اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بهار خواستار شد

توجه به فعالیت‌های معناگرایانه در آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش بهار توجه به فعالیت‌های معناگرایانه را ضروری دانست و گفت: باید همه برنامه‌های فرهنگی و هنری با رنگ و بوی معنایی مورد توجه قرار گیرد.

توجه به فعالیت‌های معناگرایانه در آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، علی زارعی صبح امروز در کارگاه توانمندسازی مربیان پیشتازان و فرزانگان در محل کانون میعاد اظهار کرد: تلاش مربیان و دست‌اندرکاران این سازمان دانش آموزی باید افزایش معرفت، دینداری، ولایت‌محوری و پاکی و صداقت باشد. 

وی محتوابخشی به برنامه‌ها، هدف‌گذاری‌های کلان، ارزیابی مستمر از اقدامات و داشتن فکر و ایده نو بر اساس ارزش‌ها را به عنوان محورهای اصلی کار مربیان و اعضای مجمع دانست.

مدیر آموزش و پرورش بهار به لزوم بصیرت افزایی نسل جوان و تحقق منویات مقام معظم رهبری تأکید کرد و خواستار حضور فعال اعضای سازمان دانش آموزی در برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به عنوان یک هدف مهم شد.

وی اضافه کرد: برای اجرای بهتر برنامه‌های تربیتی باید ابتدا معلمان و مربیان اهل عمل باشند، تا در این عرصه موفق شوند. 

زارعی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین رسالت‌های آموزش و پرورش تربیت و آموزش دانش‌آموزان است، گفت: مربیان با فراهم کردن زمینه هدایت و تربیت دانش‌آموزان می‌توانند به رسالت خود عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: با اخلاق نیکو و مهربانی و محبت می‌توان در روش تربیت مؤثر بود، هم‌چنان که انبیاء ما با حسن خلق و مهربانی معلمان خوبی بودند. 

زارعی یادآور شد: اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در مناطق مختلف کشور از سوی دانش‌آموزان و با استفاده از ظرفیت‌های دانش‌آموزی نشان می‌دهد که باید از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی آموزش و پرورش باید در اختیار عامه مردم قرار گیرد، افزود: فعالیت‌های پرورشی باید موجب اصالت‌بخشی و نشاط جامعه شود. 

مدیر آموزش و پرورش بهار خاطرنشان کرد: مربی پرورشی باید مهندسی فعالیت‌های پرورشی را بر عهده بگیرد. 

وی با بیان اینکه وظیفه مربی پرورشی مدیریت برنامه‌های فرهنگی و پرورشی است، یادآور شد: باید مربی پرورشی با استفاده از همه ظرفیت‌های پرورشی برنامه‌های مطلوبی را اجرا کند.

زارعی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌ها و شوراهای دانش‌آموزی تاکید کرد و افزود: باید مربی پرورشی با استفاده از این ظرفیت به فعالیت‌های پرورشی خط و جهت دهد.

وی ارائه معناگرانه در فعالیت‌های دانش‌آموزی را ضروری دانست و گفت: باید با محتوابخشی به برنامه‌های دانش‌آموزی از این ظرفیت بیش از گذشته استفاده کرد. 

مدیر آموزش و پرورش بهار با اشاره به اینکه باید همه برنامه‌های فرهنگی و هنری با رنگ و بوی معنایی مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید این برنامه‌ها برای استفاده مطلوبتر معناگرا شود.

وی با اشاره به اینکه مطالعه و دانش‌افزایی مهم‌ترین نیاز مدارس ما است، تصریح کرد: امروز دانش‌آموزان با استفاده از تکنولوژی روز به راحتی قادر خواهند بود اطلاعات لازم را کسب کنند و این وظیفه مربیان پرورشی است که همواره یک گام جلوتر از دانش‌آموزان عمل کرده و حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشند.

در پایان حاضران در این کارگاه با برنامه‌های نظام جمع، انواع گره‌ها و چوب‌بندی، امداد و نجات، فریاد شادی و چادرزنی آشنا شدند.

انتهای پیام/2499/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول