اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان:

حمایت از انجمن‏‏‏‌های میراث فرهنگی اولویت نخست در شوشتر است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: حمایت از انجمن‏‏‏‏‌های دوستدار میراث فرهنگی اولویت نخست مدیریت پایگاه سازه‏‏‏‌های آبی تاریخی به شمار می‌‏‏‏آید.

حمایت از انجمن‏‏‏‌های میراث فرهنگی اولویت نخست در شوشتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، پرویز پورفرخی ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید پایگاه جهانی سازه‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‌های آبی تاریخی شوشتر اظهار کرد: حمایت از انجمن‏‏‏‌های دوستدار میراث فرهنگی به نوعی ایفای نقش مردم در راستای رفع مشکلات آثار تاریخی به شمار می‏‏‏‌آید و به این دلیل از این اتفاق مبارک حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید در سطح شهرستان شوشتر همدلی حاکم باشد، گفت: برای رفع مشکلات موجود نیازمند همدلی، اعتبار و تلاش مضاعف است و به این دلیل باید کوشید تا مشکلات در این زمینه برطرف شود.

پورفرخی با اشاره به مشکلات موجود در سطح شهر شوشتر گفت: مدیریت جدید پایگاه سازه‏‏‏‌های آبی تاریخی شوشتر جوان، متخصص و بومی است و باید کوشید تا گامی اساسی در راستای رفع مشکلات آثار تاریخی شوشتر بردارد.

* ضوابط بافت تاریخی را جدی بگیریم

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: باید در راستای تشکیل شورای بافت در سطح شهر شوشتر تلاش کرد و در این زمینه باید از همه توان موجود بهره برد.

وی با اشاره به اینکه بافت تاریخی شوشتر دارای ضوابطی مدون است، خاطر نشان کرد: بافت تاریخی شهرستان شوشتر دارای ضوابطی کارشناسی و تدوین شده است و باید در راستای رفع مشکلات در این بخش از ضوابط تدوین شده تبعیت کرد و در راستای اجرای کامل این ضوابط گام برداشت.

پورفرخی با اشاره به اینکه باید شورای بافت تشکیل شود، گفت: با عضویت دلسوزان و کارشناسان در این زمینه باید شورای بافت تشکیل شود و در راستای رفع مشکلات در این بخش چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به تاثیرات این شورا در حتی سیما و منظر شهری بیان کرد: شورای بافت بر اساس ضوابط تدوین شده در راستای سیما و منظر شهری در هر منطقه بر اساس بافت تاریخی آن محل نظرات خاصی خواهد داشت و به این دلیل باید کوشید تا این جریان تاثیر گذار هرچه سریع‌تر تشکیل شود.

*بافت تاریخی موضوعی فردی نیست

پورفرخی تصریح کرد: بافت تاریخی موضوعی فردی نیست بلکه متعلق به همه مردم یک شهر است و باید در راستای حفاظت از آن تلاش بسیار زیادی کرد.

وی درباره تشکیل شورای بافت گفت: تشکیل نیم‌‏‏‏بند شورای بافت در سطح شهرها باعث جهش شده و حتی باعث تزریق اعتبارات میلیاردی به بافت تاریخی و قدیمی شهرها شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: میراث فرهنگی در این بین تنها دستگاه حاکمیتی است و وظیفه اجرایی ندارد و تنها در سال‏‏‌های اخیر به این بخش وارد شده و برخی وظایف اجرایی را برعهده گرفته است.

*رفع تعلل‏‏‌ها در شوشتر

پورفرخی خاطر نشان کرد: در ماه‏‏‏‌ها و سال‏‏‌های گذشته تعلل‎‏‏‏هایی در سطح شهرستان شوشتر شاهد هستیم و باید در مدیریت جدید این تعلل‏‏‏‌ها برطرف شده و شاهد جهش در این بخش باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: تلاش شده است تا در انتخاب مدیر برای پایگاه سازه‏‏‌های آبی تاریخی شوشتر دقت زیادی انجام شود و افراد متخصص، بومی و برخاسته از شوشتر انتخاب شود که این سه شاخص را مدیر انتخاب شده دارد.

وی عنوان کرد: مدیر انتخاب شده در رشته مرمت در حال تحصیل است و روز نخست فعالیت در حوزه میراث فرهنگی را از شوشتر آغاز کرده است و این امر باعث شناخت زیاد وی به این منطقه و آثار تاریخی پیرامون شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در مراسم عصر امروز امین محمودزاده مدیر پایگاه سازه‏‏‌های آبی تاریخی شوشتر که پنج ماه بود در محل کارش حاضر نشده بود تودیع و حسین عیدانی به عنوان جانشین وی معرفی شد.

انتهای پیام/72006/ک40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول