اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای زکات کشور:

قبولی اعمال در گرو پرداخت زکات است

رئیس شورای زکات کشور با اشاره به اینکه قبولی اعمال در گرو پرداخت زکات است، گفت: در قرآن کریم و روایات ائمه اطهار آمده که زکات وسیله قبولی اعمال انسان است و حتی موجب می‌شود روزه انسان کامل شود.

قبولی اعمال در گرو پرداخت زکات است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله حسن عالمی ظهر امروز در دیدار با امام جمعه قزوین و جمعی از اعضای شورای عالی زکات استان که در سالن اجتماعات شهید باریک‌بین برگزار شد، اظهار کرد: پرداخت زکات آثار و برکات فراوانی برای صاحب مال دارد و پرداخت آن موجب افزایش رزق و روزی زکات‌دهنده می‌شود.

وی افزود: در جامعه اسلامی باید مسئله زکات به وسیله رسانه‌های مکتوب و رسانه ملی ترویج و گسترش داده شود تا کشاورزان و مردم جامعه به این فریضه الهی بیشتر از قبل توجه کنند.

این مسئول یادآور شد: کشاورزان و افرادی که زکات پرداخت می‌کنند بدانند که پرداخت زکات، مال آن‌ها را کم نکرده، بلکه مال و ثروت زکات‌دهنده را زیاد و پاک می‌کند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای زکات کشور عنوان کرد: قرآن کریم نسبت به مسئله زکات سفارش زیادی کرده است که باید این آیات الهی برای مردم بیشتر اطلاع‌رسانی شود.

عالمی با اشاره به جمع‌آوری زکات در سطح کشور افزود: مسئله جمع‌آوری زکات در سطح کشور و استان قزوین آمار خوب و قابل قبولی داشته است، اما این به این معنی نیست که نباید نسبت به ترویج فرهنگ آن تلاش کنیم.

وی بیان کرد: زکات یک امر جزئی نیست، بلکه یک منبع مالی برای بیت‌المال است و برای بر طرف کردن مشکلات جامعه باید از آن استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای زکات کشور با اشاره به حماسه سیاسی 24 خردادماه سال جاری گفت: ملت ایران در 24 خرداد ماه سال جاری در پای صندوق‌های اخذ رأی یک بار دیگر دشمنان را نا‌امید و دوستان این انقلاب را امیدوار کردند. عالمی افزود: مردم ایران در تحقق شعار امسال رهبر معظم انقلاب نمره قابل قبولی کسب کردند و اکنون باید حماسه اقتصادی را در کشور رقم بزنند.

هدایت‌الله صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی نیز در این دیدار با اشاره به وضعیت جمع‌آوری زکات در سطح استان قزوین گفت: در سال گذشته پرداخت زکات در سطح استان قزوین 8 میلیارد و 80 میلیون تومان بود که امیدواریم امسال این رقم افزایش یابد.

انتهای پیام/77010/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول