اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی خبر داد

برگزاری همایش «نقش زن در اسلام» در دانشگاه پیام نور ارومیه

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی گفت: برای آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با نقش زن در اسلام، همایشی نیز به این منظور در پیام نور مرکز ارومیه برگزار شد.

برگزاری همایش «نقش زن در اسلام» در دانشگاه پیام نور ارومیه

علی ظهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن اشاره به بخشی از اقدامات فرهنگی مرکز ارومیه دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی، اظهار داشت: برای آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با نقش زن در اسلام، همایشی با این عنوان در پیام نور مرکز ارومیه برگزار شد.

وی با تاکید بر لزوم مأنوس شدن دانشجویان و به طور خاص قشر جوان با قرآن و آموزه‌های دینی در دانشگاه‌ها، به برگزاری کلاس‌های قرآنی با عنوان «محفل انس با قرآن کریم» به مناسبت ماه مبارک رمضان و برگزاری مسابقات مقدماتی قرآن در این مرکز اشاره کرد و افزود: کلاس‌های قرآنی با موضوع تجوید، روخوانی و روان‌خوانی با شرکت تعداد زیادی از دانشجویان در این مرکز برگزار شد.

ظهری همچنین با اشاره به جایگاه والای حضرت زهرا (س) و لزوم الگوگیری دختران جوان از ایشان در مراحل مختلف زندگی، از برگزاری نمایشگاه کتاب با عنوان«فاطمه شناسی» و برگزاری همایش «نقش زن در اسلام» در این مرکز خبر داد و افزود: مراسم «جشن کوثر» به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) در این دانشگاه برگزار شد.

وی به نقش تربیتی دانشگاه‌ها در ارائه آموزش‌های لازم در ارتباط با مهارت‌های زندگی به دانشجویان اشاره کرد و گفت: همایش «راز یک ازدواج خوب و زندگی زیبا» با حضور اساتید برجسته کشوری در کنار برگزاری جلسات مشاوره در این زمینه، با توجه به استقبال گسترده دانشجویان از این برنامه‌ها، توانست آثار تربیتی خوبی بر روی دانشجویان ایجاد کند و تا حدی ما را به اهداف خود نزدیک کند.

ظهری به ظرفیت‌های قوی دانشجویان در ارائه راهکارهای سازنده برای حل مشکلات منطقه‌ای اشاره کرد و افزود: با این دیدگاه، همایش «بررسی راهکارهای رفع بحران دریاچه ارومیه» با شرکت جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی به برگزاری همایش کارآفرینی و همایش ناگفته‌های کارشناسی ارشد در این دانشگاه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: مسابقات وبلاگ نویسی و روزنامه‌دیواری در این مرکز با شرکت تعداد زیادی از دانشجویان علاقمند برگزار شد.

ظهری با اشاره به اهمیت و مزایای برگزاری اردوهای علمی تفریحی در همه دانشگاه‌های کشور، تصریح کرد: اعزام دانشجویان رشته حقوق برای بازدید از صحن علنی مجلس به تهران، اعزام دانشجویان رشته زبان و ادبیات‌ فارسی به مقبرةالشعرای استاد شهریار، بازدید دانشجویان رشته زمین‌شناسی از معدن میکای قره‌باغ، بازدید دانشجویان دختر رشته تاریخ از مناطق تاریخی چالدران، بازدید از کارخانه قند ارومیه و بازدید جمعی از دانشجویان این دانشگاه از بنای تاریخی سه‌گنبد بخشی از اردوهای تفریحی علمی برگزار شده در این واحد در سال گذشته محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول