اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هزینه‌ای بالغ بر 5 میلیارد ریال

باغ گیاهان دارویی در تربت‌حیدریه احداث می‌شود

شهردار تربت‌حیدریه از احداث باغ گیاهان دارویی با هزینه‌ای بالغ بر 5 میلیارد ریال در منطقه پیشکوه شهرستان خبر داد.

باغ گیاهان دارویی در تربت‌حیدریه احداث می‌شود

مهدی ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت‌حیدریه اظهار کرد: شهرداری تربت‌حیدریه با همکاری دانشگاه عالی تربت‌حیدریه و گروه کشاورزی این دانشگاه در نظر دارد در منطقه پیشکوه و پژوهشکده زعفران در زمینی به مساحت 5 هکتار باغ گیاهان دارویی را احداث کند.

وی گفت: مراحل اولیه هماهنگی با جهاد کشاورزی و موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور، انتخاب گونه‌های گیاهی از جمله کشت گل محمدی و انواع گونه‌های گیاهان دارویی کشور و همچنین آزمایشات آب منطقه و توسعه شبکه آبرسانی با حدود یک هزار و 500 متر لوله‌گذاری در منطقه انجام شده است و کمبود آب با خریداری چاه ذوالفقار حل شده است.

ناصری تصریح کرد: همچنین در این منطقه حدود 3 هزار متر از اراضی اختصاص دارد به احداث توتستان که بیش از 40 گونه از درختان توت میوه در منطقه کشت می‌شود و با همکاری موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع نیز در قسمتی از باغ گیاهان دارویی مقرر شده است باغ گیاه‌شناسی نیز احداث شود و در این باغ انواع گونه‌های گل و گیاه مانند نمونه‌ای که در تهران و مشهد انجام شده است از تمام نقاط ایران و برخی مناطق جهان کشت می‌شود و در این باغ مناطق مختلف آب و هوایی و پوشش گیاهی ایران شبیه‌سازی می‌شود.

شهردار تربت‌حیدریه عنوان کرد: بیش از 90 درصد از تعهدات معوق مانده در بخش آسفالت در هفت سال گذشته به مرحله اجرا درآمد و در سه ماهه اول بطور متوسط ماهیانه یک میلیارد و 600 میلیون تومان آسفالت تولید شده است که عمده آسفالت پخش شده در مناطق حاشیه‌ای و محروم شهر و محلاتی بوده که در سالیان گذشته با پرداخت هزینه جوی و جدول با شهرداری برای بهسازی و آسفالت برای شهرداری تعهد ایجاد کرده بودند.

انتهای پیام/70001/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول