اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان خبر داد

توسعه پروژه‌های اتوماسیون شبکه در شرکت برق زنجان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان گفت: پروژه‌های اتوماسیون شبکه در شرکت توزیع نیروی برق استان توسعه پیدا می‌کند.

توسعه پروژه‌های اتوماسیون شبکه در شرکت برق زنجان

عادل کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برای توسعه جهادی‌ترین طرح شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان برنامه‌ریزی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پروژه اتوماسیون شبکه یا طراحی و پیاده‌سازی کنترل سکسیونرها از راه دور در بستر GSM به عنوان چهار پروژه برتر شرکت‌های توزیع نیروی برق در کشور از سوی وزارت نیرو برگزیده شد و امسال نیز با همت جوانان با ‌استعداد این شرکت توسعه پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه طرح اتوماسیون شبکه به صورت کاملاً بومی و با مشارکت شرکت پارس سوئیچ طراحی و پیاده‌سازی شده است، اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح، افزایش پایداری شبکه، کاهش نرخ انرژی توزیع نشده و هزینه‌های عملیات بهره‌برداری است.

وی با تشریح مشخصات این پروژه اضافه کرد: پروژه اتوماسیون شبکه شامل دو بخش مانیتورینگ و کنترل پست‌ها و کنترل از راه دور کلیدهای سکسیونر در شبکه‌های توزیع می‌شود.

کاظمی یادآور شد: با نصب شش دستگاه ثبات بار مبتنی بر GPRS در پست‌های زمینی پربار شهر زنجان کار مانیتورینگ و کنترل پست‌ها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: سرعت بالای تبادل اطلاعات و فرمان‌ها در بستر اینترنت، قابلیت کنترل پست از هر نقطه قابل دسترس به اینترنت با ضریب امنیت بالا، قابلیت کنترل ورود و خروج افراد به پست، قابلیت تعمیم کنترل بیشتر تجهیزات پست، امکان ارسال اطلاعات پست شامل ولتاژ، جریان، ضریب توان و فرکانس از قابلیت و ویژگی‌های این طرح است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان افزود: امکان ارسال پیغام‌های قطعی برق و اخطارهای پر باری ترانس، ایجاد آرشیو بارگیری در بازه‌های زمانی مختلف و امکان پایش وضعیت در شرایط رخداد خطا و مانور از دیگر ویژگی‌های طرح اتوماسیون شبکه به شمار می‌رود.

وی به ارائه گزارش عملکرد این شرکت در زمینه کنترل از راه دور سکسیونرهای شبکه‌های توزیع نیروی برق و فعالیت‌های آتی این شرکت پرداخت و گفت: عملیات این پروژه با هدف پیاده‌سازی اتوماسیون فیدرها از ابتدای سال 90 توسط شرکت پارس سوئیچ کلید خورده و در حال حاضر 40 دستگاه در نقاط بحرانی و دوردست در سطح استان زنجان با موفقیت نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

کاظمی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری 20 دستگاه دیگر نیز به این مجموعه اضافه شود.

وی در تبیین مشخصات فنی این پروژه امکان شناسایی محل نصب سکسیونر در محیط GIS، کنترل از راه دور سکسیونر در بستر ارتباطی GSM و دارا بودن باطری تغذیه پشتیبان را عنوان کرد و ادامه داد: کنترل و بازیابی فیدرهای پرخطا در کمترین زمان ممکن، امکان مانیتورینگ پارامترهای خط و وضعیت سکسیونرها، جایابی کلیدهای قابل کنترل با هدف بهبود پایداری و کنترل فیدر، کاهش هزینه‌های ناشی از اعزام اکیپ به محل سکسیونر و همچنین اعمال فرمان‌های کنترلی از راه دور، گزارش‌گیری از وضعیت سکسیونر و کلیدزنی در کم‌ترین زمان ممکن از دیگر اهداف و ویژگی‌های پروژه سکسیونرهای کنترل از راه دور در استان زنجان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/73006/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول