اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل میراث فرهنگی قزوین خبر داد

نیازسنجی کارگاه‌های سفال و سرامیک در قزوین

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قزوین گفت: به منظور رفع مشکلات و موانع در حوزه سفال و سرامیک جلسه نیازسنجی در این رشته با حضور کارشناسان برگزار شد.

نیازسنجی کارگاه‌های سفال و سرامیک در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قزوین، سید میثم حصاری گفت: برای توسعه و رونق در حوزه‌های مختلف هنری باید قابلیت‌های شاخص آن شناسایی و موانع موجود در مسیر انجام فعالیت بررسی شود.

وی عنوان کرد: در این صورت، راهکارهای متناسب با گسترش آن برای اجرا مشخص می‌شود.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قزوین با اشاره به روند رو به رشد هنرجویان برای آموزش هنرهای سنتی و صنایع‌دستی ادامه داد: با تمهیداتی که در راستای گسترش آموزش در این حوزه صورت گرفته است، قشرهای مختلف جامعه برای یادگیری این هنرها رغبت زیادی نشان می‌دهند.

این مسئول تصریح کرد: به همین دلیل این اداره کل بر آن شد تا با نیازسنجی‌های مختلف، برای رشد و توسعه هنرهای سنتی و صنایع‌دستی اقدام کند.

حصاری یادآور شد: در حال حاضر نیز نیازسنجی کارگاه‌های سفال و سرامیک استان قزوین بر پایه برنامه‌ریزی‌های ستادی و با هدف رفع موانع و مشکلات این کارگاه‌ها انجام شده و امید است این اقدامات در ارتقا و رشد رشته‌های مختلف هنری مؤثر واقع شود.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قزوین تصریح کرد: در این نیازسنجی مشکلات موجود در روند تولید از قبیل طراحی، پخت بدنه، لعاب و فضای کارگاهی مورد بررسی قرار گرفت و کارشناسان حوزه صنایع‌دستی استان با بازدید از کارگاه‌ها از نزدیک برای رفع این مشکلات اقدام کردند.

گفتنی است، در این برنامه آن دسته از کارگاه‌های فعال سفال و سرامیک مورد بازدید قرار گرفتند که دارای پروانه تولید کارگاهی بودند.

انتهای پیام/2667/م/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول