اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان شیراز:

زندانی سیاسی در استان فارس نداریم

دادستان شیراز با بیان اینکه زندانی سیاسی در استان فارس نداریم، گفت: تعدادی افراد قبل از انتخابات به‌دلایل و جرایم عمومی بازداشت و زندانی شدند که برخی از رسانه‌های معارض سعی دارند آنان را فعال سیاسی جلوه دهند.

زندانی سیاسی در استان فارس نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی القاصی‌مهر بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعدادی افراد قبل از انتخابات به‌دلایل و جرایم عمومی بازداشت و زندانی شدند که برخی از رسانه‌های معارض سعی دارند آنان را فعال سیاسی جلوه دهند.

وی ادامه داد: برخی از محکومان و متهمان نیز در این زمینه سعی دارند موضوع تخلف خود را سیاسی جلوه دهند، که با این موضوع برخورد قانونی انجام می‌شود.

القاصی اضافه کرد: اتهام این افراد که در مواردی رسیدگی شده اخلال در نظم و ...بوده که بیشتر جنبه عمومی داشته است.

القاصی در ادامه بیان کرد: فعالیت‌ دستگاه قضایی استان فارس در راستای تامین امنیت، تعطیل‌بردار نیست و حکم 6 سارق سابقه‌دار که به قطع ید محکوم شده‌اند، برای تایید به محضر ریاست قوه قضائیه ارسال شده است.

به گفته وی، اجرای احکام در ملاء عام در مورد جرائمی انجام می‌شود که به امنیت روانی جامعه لطمه وارد شده و لازم است اقتدار دستگاه قضایی مایه عبرت سایر مجرمان شود.

دادستان شیراز ابراز داشت: افرادی که مبادرت به قاچاق مواد مخدر کرده و به اعدام محکوم شوند بر اساس مر قانون مجازات می‌شوند.

کاهش 10 تا  50  درصدی آمار جرائم در فارس

در ادامه این نشست همچنین رئیس کل دادگستری فارس گفت: در سال گذشته در این استان بیش از 13 آدم‌ربایی، 19 مورد قتل روی داده است که با احتساب این میزان شاهد کاهش 22 درصدی در این زمینه هستیم.

ذبیح‌الله خدائیان با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی ارتقای سطح امنیت در سطح این استان است، خاطرنشان کرد: برای دست‌یابی به اهداف جمهوری اسلامی دست‌اندرکاران این دستگاه با تلاش شبانه‌روزی از هیچ کوششی در زمینه برقراری امنیت اجتماعی فروگذار نکرده‌اند.

این مقام قضایی تصریح کرد: بیشتر طرح‌های دستگاه قضایی در راستای افزایش ضریب امنیت بوده است، چراکه در گذشته به دلیل بالا بودن تعداد جرایم خشن، فارس به عنوان استانی ناامن نسبت به استان‌های دیگر تصور می‌شد، در حالی که اکنون به دلیل مشارکت و همکاری که بین دستگاه‌های این استان وجود دارد، روز به روز با کاهش این نوع جرایم روبه‌رو بوده‌ایم.

خدائیان در مورد اطاله دادرسی‌ها در سال‌های اخیر در فارس بیان داشت: در دو سال گذشته روند رسیدگی به اطاله دادرسی‌ها در این استان مطلوب بوده است به طوری‌که آمار پرونده‌های موجود در دادسراها بیش از 7 هزار پرونده در سال 91 حدود 264 هزار و 939 پرونده مورد پیگیری و 272 هزار و 500 پرونده مختومه شده و در پایان سال گذشته به یک‌هزار و 996 پرونده کاهش یافته است.

وی از زمان رسیدگی به پرونده‌ها از 100 روز به 70 روز خبر داد و گفت: در تلاش هستیم که  فعالیت‌های دستگاه قضایی در رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم به‌گونه‌ای شود که تا حد امکان با صلح و سازش و کمترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

رئیس کل دادگستری رسیدگی 28 درصدی پرونده‌های فارس از طریق صلح و سازش را از دیگر فعالیت‌های این دستگاه برشمرد و گفت: حمایت دستگاه‌ها و نهادهای استان فارس از خانواده‌های زندانیان و دلجویی و حمایت آنان از دیگر فعالیت‌های این دستگاه است.

وی ابراز داشت: قوه قضائیه سعی دارد نسبت به زندانیانی که استحقاق ماندن در زندان را ندارند، زمینه‌های خروج از زندان و رفع مسائل آنان را پیگیری کند.

انتهای پیام/2448/ط30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول