اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‌ها در خرداد 92

جلیلی در مناظره برتری گفتمان انقلاب اسلامی را نشان داد

رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی در گلستان گفت: خروجی این مناظره برتری گفتمان انقلاب اسلامی را نشان داد، برتری گفتمان انقلاب اسلامی یعنی برتری فکر، ایده و توان که در مناظره در بیان و رفتار جلیلی به صورت کامل قابل مشاهده بود.

جلیلی در مناظره برتری گفتمان انقلاب اسلامی را نشان داد

محمد محمدخانی صبح امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این مناظره نشان از فضای باز سیاسی، آزادی بیان و فضای کاملا ویژه و خاصی را برای نامزدها ایجاد کرد و در واقع این مناظره با آنچه کاندیداها راجع به فضای امنیتی و بسته حاکم در کشور بیان می‎کردند منافات داشت.

وی ادامه داد: تسلط دکتر جلیلی بر مباحث سیاسی و به خصوص سیاست خارجی به دلیل حضور چندساله وی در حوزه دیپلماسی سیاست خارجی در شورای امنیت ملی و تجربه بالای وی در این حوزه و به دلیل پیوند عمیقی که سیاست داخلی و خارجی دارد نشان از توان بالای دکتر جلیلی در مباحث داشت.

جلیلی دور از هرگونه تخریب به دفاع از دیدگاه‎ها و اندیشه‎های خود پرداخت

رئیس ستاد انتخاباتی دکتر جلیلی در گلستان تصریح کرد: نکته‎ای که در صحبت‎های دکتر جلیلی مشهود بود تعلق گفتمان وی به صورت مستند و اندیشمندانه و حکیمانه بود و جلیلی به دور از هرگونه تخریب به دفاع از دیدگاه‎ها و اندیشه‎های خود پرداخت و انطباقی که بین این گفتمان و گفتمان انقلاب اسلامی وجود دارد نشان از تسلط کامل دکتر جلیلی بر ادبیات سیاسی گفتمان انقلاب اسلامی است.

محمدخانی با اشاره به شرایط خاص کشور و قرارگیری کشور در یک پیچ تاریخی گفت: نخبگان می‎توانند نقش بسیار مهمی را در این برهه از زمان ایفا کنند و حضور چهره‎هایی همچون دکتر جلیلی که با تسلط کامل بر ادبیات حاکم بر گفتمان انقلاب اسلامی و سیاستی که اسلام به ما معرفی کرده در قالب گفتمان دینی و نقش مقاومت و تاثیر آن بر رویکرد سیاست تهاجمی نسبت به جبهه مقابل با مدیریت مدبرانه و تدابیر هوشمندانه در مدیریت فضای سیاسی می‎تواند تاثیر بسیار زیادی را در گذر از این پیچ تاریخی داشته باشد.

وی افزود: آنچه که در این مناظره گذشت این بود که همه کاندیدا انتقادی که نسبت به فضای سیاسی گذشته داشتند گفتند، اما آنچه که در بیان دکتر جلیلی مشهود بود توجه کامل و عنایت به روح اخلاق‎مداری در مناظره به همراه آوردن مستندات کافی در ارائه مطالب بود.

این مناظره نوید یک حماسه پرشور سیاسی را برای ملت و انقلاب می‎دهد

محمدخانی با اشاره به اهمیت حماسه سیاسی در کنار حماسه اقتصادی عنوان کرد: امیدواریم مردم به ادبیات و روحی که بر مناظره حاکم بود با دقت در جملات توازن شده و کلمات استفاده شده به انتخاب اصلح در پیشبرد حماسه سیاسی برسند تا این انتخاب درست به حماسه بعد از حماسه سیاسی که حماسه اقتصادی است کمک کند.

وی ابراز داشت: مناظره امروز از فضای شعاری خارج شد و به سمت طرح مسائل مبنایی و ایدئولوژیک کشیده شد، یعنی برخی از کاندیدا مبنا و ایدئولوژی خودشان را بر فضای حاکم بر زمان خود و زمان حاضر در کشور بیان کردند و وجود این فضا و به نوعی استقبال مردم از این مناظره‎ها و برنامه‎ریزی دقیق صدا و سیما برای این مناظره نوید یک حماسه پرشور سیاسی را برای ملت و انقلاب می‎دهد.

محمدخانی تاکید کرد: این در حالی است که بیان برخی از کاندیدا و دیدگاه‎های آنها با نگاه و مباحث مقام معظم رهبری کاملا تناقض داشت.

وی متذکر شد: توان و ادبیات حاکم بر مناظره نشان داد که دکتر جلیلی به مراتب بهتر و موفق‎تر نسبت به سایر کاندیدا حضور داشت و به نوعی می‎توان گفت که پیروز این مناظره بود.

خروجی این مناظره برتری گفتمان انقلاب اسلامی را نشان داد

رئیس ستاد انتخاباتی دکتر جلیلی در گلستان خاطرنشان کرد: به نظر من خروجی این مناظره برتری گفتمان انقلاب اسلامی را نشان داد که برتری گفتمان انقلاب اسلامی یعنی برتری فکر، ایده و توان که در مناظره در بیان و رفتار دکتر جلیلی به صورت کامل قابل مشاهده بود.

وی ادامه داد: این همان خواسته ملت ما است که بعد از گذشت سه دهه از انقلاب به این نحو شیرینی آرمان‎های انقلاب اسلامی را با این ابهت در رسانه ملی شنیدند و به آن پرداخته شد.

محمدخانی عنوان کرد: امروز یکی از نقاط مثبت و قوت مناظره یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این بود که بحث کاندیدا بیشتر در حول محور سیاست خارجی و داخلی که منطبق با برنامه‎های ایران 1404 بود می‎گذشت.

وی گفت: در این ادبیات کسانی موفق شدند و کسانی موفق‎ترند که در نگاه مردم بتوانند آنچه خواسته‎های مقام معظم رهبری و آرمان‎های امام(ره) است را راحت‎تر و به زبان ساده‎تر با عمق بیشتر عنوان کنند.

انتهای پیام/83004/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول