اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیر:

دستگاه قضایی آرمان عدالت‌خواهی شهید بهشتی را احیا کند

امام جمعه شهرستان نیر گفت: دستگاه قضایی باید با قدرت و توانمندی بی‌نظیر آرمان عدالت‌خواهی شهید مظلوم بهشتی را احیا کرده و این ظرفیت را به حقیقت تبدیل کند.

دستگاه قضایی آرمان عدالت‌خواهی شهید بهشتی را احیا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی عصر امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفت تیر و هفته قوه قضائیه در شهر نیر اظهار داشت: در طول تاریخ انقلاب استکبار سعی کرده است تا بزرگان این کشور را که از ایده و تفکر اسلامی، دینی برخوردار بودند، به شهادت برساند، چراکه وجود چنین شخصیت‌هایی یک ضربه مهلک و همیشه خطرناک برای اهداف شوم آنها بوده و دشمنان وجود شخصیت‌هایی همچون شهید بهشتی را مانعی در رسیدن اهداف خود تلقی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی، مطهری، رجایی، باهنر و صدها شخصیت بی‌نظیر این انقلاب مورد هجمه، حقد و کینه دشمنان بودند، تصریح کرد: مستکبران روزگار آن قدر تحملشان پایین بوده که وجود چنین شخصیت‌هایی را برنتافتند و سعی کردند با از بین بردن این چهره‌های شاخص، مسیر توطئه‌گری و دسیسه‌جویی خود را همچنان گسترش دهند.

مقدسی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: به معنای واقعی حادثه هفت تیر ماهیت پلید و شوم این نظام‌های استکباری و جریان نفاق داخلی را برملا کرد و همه دنیا فهمیدند که بنی‌صدر با چه اهداف شومی تلاش می‌کرد تا چهره مظلوم شهید بهشتی را تخریب کند.

این مسئول، بزرگ‌ترین آرمان و هدف شهید بهشتی در ایجاد ساختار توانمند دستگاه قضایی را اجرای عدالت و حدود اسلامی توصیف کرد و ادامه داد: اگر امروز دستگاه قضایی در اجرای عدالت، رفع تبعیض، برپایی احکام و حدود شرعی توانسته توفیقی به دست آورد این توفیق را مدیون شهید بهشتی و همسنگران صدیق او هستیم.

وی اضافه کرد: شهدای هفت تیر با شهادت خود نظام را از آسیب‌های جدی‌تر بیمه کردند و سبب شد تا جریان نفاق از این کشور به سرعت رخت بر بسته و ماهیتشان رو شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه نیر در ادامه بیان کرد: شهید بهشتی مالک اشتر امام راحل بوده که با تدین،‌ تخصص، اجتهاد، علم و بصیرت قانون اساسی و لایحه قصاص را تدوین کرد و در حقیقت این شهید والامقام را ریل‌گذار حرکت بی‌بدیل قوه قضائیه در دفع آفت‌ها و آسیب‌های متعدد می‌شناسند.

مقدسی یادآور شد: مطالبات حقیقی مردم در حال حاضر از دستگاه قضایی اجرای عدالت و قانون است و نباید با برخی اقدامات و حرکت‌ها وثوق و اطمینان مردم را به این دستگاه عظیم و رفیع بدبین کرده و نسبت به ایجاد حرکت‌های شبهه‌انگیز در این حوزه اقدام کرد.

وی در پایان ادامه داد: دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران دستگاه مقتدر و دارای راهبرد صحیح و درست است که در این استراتژی باید دشمنان قسم خورده این انقلاب را به نقطه نابودی و ناکامی کشاند.

انتهای پیام/62006/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول