اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‌ها در خرداد 92 – 296

سعید جلیلی پیروز مناظره سوم از دیدگاه گلستانی‌ها

سومین مناظره انتخاباتی هشت کاندیدا با روح انتقاد و بیان مسائل ایدئولوژیک و مبنایی برگزار شد و اکثر مردم و مسئولان گفت‎و‎گوی سعید جلیلی را با مدیریت خاص و با ادله و مستندات بسیار هوشمندانه و به نوعی پیروز این مناظره دانستند.

سعید جلیلی پیروز مناظره سوم از دیدگاه گلستانی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هشت نامزد انتخابات ریاست جمهوری عصر دیروز با حضور در استودیوی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مناظره سوم خود را در حوزه‌های سیاست داخلی و خارجی برگزار کردند.

اما مناظره سوم با دو مناظره دیگر که در روزهای گذشته برگزار شد علاوه بر تفاوت در نحوه ایستادن و حذف بخش‎هایی که مجری برنامه از کاندیدا می‎پرسید موضوع مناظره نیز تفاوت داشت و بیشتر به مباحث سیاسی و بخصوص دیدگاه‎های هشت نامزد در خصوص دیپلماسی و سیاست خارجی و داخلی مطرح شد.

خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، در هنگام و پس از پخش این مناظره داغ که طرح بسیاری از مباحث چالشی را در دستور کار خود داشت به سراغ تعدادی از مسئولان و مردمی که در ستادهای انتخاباتی و یا در محل کسب خود در حال مشاهده این مناظره بودند رفت و نظرات آنها را در خصوص آن مناظره جویا شد.

مشکلات را همه می‎دانیم، راهکار مناسب و منطقی ارائه دهید

مرتضی میقانی که در مغازه میوه فروشی خود با دقت در حال تماشای مناظره بود در چند دقیقه گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان گفت: متاسفانه چه در مناظره‎های قبلی در این دوره و چه در دوره‎های گذشته کاندیدا فقط می‎آیند و می‎گویند مشکلات کشور این است و آن، اما مشکلات را همه ما می‎دانیم که چه چیزهایی است شما به عنوان شخصی که آمده‎اید و انتظار دارید من به شما رای بدهم برای رفع این مشکلات چه برنامه و چه راهکاری دارید؟

وی ادامه داد: این که یک کاندید می‎گوید اقتصاد ما دچار چالش است و من این چالش را برطرف می‎کنم که دردی از مردم دوا نمی‎کند و من که نمی‎دانم می‎‎خواهد با چه برنامه‎ای این مشکلات را برطرف کنم چگونه تصمیم بگیرم که به او رای دهم یا خیر؟

این مناظره بهتر از مناظره سال گذشته بود / جلیلی به واقع پیروز میدان بود

سعید ویزواری دانشجوی سال سوم الکترونیک در یکی از موسسات آموزش عالی در گرگان در خصوص مناظره گفت: در این دوره از مناظره کاندیدا با احترام به نقد هم پرداخته و به در واقع این مناظره برای اینکه مردم بتوانند اصلح را انتخاب کنند راهگشا است.

مریم احمدی نیز با بیان اینکه برگزاری این مناظره و مدیریت خوب صدا و سیما در اختصاص زمان برابر به هشت کاندیدا نشان از فضای باز سیاسی در کشور دارد، افزود: اینکه تمامی هشت کاندیدا به صورت برابر زمان دارند تا خود را در رسانه ملی و از طریق رادیو، تلویزیون و مطبوعات و خبرگزاری‎ها معرفی کنند می‎توان به جرأت ادعا کرد که در کشور یک فضای باز سیاسی حاکم است و این فضا خط بطلانی بر تمام یاوه‎گویی‎ها و دروغ‎پراکنی‎های دشمنان و رسانه‎های بیگانه است.

مصطفی رحمانیان 52 ساله و کارگر شهرداری در این خصوص به خبرنگار فارس در گرگان گفت: سعید جلیلی در این مناظره با سند و مدرک حرف زد و مشخص بود که برای تخریب کسی پای میز مناظره حاضر نشد.

وی ادامه داد: به نظر من جلیلی با اشراف کامل و با احترام طرف‎های دیگر مسائلی را مطرح کرد که نشان از مدیریت او در گفتمان دارد و نشان داد که یک دیپلمات واقعی است.

برتری سعید جلیلی در نخستین بخش مناظره کاملاً مشهود بود

دبیر جبهه پایداری در گلستان در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان ضمن تبریک عید مبعث اظهار داشت: این مناظره واقعاً یک مناظره تعیین‎کننده بود؛ البته ادامه آن را باید دید به نظر بنده این بخش توانست بسیاری از تردیدها را در بین مردم و دوستان اصولگرا برطرف کند.

سیدمحسن طاهری با تأکید بر اینکه ارائه مستندات در پاسخ‎های سعید جلیلی به سایر کاندیداها نشان‎دهنده آمادگی و برتری ایشان بوده است، تصریح کرد: سخنان مستند جلیلی در خصوص پرونده هسته‎ای و ایراداتی که در گذشته مشهود بود؛ همچنین دفاعی که از عملکرد خویش طی سال‎های اخیر داشتند، برتری خاص جلیلی را نسبت به رقبا نشان داد.

جلیلی بهترین گزینه برای سکانداری قوه مجریه کشور است

دبیر جبهه پایداری در گلستان با اشاره به بخش نخست مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری در زمینه سیاست خارجی افزود: جلیلی در سیاست خارجی نسبت به سایر کاندیداها مسلط‎‌تر بودند و می‎توانند دغدغه اصلی مردم و مقام معظم رهبری را در راستای تهاجمات مختلفی که استکبار جهانی با ایران دارد به روشنی پاسخگو باشد.

طاهری متذکر شد: شخصیتی مانند سعید جلیلی می‎تواند، بهترین گزینه برای سکانداری قوه مجریه کشور باشد.

وی در خصوص کیفیت مناظره امروز با مناظره‎های اول و دوم گفت: دو مناظره گذشته در ظاهر خیلی چالشی نبود در عین حال کسانی که اهل شناخت ظرایف و دقایق مباحث اقتصادی و فرهنگی بودند در همان دو مناظره قبلی نیز مسائل را نتیجه‎گیری و استخراج کردند.

مناظره سوم مکمل دو مناظره قبلی بود

دبیر جبهه پایداری در استان گلستان خاطرنشان کرد: مناظره سوم که با رویکرد سیاسی در حوزه داخلی و خارجی مطرح شد بسیار شفاف‎تر بود و در واقع می‎توان گفت یک مناظره حقیقی شکل گرفت هرچند به این مناظره نیز اشکالاتی وارد است ولی مناظره سوم مکمل دو مناظره قبلی بود.

رویکرد جلیلی نسبت به سیاست خارجی کاملاً جدی است

عضو خانه مطبوعات ایران در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان ضمن تبریک عید مبعث اظهار داشت: سعید جلیلی مدیریت کلان به سیاست خارجی دارد و معتقد است که باید در مقابل استکبار جهانی همچنان مقاوم و محکم ایستاد.

وی با تأکید بر اینکه مطرح کردن مسائل پشت پرده و محرمانه سیاست خارجی جایز نیست، افزود: کشورهایی مانند اروپا و آمریکا در زمینه سیاست خارجی کلی‎گویی می‎کنند که با کدام کشور رابطه خصمانه و با کدام کشورها برقراری ارتباط داشته باشند.

سیاست سعید جلیلی منطبق بر گفتمان انقلاب است

علی منصوری‎رضی با تصریح بر اینکه سیاست سعید جلیلی منطبق بر گفتمان انقلاب است، ابراز داشت: ایران با کسی سر جنگ ندارد، اما اگر کسانی با حاکمیت، ملت، انقلاب و نظام برخورد خصمانه داشته باشند به مقابله خواهد پرداخت.

منصوری‎رضی با بیان اینکه رئیس‎جمهور آینده باید در سیاست اقتصادی براساس گفتمان انقلاب حرکت کند، اذعان کرد: عدالت در توزیع ثروت و محرومیت‌زدایی باید در رویکرد رئیس‎جمهور آینده باشد تا قشر محروم جامعه در یک رفاه نسبی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه رئیس‎جمهور آینده باید زجر کشیده، دردآشنا و از طبقه محروم جامعه باشد، متذکر شد: علاوه بر این، باید مبنای حرکت خود را براساس آنچه انقلاب اسلامی و قانون اساسی تأکید دارند، بگذارد.

در انتخاب اصلح باید حجت شرعی داشته باشیم

عضو خانه مطبوعات ایران با بیان اینکه هشت کاندیدایی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کردند، محترم هستند، اظهار داشت: فرق بین صالح و اصلح باید صورت بگیرد، بنابراین باید فرد اصلح را بشناسیم و یا از طریق افراد متدین، مذهبی و علما نسبت به فرد اصلح به شناخت لازم برسیم و فرد مناسبی را در منصب اجرایی کشور قرار دهیم.

منصوری‎رضی در پایان با تأکید بر اینکه در انتخاب اصلح باید حجت شرعی داشته باشیم، بیان داشت: گرچه حضور پرشور و بانشاط پای صندوق‎های رأی مهم است، اما انتخاب اصلح مهم‌تر است.

جلیلی در مناظره برتری گفتمان انقلاب اسلامی را نشان داد

رئیس ستاد انتخاباتی دکتر جلیلی در گلستان صبح امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این مناظره نشان از فضای باز سیاسی، آزادی بیان و فضای کاملا ویژه و خاصی را برای نامزدها ایجاد کرد و در واقع این مناظره با آنچه کاندیدا راجع به فضای امنیتی و بسته حاکم در کشور بیان می‎کردند منافات داشت.

محمد محمدخانی ادامه داد: تسلط دکتر جلیلی بر مباحث سیاسی و به خصوص سیاست خارجی به دلیل حضور چندساله وی در حوزه دیپلماسی سیاست خارجی در شورای امنیت ملی و تجربه بالای وی در این حوزه  و بدلیل پیوند عمیقی که سیاست داخلی و خارجی دارد نشان از توان بالای دکتر جلیلی در مباحث داشت.

جلیلی دور از هرگونه تخریب به دفاع از دیدگاه‎ها و اندیشه‎های خود پرداخت

رئیس ستاد انتخاباتی دکتر جلیلی در گلستان تصریح کرد: نکته‎ای که در صحبت‎های دکتر جلیلی مشهود بود تعلق گفتمان وی به صورت مستند و اندیشمندانه و حکیمانه بود و جلیلی به دور از هرگونه تخریب به دفاع از دیدگاه‎ها و اندیشه‎های خود پرداخت و انطباقی که بین این گفتمان و گفتمان انقلاب اسلامی وجود دارد نشان از تسلط کامل دکتر جلیلی بر ادبیات سیاسی گفتمان انقلاب اسلامی است.

محمدخانی با اشاره به شرایط خاص کشور و قرارگیری کشور در یک پیچ تاریخی گفت: نخبگان می‎توانند نقش بسیار مهمی را در این برهه از زمان ایفا کنند و حضور چهره‎هایی همچون دکتر جلیلی که با تسلط کامل بر ادبیات حاکم بر گفتمان انقلاب اسلامی و سیاستی که اسلام به ما معرفی کرده در قالب گفتمان دینی و نقش مقاومت و تاثیر آن بر رویکرد سیاست تهاجمی نسبت به جبهه مقابل با مدیریت مدبرانه و تدابیر هوشمندانه در مدیریت فضای سیاسی می‎تواند تاثیر بسیار زیادی را در گذر از این پیچ تاریخی داشته باشد.

وی افزود: آنچه که در این مناظره گذشت این بود که همه کاندیدا انتقادی که نسبت به فضای سیاسی گذشته داشتند گفتند، اما آنچه که در بیان دکتر جلیلی مشهود بود توجه کامل و عنایت به روح اخلاق‎مداری در مناظره به همراه آوردن مستندات کافی در ارائه مطالب بود.

این مناظره نوید یک حماسه پرشور سیاسی را برای ملت و انقلاب می‎دهد

محمدخانی با اشاره به اهمیت حماسه سیاسی در کنار حماسه اقتصادی عنوان کرد: امیدواریم مردم به ادبیات و روحی که بر مناظره حاکم بود با دقت در جملات توازن شده و کلمات استفاده شده به انتخاب اصلح در پیشبرد حماسه سیاسی برسند تا این انتخاب درست به حماسه بعد از حماسه سیاسی که حماسه اقتصادی است کمک کند.

این مناظره از فضای شعاری به سمت طرح مبنا و ایدئولوژیک رفت

وی ابراز داشت: مناظره امروز از فضای شعاری خارج شد و به سمت طرح مسائل مبنایی و ایدئولوژیک کشیده شد، یعنی برخی از کاندیدا مبنا و ایدئولوژی خودشان را بر فضای حاکم بر زمان خود و زمان حاضر در کشور بیان کردند و وجود این فضا و به نوعی استقبال مردم از این مناظره‎ها و برنامه‎ریزی دقیق صدا و سیما برای این مناظره نوید یک حماسه پرشور سیاسی را برای ملت و انقلاب می‎دهد.

محمدخانی تاکید کرد: این در حالی است که بیان برخی از کاندیدا و دیدگاه‎های آنها با نگاه و مباحث مقام معظم رهبری کاملا تناقض داشت.

وی متذکر شد: توان و ادبیات حاکم بر مناظره نشان داد که دکتر جلیلی به مراتب بهتر و موفق‎تر نسبت به سایر کاندیدا حضور داشت و به نوعی می‎توان گفت که پیروز این مناظره بود.

خروجی این مناظره برتری گفتمان انقلاب اسلامی را نشان داد

رئیس ستاد انتخاباتی دکتر جلیلی در گلستان خاطرنشان کرد: به نظر من خروجی این مناظره برتری گفتمان انقلاب اسلامی را نشان داد که برتری گفتمان انقلاب اسلامی یعنی برتری فکر، ایده و توان که در مناظره در بیان و رفتار دکتر جلیلی به صورت کامل قابل مشاهده بود.

وی ادامه داد: این همان خواسته ملت ما است که بعد از گذشت سه دهه از انقلاب به این نحو شیرینی آرمان‎های انقلاب اسلامی را با این ابهت در رسانه ملی شنیدند و به آن پرداخته شد.

محمدخانی عنوان کرد: امروز یکی از نقاط مثبت و قوت مناظره یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این بود که بحث کاندیدا بیشتر در حول محور سیاست خارجی و داخلی که منطبق با برنامه‎های ایران 1404 بود می‎گذشت.

وی گفت: در این ادبیات کسانی موفق شدند و کسانی موفق‎ترند که در نگاه مردم بتوانند آنچه خواسته‎های مقام معظم رهبری و آرمان‎های امام(ره) است را راحت‎تر و به زبان ساده‎تر با عمق بیشتر عنوان کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، با توجه به آنچه گفته شد می‎توان به این نتیجه رسید که تک تک آحاد مردم، چه دانشجو، کارمند، مسئول، احزاب سیاسی و تمام افرادی که در این نظام و کشور در حال زندگی هستند انتخابات ریاست جمهوری برای آنها بسیار مهم و تاثیرگذار است.

این گفتگوها نشان داد که همه مردم نحوه گفتگو، بیان نظرات و چالش‎ها و راهکارها، دیدگاه شخص و وجود الگوی اسلامی در تمام موارد کاندیدا برایشان اهمیت دارد و سعید جلیلی در این مناظره با دارا بودن امتیاز مناسب با این معیارها می‎تواند اصلح در میان این هشت کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران باشد.

انتهای پیام/83004/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول