اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کارگروه گردشگری مجلس مطرح کرد

«حلقه انحراف» پشت پرده واگذاری تصدی‌گری سازمان میراث فرهنگی

رئیس کارگروه گردشگری مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز نگرانی از واگذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجلس به بخش خصوصی گفت: حلقه انحراف پشت پرده واگذاری تصدی‌گری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حضور دارد.

«حلقه انحراف» پشت پرده واگذاری تصدی‌گری سازمان میراث فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با ابراز نگرانی نسبت به واگذاری تصدی‌گری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بخش خصوصی اظهار کرد: مطلبی که با عنوان واگذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بخش خصوصی توسط شریف ملک‌زاده اعلام شده نگرانی‌های بسیاری را در پی دارد.

وی افزود: بنده به عنوان مسئول کارگروه گردشگری مجلس شورای اسلامی به صراحت اعلام می‌کنم که این تصمیم عجولانه و خلق‌الساعه تبعات و پیامدهای ناگواری را در پی دارد.

پژمانفر با بیان اینکه ابهامات زیادی در واگذاری تصدی‌گری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بخش خصوصی وجود دارد، خاطرنشان کرد: ملک زاده در صحبت‌های خود اذعان داشته که این واگذاری تا نهم تیرماه سال جاری به طور کامل صورت می‌گیرد اما متاسفانه ابهامات زیادی در این مسئله وجود دارد.

وی تصریح کرد: مطابق با اصل 44 قانون اساسی واگذاری برخی امور به بخش خصوصی شایسته و تکلیف است اما در این مورد به طور حتم هیچ عقبه کارشناسی صورت نگرفته و نسبت به این واگذاری دراین بازه زمانی کوتاه خوش‌بین نیستم.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی یادآور شد: اینکه دولت در روزهای آخر خود چنین تصمیمی بگیرد و در واقع هیچ اطلاعات شفافی از نحوه واگذاری وجود ندارد، ما را نسبت به این مسئله نگران ساخته است.

پژمانفر با تاکید بر اینکه اعلام زمان واگذاری در نهم تیر ماه کاملا غیرکارشناسی است، ‌گفت: باید اطلاعات شفاف و صحیحی در مورد این مسئله ارائه شود، تاکنون نه شفافیتی در سابقه کار این واگذاری و نه نحوه واگذاری ارائه نشده است.

رئیس کارگروه گردشگری مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز نگرانی از اینکه جریان انحرافی در پشت پرده واگذاری تصدی‌گری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وجود دارد، ‌اذعان کرد: به نظر می‌رسد با این واگذاری قرار است بخشی از اختیارات دولت به دست جریانی چون انحراف بیفتد که این مسئله خود جای نگرانی بسیار داشته و تبعات منفی و ناگواری به همراه دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شریف ملک‌زاده عملکرد بسیار ضعیف و ناصحیحی در سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری داشته و امروز هیچ رشدی در این سازمان نسبت به گذشته مشاهده نمی‌شود.

پژمانفر ادامه داد: نه تنها هیچ رشدی در این حوزه با حضور ملک‌زاده نداشته‌ایم بلکه لطمه‌های فراوانی نیز از این ناحیه بر ما وارد شده است.

به گفته رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی دولت با توجه به قوانین و اسناد بالا دستی باید تصمیم کارشناسانه در حوزه این واگذاری تصدی‌گری بگیرد.

انتهای پیام/70023/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول