اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری فارس خبر داد

کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم قضایی فارس

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دستگاه قضایی فارس از 100 به 70 روز، در دادسراها از 34 روز به 20 روز و در دادگاه تجدید نظر از 110 روز به 80 روز کاهش داشته است.

کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم قضایی فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ذبیح‌الله خداییان بعد از ظهر امروز همزمان با آغاز هفته قوه قضائیه در یک نشست خبری در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای مقابله با تخلفات در دستگاه ‌قضایی استان فارس، ضمن افزایش نظارت‌های درون‌سازمانی، 130 کارچاق‌کن شناسایی و با آنان برخورد شد.

وی افزود: کارچاق‌کن‌هایی در خارج از دستگاه قضایی وجود دارند که در راه‌روهای دادگستری رفت‌و‌آمد کرده و خود را ذی‌نفوذ معرفی و با اخذ وجوهی ادعا می‌کنند که قانون را دور می‌زنند یا کار کسی را راه می‌اندازند.

این مسئول بیان کرد: مردم هوشیار باشند که روال قانونی در مجتمع‌های قضایی فارس در رسیدگی به پرونده‌ها طی می‌شود و نیازی به کارچاق‌کن نیست.

خداییان ادامه داد: مردم نباید فریب این افراد را بخورند، چراکه ممکن است در  دادگستری با کسانی سلام و احوال‌پرسی داشته باشند که به منزله دارا بودن نفوذ و انجام کار از راه‌های غیرقانونی نیست.

وی ابراز داشت: در سال 91 شاهد کاهش تخلفات در این مجموعه و کاهش اعتراض‌های مردم و مراجعان بوده‌ایم و نظارت‌ها همچنان تداوم می‌یابد.

این مقام قضایی تصریح کرد: حفظ حقوق شهروندی از اولویت‌های دستگاه قضایی است و در این زمینه هیئت بازرسی و نظارت قضایی بر بازداشتگاه‌ها، زندان‌ها، مراکز انتظامی و امنیتی و کلانتری‌ها نظارت کامل دارد.

وی ادامه داد: بازداشتگاه‌ها و این مراکز بدون استثنا مورد نظارت قرار دارند و رعایت کامل قانون، منع شکنجه، رعایت قانون در بازجویی‌ها، برخورد عادلانه و منصفانه با متهمان، رعایت حقوق مردم و متهمان مورد تاکید است.

فضای بهداشتی بازداشتگاه، وجود نور کافی، نوع تغذیه متهمان و موارد فیزیکی دیگر نیز در همین زمینه مورد تاکید خداییان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ما بر اساس موازین قانونی موظف هستیم حرمت متهم را نگه داریم و حتی به محکومی که در آستانه اعدام و اجرای حکم قرار دارد نیز نباید حرفی بزنیم که حق شهروندی او را مورد آسیب و خدشه قرار دهد.

وی با یادآوری اینکه زمان اطاله دادرسی و حجم مانده پرونده‌ها در دستگاه قضایی فارس به‌دلیل تلاش شبانه‌روزی کارکنان این مجموعه و قضات در حد قابل توجهی کاسته شده است، تصریح کرد: زمان رسیدگی به پرونده‌ها از 100 به 70 روز، در دادسراها از 34 روز به 20 روز و در دادگاه تجدید نظر از 110 روز به 80 روز کاهش داشته است.

انتهای پیام/2448/ط30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول