اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی استان مرکزی تأکید کرد

ضرورت معرفی جاذبه‌های گردشگری استان مرکزی

مدیرکل بازرسی استان مرکزی بر ضرورت معرفی جاذبه‌های گردشگری و توانمندی‌های استان مرکزی تأکید کرد.

ضرورت معرفی جاذبه‌های گردشگری استان مرکزی

ابوالفضل غنچه‌ارغوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان این‌که استان مرکزی یکی از استان‌های توانمند کشور است، اظهار داشت: استان مرکزی علاوه بر چهره صنعتی دارای جاذبه‌های گردشگری بکری است که از پتانسیل‌ها و توانایی‌های بسیاری برخوردار است.

وی عدم توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان را یکی از آسیب‌های این خطه عنوان کرد و گفت: در صورت پرداختن به پتانسیل‌های استان و معرفی آن‌ها توسط رسانه‌ها و مسئولین امر می‌توان گام‌های مؤثری در راستای رشد و توسعه استان برداشت.

مدیرکل بازرسی استان مرکزی با بیان این‌که مرکز شهر در شأن استان نیست، تصریح کرد: یکی دیگر از آسیب‌های استان نگاه سنتی است که برای تغییر این نگاه رسانه‌ها نقش مؤثری دارند.

غنچه‌ارغوان بر ضرورت تغییر باورهای غلط و جایگزینی باورهای خوب تأکید کرد و گفت: سلامت کار و نیت خوب در بدنه استان وجود دارد ولی باورهای غلط مانع اجرای افکار خوب می‌شود.

وی یکی دیگر از آسیب‌های استان را عدم رونق بهره گیری از آمایش سرزمین بین مسئولین استان عنوان کرد و ادامه داد: اگر در برنامه‌ریزی سالانه به آمایش سرزمین توجه شود می‌توان گام‌های موثری در بهره گیری از توانمندی‌ها و پتانسیل استان برداشت.

مدیر کل بازرسی استان مرکزی در مورد آلودگی هوای اراک نیز گفت: آلودگی اراک به شدت گذشته نیست و اکنون آلودگی وضعیت آرامی دارد.

ارغوان افزود: آلودگی هوای اراک بیشتر از دو منشا آلومینیوم و نیروگاه بوده است که آلودگی ناشی از سوخت مازوت نیروگاه با تغییر این سوخت در چند ماهه اخیر رفع شده است.

غنچه‌ارغوان در مورد ریزگردها نیز افزود: آلودگی ناشی از ریزگردها تحمیلی است و استان تصمیم قاطعی نمی‌تواند بگیرد.

انتهای پیام/87002/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول