اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس عنوان کرد

سمن‌ها، حلقه مفقوده اتصال کتابخانه‌ها با بدنه جامعه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد حلقه مفقوده اتصال کتابخانه‌های عمومی با بدنه جامعه هستند.

سمن‌ها، حلقه مفقوده اتصال کتابخانه‌ها با بدنه جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور در نشست هم‌اندیشی کانون‌های مطالعه و پژوهش این استان اظهار داشت: سمن‌ها و موسسات غیردولتی در عرصه ارتقای فرهنگ مطالعه مفید در استان فارس بسیار نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

وی افزود: امروز سازمان‌های مردم‌نهاد حلقه مفقوده اتصال و ارتباط کتابخانه‌های عمومی با بدنه جامعه به ویژه جوانان هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در صورتی که مسئولان و متولیان حوزه کتاب و کتابخوانی اعتماد حداکثری خود را متوجه این سازمان‌های مردمی کنند با جوشش خلاقیت‌ها و نوآوری‌های جوانان عضو این مجموعه‌ها شاهد جهش و رشد سرانه مطالعه مفید در کشور خواهیم بود.

دبیر کمیته نهضت مطالعه مفید در ادامه تصریح کرد: این اداره کل دست نیاز و یاری‌طلبی خود را به سوی تمام فعالان فرهنگی در بخش غیردولتی دراز کرده و اعلام می‌کند در زمینه اعطای اعتبارنامه و پشتیبانی مالی و معنوی از طرح‌های نو و مؤثر از متقاضیان حمایت خواهد کرد.

اسماعیل‌پور در ادامه به برنامه‌های آتی اداره کل کتابخانه‌های عمومی در حوزه امور تشکل‌ها اشاره و بیان کرد: تشکیل و تقویت حلقه‌های مطالعه در محلات، مساجد، مدارس و دانشگاه‌های استان فارس و برگزاری جلسات ملی، استانی و شهرستانی نقد کتاب با محوریت مکانی کتابخانه‌های عمومی از اولویت‌های سال جاری است.

وی با اشاره به فعالیت 13 کانون مطالعه و پژوهش در شش ماه گذشته در استان فارس گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم به همت فعالان فرهنگی جوان این استان تعداد این کانون‌ها را به 50 مورد افزایش داده و زمینه‌ساز رشد کیفی برنامه‌های کانون‌های موجود باشیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: در سال 91 تعداد طرح‌های فاخر اجرا شده توسط این کانون‌ها در استان فارس بیش از 20 طرح بود که پیک مهر، جشنواره واژگان راز و جشنواره کتاب در آئینه از آن جمله است.

در این نشست دبیران تشکل‌ها ضمن قدردانی از توجه اداره کل کتابخانه‌های عمومی به تشکل‌های علمی پژوهشی نکاتی را در مورد برنامه‌های سال جاری خود بیان کردند.

انتهای پیام/ 2448/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول