اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2 و پایانی / رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم:

مقدمات حماسه اقتصادی فراهم است / لزوم بهره‌گیری از صندوق توسعه ملی

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم با اشاره به این مطلب که مقدمات حماسه اقتصادی فراهم است، گفت: قانون صندوق توسعه ملی در راستای مهندسی موردنظر رهبری برای حذف استفاده از درآمد نفتی در هزینه‌های جاری تصویب شد.

مقدمات حماسه اقتصادی فراهم است / لزوم بهره‌گیری از صندوق توسعه ملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، عزت‌الله اکبری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ایجاد حماسه سیاسی در 24 خرداد موجب شده است که امید تحقق حماسه اقتصادی در جامعه گسترش یابد، گفت: انتخاب دکتر روحانی و دیدار با مقام معظم رهبری، حضور در بیت امام، ارتباط با بزرگان نظام و مواضع بیان شده تاثیر مثبت قابل توجهی در صحنه داخلی و بین‌المللی ایجاد کرده است.

شعار "امید" رئیس جمهور منتخب دارای پشتوانه "تدبیر" است

نماینده مجالس پنجم و هشتم با اشاره به شعار تدبیر و امید رئیس جمهور منتخب، افزود: ایجاد فضای روانی جامعه و کاهش تنش‌ها بیانگر وجود پشتوانه تدبیر در شعار امید رئیس جمهور دارد.

وی با اشاره به این مطلب که مقدمات حماسه اقتصادی در جامعه فراهم است، یادآور شد: قانون صندوق توسعه ملی در راستای مهندسی موردنظر مقام معظم رهبری برای حذف استفاده از درآمد نفتی در هزینه‌های جاری و لزوم هزینه آن در زیرساخت‌های کشور در مجلس تصویب شده بود.

اکبری با اشاره به تصویب قانون سیاست‌های اصل 44 که با راهنمایی مقام معظم رهبری در مجلس هفتم تصویب و در مجلس هشتم اجرایی شد، خاطر شان کرد: خروج دولت از تصدی‌گری و ارائه آن به بخش خصوصی (مگر در شرایط خاص) به عنوان چکیده این اصل مهم اقتصادی است.

اگر نقدینگی بخش خصوصی به سمت تولید سوق داده نشود، ویرانگر خواهد بود

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم با تاکید بر اینکه مدیریت و تدبیر و قوانین از الزام‌های حماسه اقتصادی است، یادآور شد: اگر نقدینگی بخش خصوصی به سمت تولید سوق داده نشود، ویرانگر خواهد بود و بسترسازی لازم در حوزه‌های مختلف برای جذب سرمایه‌های مختلف باید ایجاد شود.

وی بر لزوم تهیه "نظامات جامع" در کشور تاکید و تصریح کرد: تهیه نظام جامع بانکی، نظام جامع تامین اجتماعی، نظام جامع مالیات، نظام جامع گمرک و نظام جامع حمل و نقل باید در دستور برنامه‌ریزی‌های اقتصادی قرار گیرد.

حماسه اقتصادی نیاز به تقویت "نظام جامع در حوزه‌های مختلف" دارد

نماینده سابق سوادکوه و قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حماسه اقتصادی نیاز به تقویت "نظام جامع در حوزه‌های مختلف"دارد، یادآور شد: پژوهش و تحقیق باید در اولویت طرح‌های و برنامه‌های مختلف قرار بگیرد و تولید و تجارت و خدمات در محور فعالیت‌های اقتصادی باشد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به وجود قانون اصل 44، برنامه چشم‌انداز توسعه و برنامه پنج ساله به برخی از ظرفیت‌های موجود برای ایجاد حماسه اقتصادی اشاره کرد و گفت: ایجاد نظامات جامع، حضور فعال بخش خصوصی در اقتصاد، محوریت تولید و تجارت، کاهش فشار اقتصادی بر مردم، مشخص کردن سهم ایران از تولید و اقتصاد جهانی، تنش‌زدایی با کشورهای همسایه و کشورهای دیگر با حفظ منافع ملی و ایجاد تیم مدیریتی برای حضور در حوزه‌های مختلف برای ایجاد حماسه اقتصادی لازم است.

انتهای پیام/86015/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول