اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همت متخصصان داخلی محقق شد

ساخت پروانه کمپرسور هوا ابزار دقیق پارس جنوبی در پالایشگاه خانگیران

کارشناس کمیته خود‌کفایی و دفتر فنی کارگاه مرکزی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از ساخت پروانه کمپرسور هوای ابزار دقیق پارس جنوبی در این شرکت خبر داد.

ساخت پروانه کمپرسور هوا ابزار دقیق پارس جنوبی در پالایشگاه خانگیران

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، مجتبی عباس‌نژاد اظهار داشت: از بهمن ماه سال 89 و طبق دستور مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران برای کمک به کارکنان پارس جنوبی در ساخت اقلام یدکی کمپرسور، متخصصان داخلی پالایشگاه خانگیران عازم عسلویه شدند.

وی با بیان اینکه پروانه کمپرسور قطعه‌ای با پیچیدگی زیاد است، گفت: از آنجا که قطعه اصلی معیوب بود متخصصان پالایشگاه خانگیران با استفاده از روش‌های نوین مهندسی معکوس نسبت به ابعاد برداری و تهیه نقشه ساخت اقدام کردند.

عباس‌نژاد تصریح کرد: پس از ابعاد برداری، کار تامین متریال و شناسایی آن بر اساس خواص متالوژیکی و مکانیکی با بررسی مستندات و کاتالوگ‌های شرکت سازنده و استانداردهای مرتبط با صنعت نفت و گاز  انجام شد.

این کارشناس با بیان اینکه متریال مورد استفاده جزو متریال‌های کمیاب در داخل کشور بود ادامه داد: وجود تحریم‌ها سبب شد تا متخصصان پالایشگاه خانگیران دست بکار شوند و ضمن تهیه متریال موجود در داخل کشور، به ساخت این پروانه که در صنعت نفت و گاز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اقدام کنند.

وی این مهم را همت متخصصان داخلی در تامین قطعات ساخت داخل دانست و گفت: ما نه تنها قطعه موجود را از خارج تهیه نکردیم بلکه توانستیم با مهندسی معکوس، روش‌های نوین ساخت و تامین متریال این قطعه حساس را توسط پرسنل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد در داخل کشور ساخته و در منطقه پارس جنوبی نصب و کمپرسور مربوطه راه‌اندازی کنیم.

عباس‌نژاد تاکید کرد: این کمپرسور با دور 42 هزار دقیقه کمترین لرزش را داشته و حتی بالاترین میزان تولید گاز را نسبت به سایر کمپرسورها دارا است.

کارشناس کمیته خود کفایی و دفتر فنی کارگاه مرکزی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد یادآور شد: این قطعه در مدت زمان پنج ماه ساخته و نصب شده است.

انتهای پیام/70002/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول