اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان البرز:

شهید بهشتی همواره حامی آزادی و آزاداندیشی بود

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: شهید مظلوم آیت‎الله بهشتی همواره حامی آزادی و آزاد‌اندیشی و سربلندی اسلام و انقلاب بود.

شهید بهشتی همواره حامی آزادی و آزاداندیشی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، به مناسبت فرارسیدن هفتم تیر و شهادت مظلومانه دکتر بهشتی و 72 نفر از یاران انقلاب و هفته قوه قضائیه،‌ بعدازظهر امروز مراسمی به همین مناسبت در دادگستری استان البرز برگزار شد.

در این مراسم محمد صادق مهدوی‌راد طی سخنانی به تشریح دلایل کینه دشمنان اسلام و انقلاب نسبت به شهید مظلوم بهشتی پرداخت و گفت: این شهید بزرگوار که امام خمینی (ره) از او به عنوان یک ملت یاد می‌کنند، خدمات ارزنده‌ای به اسلام و انقلاب از خود بر جای گذاشت.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای عمر با برکت شهید بهشتی پایه‌گذاری دستگاه قضا و سیستم قضایی اسلامی در ایران پس از انقلاب است.

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: شهید مظلوم بهشتی تلاش بسیاری برای استقرار یک دستگاه قضایی مستقل در ایران متحمل شده و در آن دوران کسانی که با انقلاب و ملت ایران همدل و همره نبودند، توهین‌ها و افتراهای بسیاری به این شهید نسبت می‌دادند و به همین دلیل مردم لقب مظلوم را برای آیت‌الله بهشتی استفاده می‌کنند.

مهدوی‌راد ادامه داد: تلاش و اندیشه‌های شهید بهشتی به ‌اندازه‌ای اثرگذار بود که امروز و با تمام توطئه‌های دشمنان و با وجودی که بیش از سه دهه از هفتم تیر و شهادت ایشان می‌گذرد، دستگاه قضایی اسلامی با قدرت به کار خود در ایران ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد: شهید بهشتی تمام توان خود را برای حفظ انقلاب و سربلندی ایران اسلامی به میدان آورد و همواره در خط ولایت و رهبری حرکت می‌کرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به برخی تهمت‌های ناروا به شهید بهشتی گفت: این شهید والامقام همواره حامی آزادی و آزاد‌اندیشی و پیشرفت و توسعه ایران اسلامی بود.

مهدوی‌راد با تاکید بر اینکه نسل جوان و قضات کشور باید اندیشه‌های والای شهید بهشتی را الگو قرار دهند، گفت: تکریم مردم، دفاع از حق، تلاش برای احقاق حقوق ضعفا و حرکت در چارچوب قانون از مهمترین شاخصه‌های اندیشه شهید بهشتی است.

لازم به توضیح است، در پایان این مراسم تعدادی از قضات و کارکنان و مدیران نمونه دادگستری استان البرز تجلیل شدند.

انتهای پیام/ 2302/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول