اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد:

نقاط ضعف و قوت شورای سوم شهر را باید باتوجه به اختیارات شورای شهر بررسی کرد

کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نقاط قوت و ضعف شورای سوم شهر مشهد را باید با توجه به اختیارات شورای شهر بررسی کرد.

نقاط ضعف و قوت شورای سوم شهر را باید باتوجه به اختیارات شورای شهر بررسی کرد

غلامرضا بصیری‎پور در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: مردم توقعات زیادی از شورای شهر دارند و حتی برخی خواستار حل مشکلات اقتصادی و تورم توسط شورا هستند، به همین دلیل باید حوزه اختیارات و وظایف شورای شهر را به درستی به مردم معرفی کرد و سپس با توجه به این اختیارات عملکرد شورا را بررسی کرد.

وی افزود: شورای شهر سوم در مجموع نمره قبولی دریافت می‎کند اما نقاط ضعفی هم داشته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد در ارتباط با انتقادها نسبت به عملکرد مالی شهرداری مشهد توسط برخی کاندیداهای شورای شهر چهارم تصریح کرد: شورا دو وظیفه تصویب مصوبات و نظارت بر عملکرد شهرداری را بر عهده دارد و شورای سوم به این وظایف خود به خوبی عمل کرد.

بصیری‌پور در ارتباط با انتقادها به معماری شهر مشهد تصریح کرد: آنهایی که مدعی‎اند، بیایند و طرح بدهند، ما در شورا دو بار از تمامی فعالان فرهنگی و اندیشمندان و کانون‎های فکری دعوت کردیم تا طرح‎های خود را به کمیسیون فرهنگی شورا ارائه بدهند؛ با کلی‌گویی هیچ مشکلی حل نمی‎شود، هرکسی که حرفی دارد، بیاید و طرحش را برای معماری و هویت شهر بدهد.

وی به انتقادها به المان‎های شهری اشاره و خاطرنشان کرد: برخی انتقاد می‌کردند که المان‌های استفاده شده غربی‌اند، زمانی که یک المان گل به زیبایی با ساختار شهری می‎خواند چرا باید از آن استفاده نکنیم، مگر پیامبر ما نفرمودند که برای کسب علم حتی تا چین هم بروید، باید از ایده‎های نو و خلاقانه استفاده کرد حتی اگر از اروپا آمده باشند.

وی ادامه داد: ما در شورا، شهرداری را موظف کردیم همانطور که در عید نوروز به نصب المان می‌پردازد، در اعیاد بزرگ اسلامی هم این کار را انجام دهد و در سال 90 برای کم کاری شهرداری در عید غدیر معاون فرهنگی شهرداری را مورد مواخذه قرار دادم؛ خط قرمز ما قانون است و هرکس که از آن عبور کرد خود ما او را به قانون تحویل دادیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد به 25 نفره شدن شورای شهر مشهد اشاره و تصریح کرد: اگر در شورای شهر آدم‌های جنجالی حضور نداشته باشند، شورا کارش را به خوبی پیش می‌برد، ما در شورا به یکدیگر اعتماد می‌کنیم و بارها پیش آمده با اینکه نظراتی 100 درصد مخالف یکدیگر داشته‌ایم به نظر کمیسیون‌های تخصصی اعتماد کرده و طرح‌ها را مصوب کرده‌ایم.

کاندیدای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با طرح تفصیلی مشهد خاطرنشان کرد: اگر نظر من شرط بود، تا به حال این طرح تصویب شده بود، ما نباید بر سر کشاندن دیوار شهر به مقداری آن‌ طرف‎تر دعوا کنیم، طرقبه متعلق به مشهد است و 90 درصد زائران مشهد به این شهر هم می‎روند، چندین بار هم اعضای شورا و شهرداری این شهر نسبت به الحاق آن به مشهد ابراز تمایل کرده‎اند.

وی افزود: مردم طرقبه هم حقوقی دارند و باید این حقوق رعایت شود و اجازه دهیم این شهر هم رشد کند.

بصیری‌پور در ارتباط با حل مشکل ترافیک مشهد نیز گفت: شاخص برای حل مشکل ترافیک طرح جامع ترافیک مشهد است که در سال 1376 تهیه شد که بر اساس آن چهار خط قطار شهری و 40 تقاطع غیرهمسطح باید ایجاد شود که این موارد نیاز به بودجه دارد و اگر بتوانیم آنها را اجرا کنیم، مشکل ترافیک مشهد به صورت کامل حل می‎شود.

انتهای پیام/70005/ک40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول