتی که برای ستادهای قالیباف در استان آمده است در ستادهای شوراهای شهر هزینه می‌شود.

اگر بخواهیم شماره حسابی را که پول اعتبارات ستاد تبلیغاتی قالیباف در استان را اعلام کنیم شاید برای برخی‌ها تضعیف روحیه شود چرا که در حقیقت این ستادها با کمترین اعتبار و تنها با استفاده از ظرفیت خود مردم که با علاقه و به صورت خودجوش با ما همکاری می‌کنند اداره می‌شود.

مردم استان با شناختی که از توانایی قالیباف دارند به میدان آمده و بدون کوچکترین چشمداشتی در راستای معرفی وی تلاش می‌کنند.

فارس: برای صرفه‌جویی در هزینه‌هایی همین میزان اعتبار آیا برنامه‌ای دارید؟

هزینه‌ای نداریم تا بخواهیم صرفه‌جویی بکنیم، اگر سراسر استان را بگردی یک پوستر از قالیباف پیدا نخواهی کرد که روی زمین افتاده باشد. پلاکارد و بنری هم نداریم و سعی کردیم برای جلوگیری از هزینه‌ بیشتر تبلیغات را در قالب اطلاع‌رسانی چهره به چهره انجام دهیم.

فارس: آقای قالیباف در صورت پیروزی چه برنامه‌ای برای کردستان دارد؟

قالیباف اصلا وعده‌ای نداده و تنها خواسته مردم را مطرح می‌کند. 6 ماه کار تحقیقاتی و پژوهشی بر روی خواسته‌ها و مشکلات مردم استان شده که در قالب 280 برگ برای تطبیق با قانون به تهران بردیم و آنچه را مد نظر مردم بوده و منع قانونی ندارد به عنوان نیاز و خواسته مردم استان لحاظ کردیم.

آنچه قالیباف به مردم وعده داده در چارچوب قوانین و مقررات است و خارج از آن به هیچ کس کوچکترین وعده‌ای نداده است که نتواند آن را اجرایی کند. تمام نیازهای استان کردستان احصا و با اولویت‌بندی برای رفع آنها برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

فارس: مثلا...........

مهمترین اولویت در استان کردستان رفع موانع و مشکلات سد راه اقتصاد، اشتغال و ازدواج جوانان است و اینها چیزی نیست که برای تحقق آن وعده‌ای از سوی قالیباف داده شود بلکه این کاندیدا اینها را در برنامه دارد که در صورت پیروزی به آن‌ها جامه عمل بپوشاند.

وی این تنها یک وعده نیست حرفی است که تحقق پیدا می‌کند. قالیباف همانطور که در تهران به آنچه گفت عمل کرد در کردستان نیز به آنچه گفته است قطعا عمل می‌کند.

فارس: ستاد قالیباف برای افزایش مشارکت عمومی در انتخابات چه برنامه‌ای  دارد؟

مهمترین اولویت در ستادهای انتخاباتی قالیباف در استان کردستان تشویق و ترغیب مردم برای آمدن پای صندوق‌های اخذ رأی است و تلاش در راستای بصیرت‌افزایی برای انتخاب اصلح‌ترین از بین اصلح‌ها نیز در مرحله دوم فعالیت‌های ستاد قرار دارد.

مرحله نخست حضور حداکثری پای صندوق‌های اخذ رأی است و انتخاب گزینه اصلح در مرحله دوم قرار دارد.

فارس: شور و شوق انتخاباتی در مردم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

خوشبختانه اشتیاق و شور و شوق خوبی در سطح کشور و استان در بحث انتخابات را شاهد هستیم و این روند نیز روز به روز در حال افزایش است.

فارس: تبلیغات زیادی توسط دشمنان برای جلوگیری از مشارکت حداکثری مردم در انتخاب از طریق رسانه‌های مختلف انجام می‌شود آیا این تبلیغات سو دشمن می‌تواند تأثیری در میزان حضور مردم داشته باشد؟

تبلیغات سوء دشمنان علیه ایران اسلامی چیز تازه‌ای نیست و آن‌ها همواره برای جلوگیری از مشارکت مردم هزینه‌های هنگفتی را در طول 34 سال عمر نظام پرداخت کرده‌اند ولی ملت با بصیرت ایران اسلامی همواره با حضور حداکثری خود موجب شده‌اند که تیر آن‌ها به سنگ برخورد کند.

فارس: تبلیغات سوء دشمنان در استان‌ کردستان بیش از سایر استان‌هاست، با این شرایط، ارزیابی شما از میزان مشارکت مردم این استان در انتخابات 24 خرداد چیست؟

مردم کردستان همواره مردمانی تکلیف‌مدار بوده‌اند و قطعا شرکت در انتخابات را یک تکلیف شرعی دانسته و حضوری چشمگیر خواهند داشت.

حضور در انتخابات علاوه بر ادای تکلیف، حیثیت و آبروی استان و نشان از غیرت، تمدن و عمل به قانون اساسی برای کردستانی‌ها است و با وجود تبلیغات سوء دشمنان قطعا همه خواهند آمد.

مردم کردستان ضمن اینکه خود در این همه‌پرسی سرنوشت‌ساز شرکت می‌کنند از سایر کردها که ایرانی و در کشورهای دیگر مقیم هستند می‌خواهند اگر واقعا دوستدار و دلسوز کردهای داخل کشور هستند، در این انتخابات شرکت کنند و سایرین را نیز به شرکت تشویق نمایند.

اگر ما در خانه بنشینیم و نسبت به چنین موضوع سرنوشت‌سازی بی‌تفاوت باشیم نمی‌توانیم انتظار رفع مشکلاتمان را از دولت آینده داشته باشیم.

حضور حداکثری مردم در انتخابات مطالبه رهبری به عنوان پدر معنوی ملت است و هر کدام از ما در هر پست و مقام، مذهب و قومیت وظیفه داریم به ندای رهبری لبیک گفته و در این صحنه سرنوشت‌ساز حضور داشته باشیم.

فارس: پیامدهای داخلی و خارجی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو را بیان کنید؟

قطعا حضور حداکثری مردم در انتخابات ضمن انتخاب فردی اصلح برای در دست گرفتن بخش اجرایی دولت موجب تقویت همبستگی و اتحاد ملی می‌شود.

شکست توطئه‌های دشمنان به ویژه در بحث تحریم‌های اقتصادی و تثبیت بیش از پیش پایه‌های نظام اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی از تاثیرات بسیار مثبت شرکت حداکثری مردم در انتخابات در عرصه‌های خارجی است.

حضور حداکثری مردم در انتخابات 24 خرداد ماه موجب خلق حماسه سیاسی می‌شود که در حقیقت پایه‌های نخست حرکت ما در تحقق حماسه اقتصادی خواهد بود.

شرکت مردم در این همه‌پرسی مهم نشان از مقبولیت نظام الهی در بین مردم ایران و شکست توطئه‌های دشمنان در راستای ناکارآمد جلوه دادن این نظام الهی و اسلامی است.

فارس: برای سوال آخر نقش مردم کردستان در تحقق حماسه سیاسی 24 خرداد را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

مردم کردستان همواره ثابت کرده‌اند در مسیر دفاع از ارزش‌های دینی، اسلامی و انقلابی خود همیشه در عرصه حاضر هستند و با وجود بی‌مهری‌هایی که شاید از سوی برخی از مسئولین کشوری و استانی متحمل شده‌اند فقط به عشق رهبر و مقتدایشان پیش‌رو میدان خواهند بود و نقش و حضوری تحسین‌برانگیز در خلق حماسه 24 خرداد جاری خواهند داشت.

=============

مصاحبه از شیرین مرادی

=============

انتهای پیام/79002/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول