اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی:

2 اثر تاریخی بجستان به تملک میراث فرهنگی خراسان‌رضوی در آمد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی گفت: در راستای حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی، دو اثر تاریخی بجستان به تملک اداره میراث، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی درآمد.

2 اثر تاریخی بجستان به تملک میراث فرهنگی خراسان‌رضوی در آمد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فریدون فعالی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کاروانسراهای خار فیروزی و آهنگ در اجرای ماده سوم قانون اساسنامه میراث فرهنگی پس از طی مراحل قانونی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و بر همین اساس حفاظت، نگهداری و حراست از آثار مذکور از وظایف و تکالیف قانونی میراث فرهنگی کشور است.

فعالی افزود: دو اثر مذکور از آثار به جا مانده از اواخر صفویه و اوایل قاجاریه هستند که به عنوان رباط بین راهی با دارا بودن ارزش‌های تاریخی و فرهنگی و با وجود ثبت در فهرست میراث ملی ایران، وضعیت مالکیت آن نامشخص بود.

وی ادامه داد: بر همین اساس با پیگیری‌های صورت گرفته و طی مراحل قانونی این آثار به تملک اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی درآمد.

فعالی خاطرنشان کرد: از سال 89 تاکنون شش اثر تاریخی شامل دو باب باغ منزل و چهار باب کاروانسرا در شهرستان بجستان به تملک این اداره کل در آمده که تاثیر زیادی در حفاظت، نگهداری، تغییر کاربری و احیا بناهای مذکور دارد.

وی افزود: رباط آهنگ با مساحت 150 متر مربع و رباط خار فیروزی با مساحت 180 متر مربع جزو کاروانسرای سرپوشیده بین راهی شهرستان بجستان هستند.

انتهای پیام/70004/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول