اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته بازرسی انتخابات استان البرز خبر داد

تعیین 120 بازرس برای نظارت بر روند اجرای انتخابات

دبیر کمیته بازرسی انتخابات در استان البرز از تعیین 120 بازرس برای نظارت بر روند اجرای انتخابات در این استان خبر داد.

تعیین 120 بازرس برای نظارت بر روند اجرای انتخابات

افراسیاب شجاعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس قانون، ستاد انتخابات می‌تواند بازرسانی برای نظارت بر نحوه اجرای قانون در شعب اخذ رای انتخاب کند.

وی تصریح کرد: این بازرسان کار اجرایی در انتخابات نداشته و دخالتی هم در اجرا ندارند، وظیفه آن‌ها حضور در شعب اخذ رای و بازدید از نحوه برگزاری و اجرا انتخابات است و باید در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تخطی از قانون موضوع را بلافاصله به بازرسان شهرستانی و استانی گزارش دهند.

دبیر کمیته بازرسی انتخابات در استان البرز افزود: در صورت ارائه گزارش تخلف از سوی بازرسان در سطح‌ شهرها و شهرستان‌ها بلافاصله موضوع توسط کمیته بازرسی مورد بررسی سریع قرار گرفته و اقدامات لازم بر اساس قانون برای اجرای صحیح انتخابات انجام خواهد شد.

* به ازای هر 10 شعبه اخذ رای یک بازرس در استان البرز فعالیت می‌کنند

شجاعی افزود: ما اقدامات لازم برای فعالیت و نظارت بازرسان در تمام شعب اخذ رای استان البرز را فراهم کرده و به طور قطع تمام مراحل برگزاری انتخابات در روز 24 خرداد توسط بازرسان رصد می‌شود.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و تراکم جمعیتی استان البرز، 120 بازرس تعیین شدند که در سطح استان البرز در روز انتخابات فعالیت می‌کنند.

دبیر کمیته بازرسی استان البرز ادامه داد: با این حساب برای هر 10 شعبه اخذ رای در این استان، یک بازرس تعیین شده و آموزش‌های لازم به آن‌ها برای انجام وظیفه در روز انتخابات داده شده است.

شجاعی تاکید کرد: هدف ما برگزاری قانونمند و سالم انتخابات است و بازرسان اگر چه دخالت اجرایی در انتخابات ندارند، اما نظارت کاملی بر اجرای قانون داشته و تمام مراحل برگزاری انتخابات را رصد خواهند کرد.

انتهای پیام/2302/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول