اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مدرس «هنر تلاوت» در گفت‌وگو با فارس:

مسابقات جدید سازمان دارالقرآن به قاریان ایرانی جرأت خواهد داد

مدرس هنر تلاوت قرآن کریم با اشاره به اینکه طرح جدید سازمان دارالقرآن‌الکریم در برگزاری مسابقات قرآن کریم، طرحی ارزنده و مفید است، گفت: این شیوه به قاریان ایرانی جرأت می‌دهد که همچون قاریان مصری قرآن را از حفظ تلاوت کنند.

مسابقات جدید سازمان دارالقرآن به قاریان ایرانی جرأت خواهد داد

«غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی» از قاریان و اساتید «هنر تلاوت» قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، برگزاری مسابقات سراسری تلاوت را طرحی خوب برای تربیت قاریان عنوان کرد و گفت: برگزاری مسابقات سراسری تلاوت به شیوه نوین که قاریان باید قطعاتی از قرآن را حفظ باشند، به آن‌ها این جرأت را می‌دهد که بتوانند همچون قاریان مصری قرآن را به صورت حفظ تلاوت کنند.

وی با اشاره به جایگاه رفیع جمهوری اسلامی ایران در توجه به قرآن کریم ادامه داد: بسیاری از مسئولان قرآنی کشورهای اسلامی از قاریان ایرانی توقع دارند که بتوانند بدون داشتن قرآن و به صورت حفظ به تلاوت قرآن بپردازند، اما متاسفانه بیشتر قاریان ایرانی حتی برای تلاوت سوره‌ای کوتاه نیاز به کتاب قرآن دارند.

شاه‌میوه با بیان اینکه این طرح در راستای کسب مهارت برای قاریان کشورمان طرحی ارزنده و مفید است، خاطرنشان کرد: مسابقات سراسری تلاوت در راستای کیفی شدن تلاوت قاریان است و آن‌ها را برای قرائت چند قطعه از قرآن به صورت حفظ آماده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات سراسری تلاوت را نمی‌توان گامی به سوی تحقق مطالبات رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن دانست بلکه این طرح باعث ارتقای کیفیت تلاوت قاریان می‌شود، افزود: برای رسیدن به جایگاه مورد نظر مقام معظم رهبری در عرصه فعالیت‌های قرآنی باید تمامی مراکز و موسسات قرآنی به طور هدفمند و با برنامه‌ریزی تلاش کنند تا افراد به حفظ قرآن روی آورند.

این مدرس هنر تلاوت در خصوص راهکارهایی برای جذابیت بیشتر مسابقات سراسری قرآن گفت: مسئولان باید جوایز مراحل استانی و کشوری این مسابقات را طوری سازماندهی کنند که افراد برای شرکت در مسابقات رغبت نشان دهند؛ چرا که حفظ قرآن کریم نیازمند تلاش و وقت کافی است، بنابراین با در نظر گرفتن جوایز ارزنده می‌توان افراد را ترغیب به حفظ قرآن کرد.

انتهای پیام/م.خ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول