اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان زنجان:

تعداد زندانیان زنجان نسبت به نرم کشوری پایین است

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: تعداد زندانیان استان نسبت به نرم کشوری پایین است.

تعداد زندانیان زنجان نسبت به نرم کشوری پایین است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جعفر گل‌محمدی در جریان بازدید از زندان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وجود افراد در زندان سخت و ناراحت‌کننده است، چراکه در هر صورت تعدادی از سرمایه‌های جامعه به علت تخلفات مختلف در زندان به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه هر یک از زندانیان به علل مختلف در زندان به سر می‌برند، تصریح کرد: یکی از اهداف قوه قضائیه مجازات افرادی است که جرمی مرتکب شده و نظم جامعه را به هم ریخته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه اصلاح و تحویل زندانیان به جامعه نیز از دیگر اهداف قوه قضائیه است، اضافه کرد: قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها برنامه‌های مختلف فرهنگی را در راستای اصلاح و تربیت زندانیان انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه زندانیان به علت شرایط حاکم بر زندان و محدویتی که دارند و نمی‌توانند دسترسی به فضای بیرون داشته باشند، مشکلاتی دارند، اضافه کرد: علاوه بر مشکلاتی که در داخل زندان برای افراد وجود دارد، معضل دیگر این است که خانواده‌ نیز به وجود آنها نیاز دارد.

گل‌محمدی تصریح کرد: قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها علاوه بر اصلاح زندانیان نسبت به اعطای تسهیلات به آنها نیز اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از تسهیلات اعطایی قوه قضائیه و زندان‌ها به زندانیان دادن مرخصی تشویقی به آنهاست، افزود: مرخصی تشویقی شامل زندانیانی می‌شود که جرائمی همچون سرقت مسلحانه، زورگیری و قتل نداشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان همچنین با اشاره به توجه ویژه قوه قضائیه به خانواده‌های زندانیان تصریح کرد: در این راستا اقداماتی انجام شده که با هماهنگی‌های به عمل آمده توسط مسئولان زندان در طول سال حداقل دو تا سه بار خانواده‌های زندانی به زندان آمده و زمینه دیدار آنها فراهم می‌شود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در قالب انجمن حمایت از زندانیان اضافه کرد: سال گذشته تعدادی از زندانیان با فعالیت این انجمن آزاد شدند.

گل‌محمدی همچنین به اعطای بسته‌های حمایتی به تعدادی از زندانیان اشاره کرد و گفت: این بسته‌های حمایتی به مناسبت هفته قوه قضائیه به زندانیان اعطا می‌شود.

انتهای پیام/73005/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول