اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور تربیتی و جوانان کمیته امداد:

70 هزار نفر در فعالیت‌های اردویی کمیته امداد شرکت می‌کنند

مدیرکل امور تربیتی و جوانان کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امسال و در ایام اوقات فراغت 70 هزار نفر در فعالیت‌های اردویی کمیته امداد در سراسر کشور شرکت می‌کنند.

70 هزار نفر در فعالیت‌های اردویی کمیته امداد شرکت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز مهربانیان ظهر امروز در مراسم آغازین طرح اردوهای تابستانی و اوقات فراغت کمیته امداد اردبیل در مجتمع الغدیر این شهر اظهار داشت: علاوه بر خدمات حمایتی و پشتیبانی‌های همه جانبه از خانواده‌های تحت پوشش این نهاد، تابستان امسال برنامه‌های تربیتی و پرورشی در قالب فعالیت‌های اردویی و اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان تدارک دیده شده است که امیدواریم در این سه ماه بتوانیم همه این اهداف را جامه عمل بپوشانیم.

وی با اعلام اینکه امسال بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در طول تابستان 70 هزار نفر از دانشجویان سراسر کشور که زیر‌‌پوشش کمیته امداد هستند در فعالیت‌های اردویی شرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: البته بخشی از این برنامه‌ها نیز مربوط به دانش‌آموزان زیر‌پوشش این نهاد است.

مدیرکل امور تربیتی و جوانان کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: 6 هزار خواهر و 4 هزار برادر در اردوهای دانشجویی در سراسر کشور شرکت می‌کنند که این اردوها از 25 خرداد ماه آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

مهربانیان گفت: اردوهای دانشجویی در مناطق مختلف کشور به ویژه اردوگاه ثامن‌الائمه مشهد مقدس برگزار می‌شود که در آن برنامه‌های متنوع زیارتی، کارگاه‌های آموزشی، برنامه‌های مشاوره تربیتی و همچنین فعالیت‌های متنوع فرهنگی – هنری برای دانشجویان تدارک دیده شده است.

این مسئول عنوان کرد: انتظار داریم با تعامل شایسته برگزار‌کنندگان و متولیان اردوها فضای معنوی خوبی در این اردوگاه‌ها فراهم آید چرا که تابستان امسال تقارن با ماه مبارک رمضان پیدا کرده که قطعاً حال و هوای برنامه‌های اردویی ما نیز متفاوت‌تر خواهد بود.

مدیرکل امور تربیتی و جوانان کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به عزیمت 40 نفر از دانشجویان زیر‌پوشش کمیته امداد استان اردبیل به مشهد مقدس و اردوگاه ثامن‌الائمه بیان داشت: کمیته امداد در مقطع کنونی بخشی از هدف‌گذاری خود را در حوزه تربیتی، پرورشی و فرهنگی قرار داده تا در کنار فعالیت‌های فرهنگی و خدماتی بتواند با این اولویت‌ها در خدمت‌ دانش‌آموزان، دانشجویان و قشر جوان باشد.

مهربانیان افزود: تمام فعالیت‌های کمیته امداد ختم به توانمند‌سازی مددجویان می‌شود و ما در همین راستا خدمات تحصیلی خوبی به دانش‌آموزان و دانشجویان می‌دهیم تا آنها را بعد از فارغ‌التحصیل شدن توانمند دیده و حتی از غنای آنها در توانمندی سایر مددجویان استفاده کنیم.

کمیته امداد به 120 هزار دانشجو خدمات ارائه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد:‌ کمیته امداد امروز به 120 هزار دانشجو خدمات ارائه می‌کند و بالغ بر 100 هزار نفر نیز فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها را داریم که در قالب کانون‌های کمیته امداد همکاری نزدیکی با ما دارند.

مدیرکل امور تربیتی و جوانان کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: بر اساس بانک اطلاعات و آمار جمع‌آوری شده اکثر برادران و خواهران فارغ‌التحصیل دانشگاهی مشغول خدمت‌رسانی به نظام اسلامی هستند و در منصب‌های مختلف توانمندی خود را به نمایش می‌گذارند.

مهربانیان نقش دانشجویان و فارغ‌التحصیلان را در ارتقای شاخص‌های توانمند‌سازی و خودکفایی خانواده کمیته امداد بسیار موثر و پر‌رنگ توصیف کرد و گفت: با تکیه بر علم و دانش می‌توان فرایند توانمند‌سازی خانواده‌ها را ارتقایی مضاعف بخشید.‌

این مسئول تاکید کرد: نقش دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در این فرایند در کنار تحصیل و تهذیب بسیار مهم و تاثیر‌گذار است و به یقین کارهای موثر‌تری را در آینده از این مجموعه‌ها شاهد خواهیم بود.

مدیرکل امور تربیتی و جوانان کمیته امداد امام خمینی (ره) تحصیل یک هزار و 600 دانشجوی تحت حمایت کمیته امداد را در مراکز علمی و دانشگاهی اردبیل یادآور شد و ابراز داشت: از این جمع 40 نفر با عنایت خاص خداوند متعال و امام رضا امروز عازم اردوی مشهد هستند که امیدواریم این رویکرد تغییری در فضای معنوی و تحولی دانشجویان و نسل آینده‌ساز به حساب آید.

نیمه دوم سال مسابقات و جشنواره‌های کانون‌های دانشجویی رونق می‌گیرد

مهربانیان خاطرنشان کرد: اولویت نیمه دوم امسال ما در حوزه تربیتی و پرورشی برگزاری مسابقات و جشنواره‌های کانون‌های دانشجویی است که یکی از وظایف استان‌ها به شکوفایی رساندن این ظرفیت‌ها و توانمندی‌هاست.

وی کانون دانشجوی و فارغ‌التحصیلان را با ارائه ایده‌ها و تفکرات متفاوت کمک‌کار امداد توصیف کرد و یادآور شد: کانون دانشجویی و فارغ‌التحصیلی ما امروز بر همین مبنا فعال شده و برنامه‌های متنوع تربیتی و پرورشی،‌ جشنواره‌های مختلف ورزشی، مسابقات قرآنی و احکام و مهارت‌آموزی را برای ارائه به علاقمندان در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل امور تربیتی و جوانان کمیته امداد امام خمینی (ره) در پایان نتیجه و ثمره کار فرهنگی را دیر‌رس توصیف کرد و گفت: قطعاً کار فرهنگی کار تعجیل‌پذیر نیست و به مرور زمان آثار و زوایای آن مشخص می‌شود.

انتهای پیام/62001/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول